2023-03-30, 23:48
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Jag har utbildats av Sangborn inom juridik. Hon är fantastisk och en av de mest sympatiska människorna jag träffat på. Hon gör också sitt jobb 100% och skulle vara min no 1 advokat att önska om jag någonsin skulle begå ett brott. Det finns få som dedikerar sig så helhjärtat som Sangborn gör till sina klienters bästas räkning. Att ni hoppar på Sangborn är inte bara inkompetent och smaklöst, det är gränslöst och visar på hur dålig förståelse ni har inför svenska rättsapparaten och allas rätt till ett genuint försvar av en advokat som tar sin klients bästa på allvar. Sangborn har gjort precis det hon ska göra för J och försvarat henne på ett ypperligt sätt. Även om jag kan tycka att det är trams att hävda att T skulle ha dött av sina egna spyor så sett ur försvarsadvokatssynpunkt så gör Sangborn helt rätt som hävdar det i sitt försvar av J.

Det är skrämmande hur ni sitter och hoppar på en advokat som gör sitt jobb så här bakom era datorskärmas trygghet helt anonymt. SKÄRP ER!

Det kan mycket väl vara så att Sangborn har gjort det bästa som gick att göra av det hon hade att arbeta med.

Men faktum är att när hon inför sittande rätt drar upp skrivningar ur en tidig, preliminär obduktionsrapport som inte finns med i den slutgiltiga, och därtill inte har läst på om vad som gäller för den typ av fynd som nämndes, då ger det ett mycket dåligt intryck. Och som vi såg och hörde så blev hennes teorier och ifrågasättanden sågade under fotknölarna av rättsläkaren. Till och med rätten fick tillrättavisa Sangborn med orden att hon får acceptera vad obduktionsrapporten säger. Jag har svårt att tänka mig ett större nederlag för en försvarsadvokat än en sådan reprimand från rätten. Ärligt talat.

Det kanske var det bästa hon hade. Men det var inte gott nog för att tas upp inför sittande rätt.

Problemet för en försvarsadvokat är att denne måste följa sin klients linje. Här tycker jag personligen dock att Sangborn hade gjort bättre i att välja en annan linje. Istället för att ifrågasätta en av de mest vattentäta obduktionsrapporter jag sett, så borde hon ha accepterat den och istället gått på de "mjukare" delarna, det vill säga medge att JJ rent tekniskt orsakat Toves död, men att detta inte varit meningen, att uppsåt saknades, och istället jobbat för att skapa rimligt tvivel kring de delarna.
Citera
2023-03-30, 23:49
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Så bra skrivet, jag har också svarat på detta. Clea är inte mänsklig och definitivt inte klok i huvudet.

Clea Sangborn börjar bli mogen för tvångströja och madrasserad cell. (Ljudisolerad!)
Citera
2023-03-30, 23:50
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Skjuten-från-höften-dom:

Grov gravfrid + mörkande av mord 3-5 år i buren.

Mörkande av mord? Det var ett nytt brott. Menar du möjligen skyddande av brottsling? MH är inte åtalad för det brottet och det ryms heller inte inom gärningsbeskrivningen, så det kan du glömma.
Citera
2023-03-30, 23:51
Medlem
Citat:
Jag ser inte det konstiga i att en försvarsadvokat säger att det är sin klients värsta dag i livet. Försvarsadvokatens uppgift är att väcka känslor hos nämndemännen och anspela på att de bör ge en mild dom/fria utifrån sympati mm. Det Sangborn gör är fullt rimligt utifrån hennes uppdrag. Det är trots allt ett ganska extremt brott där det dessutom är en kvinnlig klient hon har som är misstänkt för brottet, att anspela på att den kvinnlige MGM mår dåligt osv går helt i led med det.

Så hennes värsta dag var inte när hon mördade Tove då? Helt jävla iskall är psykopaten, båda två förresten.
Citera
2023-03-30, 23:52
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Kan hon åka på medhjälp när åtalet gäller mord och gravfridsbrott ?

Rent teoretiskt för mordet, men medhjälp till gravfridsbrott finns inte.

Jag skrev lite om det där med hur rätten kan tänkas bedöma MH och varför jag menar att det är osannolikt att hon åker på medhjälp, i ett tidigare inlägg. Kolla mina inlägg så hittar du det.
Citera
2023-03-30, 23:52
Medlem
Citat:
Jag ser inte det konstiga i att en försvarsadvokat säger att det är sin klients värsta dag i livet. Försvarsadvokatens uppgift är att väcka känslor hos nämndemännen och anspela på att de bör ge en mild dom/fria utifrån sympati mm. Det Sangborn gör är fullt rimligt utifrån hennes uppdrag. Det är trots allt ett ganska extremt brott där det dessutom är en kvinnlig klient hon har som är misstänkt för brottet, att anspela på att den kvinnlige MGM mår dåligt osv går helt i led med det.

