Citat:
Ursprungligen postat av
miss-b
Verklig bild av hur Alva egentligen ser ut. 😬👇🏻
https://postimg.cc/ZB3hbShk
Fyfan, den där måste du ha redigerat. Ser ut som en jonkare som är inne på sista versen.
Själv tycker jag Alva är riktigt motbjudande faktiskt. Inte för hennes utseende, utan för sättet hon beter sig. Tyckte först hon framstod som en liten blåst sidekick som precis som alla brudar som faller för såna här snubbar, tror hon kan "ändra på honom". Nu ser man hur hon sprang efter Alex fastän han pundar loss och leker gangster. Hennes klängande på bilder, hur de syns tillsammans och hon mimar till gangsterrap med texter om att mörda folk, och fingerpistoler. Det är nästan så man önskar att någon hon håller kär blir skjuten, så hon inser allvaret med livsstilen hon glorifierar. Alex kan man ändå förstå, han har ju någonstans varit inne i det där livet, och tagit konsekvenserna av det. Alva är bara en fet, förvirrad svennebrud, som blir våt i trosorna av mord och ond bråd död.
När det kommer till Alex senaste släpp, så måste jag säga att det är rätt så lökigt på det stora hela, av det som jag hört. Smöriga gitarrslingor och gulliga texter om Alva, varvat med gangsta-shit, som numer saknar tyngd faktiskt. Hela grejen med Alex var hans image. Låten Häromkring var rå, inte bara för texten, utan för att man även kunde föreställa sig om att han levde det där livet på riktigt. Sedan Black Ghost totalt förnedrat Alex så blir dock hans texter om vilken tuffing han är så ofantligt mycket mindre troliga. Vad tror ni, om Haval, eller Yasin, eller någon annan stor gangsterrappare blev dissad på det sätt som Alex blev, och deras äkthetsstämpel blev ifrågasatt på det där sättet, hade inte pistolerna kommit fram? Tror ni inte att dessa personer skulle känt sig tvungna att agera om de hade blivit gjorda till åtlöje på det sätt som Alex blev av en annan rappare? Det tror jag.
Alex svarar däremot inte, det närmsta till comeback han hade var när han totalflöddrad satt på Instagram och snackade om vilken pajas Black Ghost är. Därför tycker jag hans låtar om vilken shooter han är helt saknar tyngd. Nästan hela grejen med låtarna var ju att de kändes äkta, de var ju inte så jättebra egentligen.
Sedan undrar jag vad som hände med att han ju inte var gangster längre, han var klar med det där livet, men han hyllar det ändå? "Grabbarna touchade livstid, Jappis och Fifty. Håll huvet högt!". Två personer som alltså är dömda för mord efter att de skjutit hejdlöst med kalashnikov så att oskyldiga personer riskerade att hamna emellan. Om man tar avstånd från det där livet och har kommit på andra tankar, hyllar man då personer som gör på det där sättet, eller tycker man inte att de sitter bra där de sitter eftersom de ju faktiskt mördat flera människor på ett väldigt hänsynslöst sätt?