2023-03-30, 22:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Dåså. Om du är medveten om att kvinnor åstadkommit betydligt mer än du nånsin kommer att göra kanske du ska lägga ner att gnälla som en bortskämd snorunge på att kvinnor inte gjort nåt.
Vissa kvinnor har absolut gjort något, du har dock inte det för du är en parodi på en kvinna.

Jämfört med män (och saker som betyder något) har kvinnor i praktiken inte uträttat ett dugg oavsett verksamhetsområde. Är det här ämnet verkligen för stort för din fågelhjärna att ta in? Säg bara att du inte förstår så kan jag erbjuda dig på några frislag, kanske känns det som att vi är jämlika om jag har armarna bakom ryggen?
Citera
2023-03-30, 22:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gopnikk
Vissa kvinnor har absolut gjort något, du har dock inte det för du är en parodi på en kvinna.

Jämfört med män (och saker som betyder något) har dock kvinnor i praktiken inte uträttat ett dugg oavsett verksamhetsområde. Är det här ämnet verkligen för stort för din fågelhjärna att ta in? Säg bara att du inte förstår så kan jag erbjuda dig på några frislag, kanske känns det som att vi är jämlika om jag har armarna bakom ryggen?
Japp, vissa kvinnor har gjort något, du har inte det. Jämfört med kvinnor har du alltså inte uträttat ett dugg. Dags att inse det och sluta vara en bortskämd snorunge och visa lite tacksamhet?
Citera
2023-03-30, 22:13
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Just ett nätverk på internet borde snarare gynnas av covid.
Alla andra online-verksamheter växte exponentiellt under covid.
Jag tycker det. Det är en period för planering, utbildning och att organisera saker. Vi gjorde det för fan på mina bonniga jobb! Ett antal girlbossar och slayqueens i näringslivet som har universitetsutbildningar i management och ledarskap med mera borde haft 18 månader på sig att göra massor.

En tanke slog mig - tänk om de körde en fuling för att ge varandra föreläsningsknäck i slutna grupper och ta betalt för det? Lite som Reinfeldt horade runt och skrev värdelösa böcker när han slutat vara vår Evige Ledare? Min foliehatt säger mig att det skulle vara en möjlighet. Vem skulle finanisera deras ersättningar?
Citera
2023-03-30, 22:15
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Japp, vissa kvinnor har gjort något, du har inte det. Jämfört med kvinnor har du alltså inte uträttat ett dugg. Dags att inse det och sluta vara en bortskämd snorunge och visa lite tacksamhet?
Har du någon tanke om varför det kraschade?

Bortsett från Patriarkatet™.
Citera
2023-03-30, 22:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jag tycker det. Det är en period för planering, utbildning och att organisera saker. Vi gjorde det för fan på mina bonniga jobb! Ett antal girlbossar och slayqueens i näringslivet som har universitetsutbildningar i management och ledarskap med mera borde haft 18 månader på sig att göra massor.

En tanke slog mig - tänk om de körde en fuling för att ge varandra föreläsningsknäck i slutna grupper och ta betalt för det? Lite som Reinfeldt horade runt och skrev värdelösa böcker när han slutat vara vår Evige Ledare? Min foliehatt säger mig att det skulle vara en möjlighet. Vem skulle finanisera deras ersättningar?
Just dessa "böcker" är intressant. Det handlar enbart om retroaktiva mutor & penningtvätt. Vare sig det är Reinfeldt eller Obama.
Känner du en enda svensk som har Reinfeldts bok i hyllan. Någon annan har köpt upp hela upplagen som belöning för att den jävla landsförrädaren sålde ut hela landet.

Kanske lite OT just här dock.
Citera
2023-03-30, 22:19
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad

Lite som studiecirkel via abf, fejkade närvaro och deltagarlistor där stödet används för partay.
Citera
2023-03-30, 22:25
Avslutad
Citat:
”Bortskämd snorunge” igen!? Du skriver samma inlägg om och om, totalt oförmögen till analys av nya intryck. Inte undra på att du inte kommer någonstans i livet, speciellt när era exklusiva kvinnonätverk totalkollapsar utan en mans idéer och finanser.

Bidra med något att vara tacksam över.

Citera
2023-03-30, 22:30
Avslutad
Citat:
”Bortskämd snorunge” igen!? Du skriver samma inlägg om och om, totalt oförmögen till analys av nya intryck. Inte undra på att du inte kommer någonstans i livet, speciellt när era exklusiva kvinnonätverk totalkollapsar utan en mans idéer och finanser.

Bidra med något att vara tacksam över.

Japp, det tål att upprepas hur många gånger som helst att du är en bortskämd snorunge som trots att du själv inte åstadkommit nåt sitter och gnäller på hur lite andra, som gjort betydligt mer än du, har gjort.
Citera
2023-03-30, 22:31
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Lite som studiecirkel via abf där stödet används för partay.
Ja, när även den medberoende journalisten nämner de fortfarande pågående minglen som ett bevis på att det fanns ett behov av projektet men inte vågar fråga mer om finansieringen som skulle sett till att de var möjliga får jag flashbacks. Jag minns damkvällarna på kåren där det svinades så förbannat att de fick lägga ner dem.

Avli, Bendz och gänget får som sagt gärna ha ladd- och knullfester för "sina cheyer" men det är vuxna kvinnor och har fan råd att betala själva för sin lilla cheyklubb.
Citera
2023-03-30, 23:00
Medlem
Citat:
Det är inte ett dugg märkligt, de som byggde världen som du njuter frukterna av var män. Visserligen bara en bråkdel av alla män, men alla var män. Ni kvinnor byggde ingenting denna gång heller. Börjar det inte snart gå upp ett liljeholmens för dig att feminismen bara var en kapitalistisk lögn för att locka ut er ur köket för att använda era kroppar som billig arbetskraft?

Nej lille vän, ALLA har byggt världen, inte enkom män.
Förutsättningen för att ett skikt av "elit" har kunnat sitta/ sitter på sina rumpor och "uppfinna" har varit att en betydligt större andel människor via hårt slit har skapat överskott.

Och...kvinnor har "byggt" dig...men, tydligen är du själv inte värt ett skit.
Citera
2023-03-30, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tajpR
Skulle vi män startat något liknande hade det tagit hus i helvetet
Idag i vårt samhälle möjligen, men knappast på andra ställen av klotet eller i vår historia, då var enkönat med snopp...normen.
Citera
2023-03-30, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tajpR
Skulle vi män startat något liknande hade det tagit hus i helvetet
Idag i vårt samhälle möjligen, men knappast på andra ställen av klotet eller i vår historia, då var enkönat med snopp...normen och det enda möjliga., eftersom kivnnor mer eller mindre förbjöds äga/ driva företag överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in