Citat:
Ursprungligen postat av
Pandalina4
Någon som minns bättre, men vad jag minns har de inte kollat efter Toves DNA eller gjort en undersökning av varken walk in closet eller förrådet?
Vet att Maja i förhör sagt att det kan vara där T var gömd för månader sedan.
Jag minns det var tekniker i det lilla förrådet utanför JJs lägenhetsdörr. Men jag har tagit för givet det inte fanns några spår så det var inte ens relevant att ta med i FUP.
MHs försvarsadvokat kommer väl antagligen påpeka detta om det visar sig det inte har utförts noggranna DNA undersökningar i alla utrymmen, men jag tror teknikerna bör ha utfört sitt jobb bra.
Det finns ändå en hel del rimliga tvivel gällande MHs delaktighet i mordet. Att ens nämna livstid för en tjej som är lågintellekt, i beroendeställning till JJ, och aldrig visat mordiska tendenser som JJ, som inte haft någon konflikt med brottsoffret, som inte har Google sökningar om hur man mördar någon diskret eller bränner inne någon, som inte har skändat kroppen genom att elda på två gånger.. är rätt absurt men samtidigt förstår jag Rullman sätter domen högt som åklagare och för Toves anhörigas skull.
Önskade på alternativa yrkande för MH, som medhjälp eller annat i den stil. Men jag tror han är medveten om att JJ hade överklagat oavsett vad så det kommer gå till HR ändå. Så även om han också vet MH kommer få lägre straff än JJ så tänkte han att han kommer satsa det högsta straff på båda direkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Celestron
Att Sangborn nu ylar om JJ att det var "värsta dagen i hennes liv" och "mått dåligt" tyder helt klart på att hon är desperat och att hela fallet går åt helvete för hennes klient!
Det blir livstid!
Dagen JJ få veta åklagaren yrkar på livstid för skit hon själv utfört, är den värsta dagen i hennes liv? Inte dagen hon mördade sin gamla kompis, transporterade ut hennes kropp i skogen, brände upp henne två gånger? Okej, noterad! Noterade även hur JJ var arg och upprörd när MHs advokat pratade i slutet, hon satt väl och viskade ilsket till sin advokat? Inga tårar fällde hon när hela rättssalen grät, utan hon pillade i sitt hår och fixade till tröjan lite och verkade väl allmänt uttråkad. Läste även att MH lämnade när rättsläkaren skulle gå igenom bilder och prata föe hon inte klarade av det säkert. Men JJ verkade alltså sitta kvar där, skulle hon inspektera sitt verk???
Tack JJ för att du bevisar gång på gång hur iskall och likgiltig du är. Ingen ånger överhuvudtaget. Detta är alltså tjejen som var exalterad efter hon hade mördat Tove, och jublade, hon trodde hon hade vunnit något i livet. Snacka om totalt bristande verklighetsuppfattning om hon seriöst trodde ingen skulle märka något och de skulle komma undan?
Vill så gärna tro hon får livstid men känner det tyvärr krävs för mycket i Sverige för livstid. Visst, 18 åring i Malmö fick det men han gick in på en skola utan motiv, utan någon vidare relation eller historia till två lärare och slaktade dem, och han försökte aldrig säga det var en olycka heller. JJ kommer nog få 16-18 år bara. Trist, för en sådan människa bör vara inspärrad för alltid. Hon är farlig.