2023-03-30, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxfelllan
Strypleken som alla småflickor prövat !

Exakt
Avsikten var ju bara att sätta sig på Tove o kittla henne lite …
Citera
2023-03-30, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Det räcker ju att Johanna ropat till sig Maja när hon fällt Tove till golvet så är de alla tre där inne. Alternativt att Maja stått en halvmeter bakom i hallen och inväntat attacken.

Ja precis. Och med bakrund av deras påstådda planering om att misshandla henne på vägen, så är jag övertygad att även detta påhopp planerades.

Kan tänka mig att J gav orden till M att det skulle utföras i badrummet och att hon skulle vara beredd. Första höga dunsen kan vara J som fäller T och den andra dunsen är M som kommer farandes.
Citera
2023-03-30, 21:24
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Ok - ett tredje bud. Lika förvirrande som uppskattat. Men ändå - stort tack!

Känns lite som hon vill sätta dit sin klient. Samma sak med att det VISST var spya i lungorna. Om jag inte minns fel så var det ett uttalande från ett förhör med en ”lite efter” Maja där man förklarade lite slarvigt (som för en 7 åring) vad en ”obduktion är”. Inget som kom från rättsläkaren alltså, men nej Clea tar striden ändå. Hoppas innerligt att Johanna inte byter advokat nu när hon ska överklaga 🥱
Citera
2023-03-30, 21:25
Medlem
Nu går advokaten ut med att det var JJ:s värsta dag i hennes liv. Men det kan ju inte jämföras med toves värsta dag i hennes liv 😤 vad hade som väntat sig. Nä klart du inte ska livstid. Knappast rimligt!
Citera
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Man undrar ju vad det är Adam Rullman har på fötterna som vi inte förstår. Hur kan han vara så säker på Majas roll?

Modus vivendi är min gissning. Det går utmärkt att döma någon för mord eller medhjälp till mord i svensk domstol bara indiciekedjan håller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Jag hade aldrig blivit brottmålsadvokat för jag tycker att många gör allt för att göra livet lättare för vidriga människor i många fall.

Jag tror inte Clea gjorde så för att sabba. Jag tror nog mer att hon gjorde så för att hon är dålig. MHs advokat framför sakerna på ett sådant sätt så att man lyssnar medan Clea gör det sämre än vad en gymnasieelev hade gjort det.

Man vill ju inte tro att någon är så intelligensbefriad som Clea framstår.
Citera
Medlem
Intressant rättegång hörni! Tyckte att Cleas utlåtanden vid slutet var en aning desperat. Hur kan man ens försöka rättfärdiga att JJ satte sig gränsle över Tove med att alla som barn har gjort det och att rätten borde därav ta hänsyn till henne? Allting lät så krystat även med rättsläkaren, som att hon till slut var helt blind i sitt egna reflekterande. Det luktar som att hon njuter av rampljuset och kryddar på, endast för att lyckas ge JJ 2 år mindre än vad de yrkar på. Jämfört med igår är jag halvt tveksam på om MH verkligen var med eller inte. Det är verkligen en gåta när JJs tidsförlopp inte stämmer alls med den tid som grannen t.ex. påstod. Verkligen inget vi kan veta om MH talar sanning eller inte. Antingen sitter hon på den sista pusselbiten och vet exakt allt som hände. Eller så har hon talat sanningen mitt framför hela Sverige och riskerar livstidsfängelse för det. Det är väl det mest intressanta man kan få ur det här. JJ har ju verkligen inget annat att komma med än att bara acceptera att hon är påkommen. Hon har förstört många liv iallafall. Shit vad gott man ska sova ikväll.
Citera
2023-03-30, 21:26
Medlem
Poesidamens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Helt ärligt känns det som att MH inte kommer ha mycket till liv även om hon bara döms för gravfridsbrott. Hon hade inga direkta vänner förutom Jj, hon lär knappast kunna knyta nya kontakter efter detta om hon inte flyr utomlands vilket hon varken har kontakter eller pengar till. Tveksamt om adoptivföräldrarna ens vill ha henne sittandes därhemma isolerad på sitt rum och bli smygalkis. Hon kommer aldrig ha psyket att börja plugga igen eller söka jobb. Hon kommer förmodligen inte ens ha psyket att sätta sin fot på Ica. I samhällets ögon är hon dömd oavsett hur domen blir. Hon kommer bli lämnad ensam och deprimerad. I fängelset skulle hon ju iaf få träffa människor som inte dömde henne lika hårt, nästan så jag tror livet där hade blivit lättare för henne.

