2023-03-30, 21:19
Medlem
knark-kungens avatar
Vad kan det tänkas bli för straff om han blir dömd,? Är inte penningtvättsbrott rätt allvarligt?
Citera
2023-03-30, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linusyao
Det var på tiden! Nu kanske Alva äntligen kan ta tag i livet. Skaffa sig ett jobb och en äkta pojkvän

Tror du själv att hon kommer kunna gå och bara hitta ett jobb med sin historik? Och framförallt dem senaste månaderna. Och vilken kille i världen tror du ens skulle ta i henne med tång frivilligt?
Citera
2023-03-30, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Vad kan det tänkas bli för straff om han blir dömd,? Är inte penningtvättsbrott rätt allvarligt?

Lägst 6 månader och högst 6 år. Lägg till att han är återfallsförbrytare och att även med detta kommer bli dömd för diverse ringa narkotikabrott osv. Skulle tippa på att han får 2-3 år. Så det blir nog inget mer Alex på ett bra tag.
Citera
2023-03-30, 21:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen

Är det ringa så är det böter och fängelse högst 6 månader, annars fängelse lägst 14 dagar högst 2 år. Är det grovt 6 månader - 6 år.
Citera
2023-03-30, 21:31
Medlem
knark-kungens avatar
Det positiva är att han nu inte längre kommer vara hemlös och behöva jaga soffplatser. 8 kvadrat och tre mål om dagen helt på skattebetalarnas bekostnad, inte för att han förtjänar det men.

Har Alva gjort något uttalande? Hoppad verkligen hon tar den här chansen nu, jag tvivlar dock.
Citera
2023-03-30, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Är det ringa så är det böter och fängelse högst 6 månader, annars fängelse lägst 14 dagar högst 2 år. Är det grovt 6 månader - 6 år.

Enligt tidningsrubriken så stod det väl ”grovt penningtvättbrott”
Citera
2023-03-30, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Lägst 6 månader och högst 6 år. Lägg till att han är återfallsförbrytare och att även med detta kommer bli dömd för diverse ringa narkotikabrott osv. Skulle tippa på att han får 2-3 år. Så det blir nog inget mer Alex på ett bra tag.
Är han alltså häktad? Då riskerar man alltså minst 2 år då om man blir häktad. Man ser värre på penningtvätt och ekonomisk brottslighet, än ex narkotikabrott, i Sverige.
Någon som låst upp artikeln än?
Citera
2023-03-30, 22:06
Medlem
Sitter Alva också? Är det drf det varit så tyst från henne? Kommer hon kliva på YT på studs nu? Och mjölka…
Citera
2023-03-30, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokhett
Sitter Alva också? Är det drf det varit så tyst från henne? Kommer hon kliva på YT på studs nu? Och mjölka…

Verkade ju ha hänt igår/idag. Om hon inte är inblandad passar nog ordningsmakten på att hålla henne 72 timmar bara för att jävlas ihop om att hon ska tröttna och snitcha ner Alex totalt.
Citera
2023-03-30, 22:31
Medlem
bellesbluess avatar
Inte alls otippat att Alex åkte dit tillslut.

”Vad var det jag sa”

Han letade företagskonton helt öppet på instagram i samband med att tiktoks egna lilla konkurssnickare skulle likvidera sitt bolag.

Vissa här i tråden sa att jag var negativ och hater för att jag påstod att det handlade om penningtvätt 🤣
Det var minsann inget sådant han höll på med.

Det roliga är att Alva hann få sina SHEIN paket för 4000 kr och lite swish här och där till drinkar medans Alex var i Gbg med Marcus Berg och hämtade droger, Alex vill ju gå i sin fars fotspår och bli en riktig dealer och köpa in ett parti…

Vad hände?

Alex pundade slut på det han köpte för hans lilla del av överföringen på mindre än en månad utan att betala av sina skulder i Stockholm.

Det bästa för Alva vore att hon också blir häktad så hon kan plugga upp högstadiet och äntligen få ett eget rum med litet fönster, men det kommer inte att ske.

Hon kommer bli kastad åt sitt öde av polisen och få åka hem till mamma och pappa och uppföra sig fint.
Inte störa deras myskvällar osv.
Tror hon hålls anhållen inte mer än så.

Alex kommer få Max 1 år. Han har redan golat ner en person.

Låt mig inte behöva säga vad var det jag sa ännu en gång 😊
Citera
2023-03-30, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Är han alltså häktad? Då riskerar man alltså minst 2 år då om man blir häktad. Man ser värre på penningtvätt och ekonomisk brottslighet, än ex narkotikabrott, i Sverige.
Någon som låst upp artikeln än?

Ja enligt rubriken så är han häktad iaf.
Citera
2023-03-30, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Inte alls otippat att Alex åkte dit tillslut.

”Vad var det jag sa”

Han letade företagskonton helt öppet på instagram i samband med att tiktoks egna lilla konkurssnickare skulle likvidera sitt bolag.

Vissa här i tråden sa att jag var negativ och hater för att jag påstod att det handlade om penningtvätt 🤣
Det var minsann inget sådant han höll på med.

Det roliga är att Alva hann få sina SHEIN paket för 4000 kr och lite swish här och där till drinkar medans Alex var i Gbg med Marcus Berg och hämtade droger, Alex vill ju gå i sin fars fotspår och bli en riktig dealer och köpa in ett parti…

Vad hände?

Alex pundade slut på det han köpte för hans lilla del av överföringen på mindre än en månad utan att betala av sina skulder i Stockholm.

Det bästa för Alva vore att hon också blir häktad så hon kan plugga upp högstadiet och äntligen få ett eget rum med litet fönster, men det kommer inte att ske.

Hon kommer bli kastad åt sitt öde av polisen och få åka hem till mamma och pappa och uppföra sig fint.
Inte störa deras myskvällar osv.
Tror hon hålls anhållen inte mer än så.

Alex kommer få Max 1 år. Han har redan golat ner en person.

Låt mig inte behöva säga vad var det jag sa ännu en gång 😊

Vem har han golat? Hur när och om vad? Säger inte att du ljuger. Är bara nicke nyfiken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in