2023-03-31, 00:02
Medlem
Det verkar som alla länkar är döda? Någon som har en som funkar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Skrattretande. Rättegången börjar likna en amerikansk cirkus. Undrar vilken ”expert” som ställer upp på att så tvivel i ett fall som detta?

/AI

Ja kanske för en god summa pengar om hon hittar någon
Citera
Medlem
@linakova
Du skrev att hon svarar för att påverka nämndemännen…( tror jag?)
Då har i så fall Rullman gjort bort sig i sina uttalanden i media idag efteråt tänkte jag redan då men du menar att de kan läsa o råka se undertiden?
Citera
2023-03-31, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Ja hon ser helt jävla koko ut och det är hon också!

😂👍
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStation
Från början säger hon att hon säger till J att hon är hungrig och DÅ säger J att hon åker till mcdonalds. Uppenbar lögn

Sen verkar hon vakna väldigt ofta men däremot vaknar hon inte när d är flera höga dunsar som grannen berättar om och hon vaknar heller inte när grannen ringer på dörren efteråt. Eller när J då skulle hålla på o packa in en kropp o hålla på

Nej, jag tänker att det är mycket möjligt att hon inte sover vid alla de här tillfällena. Men ändå att det är möjligt att första gången hon ser kroppen är när den ligger i lakanet så som hon beskriver det. Hon har (tror jag) helt enkelt hållit sig undan i sängen, sovande eller vaken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Frispel av mani och psykos? Vet du ens vad det innebär?

Hennes ansvar är att försvara J. Med alla (lagliga) medel. Frågor på det?
Såvitt jag läst/lyssnat mig till har inte Sangborn tagit till några olagligheter i sitt försvar. Så vad är det du invänder emot?
Har jag sagt olagligheter?
(Förutom att hon kanske ätit lite hashkaka och tagit sina föreskrivna xanax. Kanske två glas vin till lunchen? Vilket jag knappt räknar som olagligt. Släpp cannabis fritt!)
Jag påstår att hon va totalt uppe i det blå! Osammanhängande, och forcerad emellanåt. Mycket professionellt att babbla om hur vanligt det är att man styckar folk hemma hos sig titt som tätt?! Bra där med Läckberg också, jävligt smart hahahaha
Man kan bli konstig när man är desperat, jag vet. Jag har lite överseende med det faktiskt. Men som advokat hade jag inte velat ha henne!
En Clown hade vi i rätten idag.
Citera
2023-03-31, 00:04
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Jag har utbildats av Sangborn inom juridik. Hon är fantastisk och en av de mest sympatiska människorna jag träffat på. Hon gör också sitt jobb 100% och skulle vara min no 1 advokat att önska om jag någonsin skulle begå ett brott. Det finns få som dedikerar sig så helhjärtat som Sangborn gör till sina klienters bästas räkning. Att ni hoppar på Sangborn är inte bara inkompetent och smaklöst, det är gränslöst och visar på hur dålig förståelse ni har inför svenska rättsapparaten och allas rätt till ett genuint försvar av en advokat som tar sin klients bästa på allvar. Sangborn har gjort precis det hon ska göra för J och försvarat henne på ett ypperligt sätt. Även om jag kan tycka att det är trams att hävda att T skulle ha dött av sina egna spyor så sett ur försvarsadvokatssynpunkt så gör Sangborn helt rätt som hävdar det i sitt försvar av J.

Det är skrämmande hur ni sitter och hoppar på en advokat som gör sitt jobb så här bakom era datorskärmas trygghet helt anonymt. SKÄRP ER!

Du är för rolig du. Rent klipp-o-klistra-svar från mina inlägg
Citera
2023-03-31, 00:04
Medlem
Citat:
Nej, det kan de ju inte hävda eftersom de hävdar att hon inte mördat T alls...
Alltså försvaret bygger på att J inte mördat T. Då kan inte heller J:s värsta dag vara den dagen när hon mördade T. Tänk till lite... Du får börja skilja på vad som är sanning och vad man säger utåt för att vinna gehör för sin talan.

Sanningen är att det jävla psykfallet mördat Tove. Vänta på domen pucko!
Citera
2023-03-31, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Dödshot och annat är extremt barnsligt.
Dock helt obefogad är kritiken ändå inte, och det beror inte på att hon försvarar en mördare (alla har en laglig rätt till att försvaras) men mer att hon läste upp saker ur FUP, svarar på egna frågor eller ställde ledande frågor m.m. Clea fick tillsägelser av domaren flera gånger och även en fråga om vad det hade för relevans (angående en fråga till en kvinnlig granne till Toves pappa). Hon kanske var en jätteduktig lärare! Men under rättegången har hon gjort lite tabbar. Och sedan finner majoriteten av människor det lite smaklöst med alla kommentarer efter rättegången.
Jo visst att hon försvarar och kämpar på med savannen berättelser och berättelser om oskyldiga skojj slagsmål hon upplevde som barn - under rättegången. Men ingen tvingar henne till att gå ut i media och säga högt hur detta var den värsta dagen i hennes klients liv (medan Toves familj fortfarande inte ens har fått begrava kroppen som är helt oigenkännlig för Cleas klient har bränt upp och förstörd henne så mycket).

Som jag sa, hennes enda plikt här är att till 100% ta tillvara sin klients intressen på alla sätt och vis för att om möjligt få en friande dom. Även om det är ett kanske stundtals "smutsigt" jobb så är det ett jobb man måste göra som advokat. Särskilt i ett sådant här högprofilerat fall där MGM riskerar lagens strängaste straff. Vi har ett rättssystem där man har rätt till ett försvar och detta försvaret bygger på att man på alla möjliga (lagliga) vis påverkar utgången på domstolsförhandlingen till sin fördel. Det är så det fungerar.
Citera
2023-03-31, 00:06
Medlem
Citat:
Jag ser inte det konstiga i att en försvarsadvokat säger att det är sin klients värsta dag i livet. Försvarsadvokatens uppgift är att väcka känslor hos nämndemännen och anspela på att de bör ge en mild dom/fria utifrån sympati mm. Det Sangborn gör är fullt rimligt utifrån hennes uppdrag. Det är trots allt ett ganska extremt brott där det dessutom är en kvinnlig klient hon har som är misstänkt för brottet, att anspela på att den kvinnlige MGM mår dåligt osv går helt i led med det.
Du missar fortfarande att uttalandet om ”värsta dagen i min klients liv!” var efter rättegången. Det var inget argument hon försökte lägga upp eller visa på JJs medmänsklighet inför rättssalen. Det var bara 5 seconds of fame.
Citera
2023-03-31, 00:08
Medlem
Citat:
Exakt vad av det som har sagts är det du opponerar/funderar kring?
Det trodde jag du förstod
Hennes uttalande i media att det var ” hennes klients värsta dag i livet ”
Citera
2023-03-31, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
@linakova
Du skrev att hon svarar för att påverka nämndemännen…( tror jag?)
Då har i så fall Rullman gjort bort sig i sina uttalanden i media idag efteråt tänkte jag redan då men du menar att de kan läsa o råka se undertiden?

Ja, de sitter ju inte inlåsta utan kontakt med omvärlden under den här tiden utan kan givetvis ta del av nyheter osv precis som alla andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in