Jag är helt med hur du tänker..
Sen, jag vill verkligen inte försvara M. Men jag tror typ seriöst att utifrån att detta är hennes första riktiga ”relation”, vän , men säkert som en kärlekshistoria ändå för M. Någon som vill vara med henne, väljer henne, och får med henne ut på massa galej. Jag tänker att deras vänskapsrelation nästan kan jämföras med en destruktiv kärleksrelation där den ena styr och har makten, och den andra får både ”smek och smisk” om varannat. M var fast. Hon älskade J. Och därför blev hon tvungen att acceptera hennes sidor av hat, och tidigare idéer med hämnd, mordbrand o satan och hans moster.. Jag tror M blev medsjuk. Och avtrubbades ju mer och mer ju längre de umgicks. Jag tror M är oerhört jagsvag och lättpåverkad, och enormt kärlekstörstande. Och detta blev hennes fall…
Citera
2023-03-30, 21:26
Medlem
"Det här har varit den värsta dagen i hennes liv" säger 20-åringens advokat till Aftonbladet.

Fy fan, ingen ånger, inga tankar till T och hennes anhöriga.
Större egoist har sällan skådats.
Citera
2023-03-30, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Referera gärna till vart jag hittar blödningar i hjärnan. Jag vet att venerna och kärlen mellan hjärnhinnorna var blodfyllda.

Det är nog det här som han/hon ref. till

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Jag hade aldrig blivit brottmålsadvokat för jag tycker att många gör allt för att göra livet lättare för vidriga människor i många fall.

Jag tror inte Clea gjorde så för att sabba. Jag tror nog mer att hon gjorde så för att hon är dålig. MHs advokat framför sakerna på ett sådant sätt så att man lyssnar medan Clea gör det sämre än vad en gymnasieelev hade gjort det.
Det var alldeles för dramatiskt utifrån vad jag kunde utläsa. Drar paralleller till savannen och hennes egen barndom med små oskyldiga lekar, hon kanske har läst någon retorik kurs och ville engagera alla. Dock blir det extremt fel att dra in om sin egen barndom, i ett försök att vara ”mänsklig” och ”gullig”, när vi pratar om ett allvarligt mord där den unga tjejen som blev mördat även fick sin kropp skändat något så fruktansvärt av en kallblodig psykopat som dessutom inte visar någon ånger överhuvudtaget. Lite fel tillfälle att dra in sådana retoriska samband.

Även SR P4 skrev i sin live rapportering att MHs advokat pratade mycket lugnare när det väl blev hans tur. Uppfattade det som att Clea bara körde på, full fart, munnen gick nog i 260km/h.
Jag är säker på det beror på JJ dock. Hon går inte med på vad advokaterna rådgör. Första advokaten fick säkert sparken pga hon föreslog för JJ det bästa för ett inte riskera livstid/extremt långt straff, är att erkänna och samarbeta. Det måste fått JJ att känt sig extremt kränkt. När hon sedan går med på att erkänna, med Clea (som hon tänker är jätteerfaren och grym som försvarsadvokat), då gör hon det bara på ett villkor - att det måste framstå som en olyckshändelse och att JJ frös till is och är ångerfull.
Citera
Medlem
Novotars avatar
Har för mig att Tove då hon fälldes utbröt: vad håller NI på med? Inte du.
Kan det fungerat så här att: om J sitter gränsle Ts mage och håller sina händer på Ts hals och stryper så kan väl M suttit på knä bakom T huvud och hållt T armar i vinkel då armbågarna varit mot golvet, händerna vid sidan av huvudet och hållit nere dessa? Längden blir Ts kroppslängd plus Ms yta sittandes på knä - knäskålar till fötterna. J sitter ju uppepå T.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in