Så hennes värsta dag var inte när hon mördade Tove då? Helt jävla iskall den psykopaten, båda två förresten.
Citera
2023-03-30, 23:53
Medlem
Citat:
Jag har utbildats av Sangborn inom juridik. Hon är fantastisk och en av de mest sympatiska människorna jag träffat på. Hon gör också sitt jobb 100% och skulle vara min no 1 advokat att önska om jag någonsin skulle begå ett brott. Det finns få som dedikerar sig så helhjärtat som Sangborn gör till sina klienters bästas räkning. Att ni hoppar på Sangborn är inte bara inkompetent och smaklöst, det är gränslöst och visar på hur dålig förståelse ni har inför svenska rättsapparaten och allas rätt till ett genuint försvar av en advokat som tar sin klients bästa på allvar. Sangborn har gjort precis det hon ska göra för J och försvarat henne på ett ypperligt sätt. Även om jag kan tycka att det är trams att hävda att T skulle ha dött av sina egna spyor så sett ur försvarsadvokatssynpunkt så gör Sangborn helt rätt som hävdar det i sitt försvar av J.

Det är skrämmande hur ni sitter och hoppar på en advokat som gör sitt jobb så här bakom era datorskärmas trygghet helt anonymt. SKÄRP ER!
Intressant! Jag förstår helt att hon gör sitt jobb och väldigt bra också som tom får rättsläkaren att erkänna att de uttryckte sig fel eller likn…. Det är ju det en advokat ska göra. Och jag förstår precis hur du känner. Det jag vill fråga dig om som jag kände idag, är hennes uttalande efter.
Har hon kvar sitt uppdrag? Alltså måste hon citera sin klient om hur hon känner? Jag tycker inte det kommer till JJs fördel men visst, vill JJ framföra det så så är det väl rätt men jag tänker att en advokat kan välja lite eller så vad de vill ska framgå även fast rättegången är över?
Och då är det sett från din och advokatens syn… Därför jag undrar varför man citerar något så sjukt från sin klient
Citera
2023-03-30, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Clea Sangborn börjar bli mogen för tvångströja och madrasserad cell. (Ljudisolerad!)

Verkligen hon är helt sjuk i huvudet på riktigt.
Citera
2023-03-30, 23:54
Medlem
trngws avatar
Citat:
Så hennes värsta dag var inte när hon mördade Tove då? Helt jävla iskall är psykopaten, båda två förresten.

Du menar den där natten när JJ av misstag råkade misshandla Tove så att Tove av en ren olyckshändelse omkom?

Men snart kommer en ännu värre dag. Den då JJ får sin dom meddelad.
Undrar om hon kommer att tycka att det var värt det.
Undrar om en psykopat kan känna ånger.
Citera
2023-03-30, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Intressant! Jag förstår helt att hon gör sitt jobb och väldigt bra också som tom får rättsläkaren att erkänna att de uttryckte sig fel eller likn…. Det är ju det en advokat ska göra. Och jag förstår precis hur du känner. Det jag vill fråga dig om som jag kände idag, är hennes uttalande efter.
Har hon kvar sitt uppdrag? Alltså måste hon citera sin klient om hur hon känner? Jag tycker inte det kommer till JJs fördel men visst, vill JJ framföra det så så är det väl rätt men jag tänker att en advokat kan välja lite eller så vad de vill ska framgå även fast rättegången är över?
Och då är det sett från din och advokatens syn… Därför jag undrar varför man citerar något så sjukt från sin klient

Exakt vad av det som har sagts är det du opponerar/funderar kring?
Citera
2023-03-30, 23:57
Medlem
Citat:
Så hennes värsta dag var inte när hon mördade Tove då? Helt jävla iskall den psykopaten, båda två förresten.

Nej, det kan de ju inte hävda eftersom de hävdar att hon inte mördat T alls...
Alltså försvaret bygger på att J inte mördat T. Då kan inte heller J:s värsta dag vara den dagen när hon mördade T. Tänk till lite... Du får börja skilja på vad som är sanning och vad man säger utåt för att vinna gehör för sin talan.
Citera
2023-03-30, 23:57
Medlem
Citat:
Tänk på Toves familj som ska sitta och lyssna på denna sörja, hon är inte mänsklig och slänger ur sig rena felaktigheter, faktiskt verkar hon inte klok. Eller som någon sa lätt berusad!!! Du kan inte försvara hennes uttalanden mot rättsläkaren och hennes uttalade om att det var hennes klients värsta dag i livet. Detta bagatelliserar Toves död totalt. Usch.

Ja hon är inte klok Hittar på massa saker som inte stämmer Käftar emot rättsläkare
Dessutom ser hon korkad ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in