2023-03-30, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
19 april tror jag de va

Det stämmer.

JJ förtjänar definitivt livstids fängelse, helt klart!!!

MH däremot... Där finns vissa tvivel.. Att hon skyddar mördaren och hjälper till att flytta kroppen är en sak.... Det har hon gjort!!!!

Det finns flera saker som talar emot påståendet att
MH höll TTs armar...

1. ATT JJ LJUGER OM TIDPUNKTEN FÖR MORDET KAN MED HÖG SANNOLIKHET BERO PÅ ATT MH INTE SKA HA HUNNIT SOMNA.

2. Rent anatomiskt och fysiskt... Hur skulle MH ha suttit och samtidigt hållit i TTs armar? JJ satt ivägen och hade fullt upp med dödandet. Det enda alternativet är ifall hon skulle ha suttit ovanför TTs huvud..... och sträckt upp TTs armar ovanför TTs huvud, bedömer det som osannolikt. TT borde isåfall haft sträckningar och skador på flera muskler och leder i bröst, nack, axel- och ryggregionen.
Citera
2023-03-30, 20:52
Medlem
Många sidor att gå igenom så frågar här direkt, finns det någon fup-fil utan censur? Ser att flera sidor är helt svarta.
Citera
2023-03-30, 20:53
Medlem
Aureuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Åklagaren kan yrka på en alternativ brottsrubricering i samma rättegång.
Dvs ”…i andra hand för medhjälp till mord”
(Då kan rätten fria för mord men döma för medhjälp).
Jag antar att så är fallet här?

Även fast åklagaren i detta fall har yrkat på mord och inget annat (vad jag minns) så behöver inte domstolen förhålla sig till det helt utan kan ändra det till medhjälp tex. Så tolkar jag iaf följande "... Domstolen får inte döma en person för något som inte ryms inom åklagarens gärningsbeskrivning, men däremot är inte domstolen bunden av själva brottsrubriceringen eller det lagrum som åklagaren angett..." från (https://lawline.se/answers/kan-man-domas-for-ett-annat-brott-an-det-man-atalats-for).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
Har lusläst fup, vart finns förhören med M och J föräldrar?

JJs anhöriga sid 725-749.
MH anhöriga sid 869-884.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Aftonbladet : "Nu ställer 18-åringens advokat Mikael Svegfors frågor.
Han frågar om skador de sett på ögonen.
Hur uppkommer en sådan? Den är uppkommen i livet?
– Hos en frisk person, opåverkad av narkotiska substanser, talar starkt för övergrepp av annan person. Man kan inte själv ramla och få en sån skada, säger rättsläkaren.
Mikael: 20-åringen säger att hon fällt Tove och att hon ramlat och slagit i huvudet. Han säger också att man sett skador på armbågarna. Kan man tänka sig att någon tar emot sig med armbågarna då?
– Ja, det är möjligt, säger rättsläkaren.

Om 20-åringen sätter sig över henne. Åstadkommer man möjligen det trycket mot golvet då?
– Ja, det är möjligt.

Om man tittar på det andra möjliga, att armarna hållits fast. Kan skadorna då uppkomma på armbågarna?
– Det kan inte uteslutas, men sannolikheten är liten, säger rättsläkaren.
AMANDA HÄLLSTEN5 min
Clea Sangborn: I ditt utlåtande i obduktionsprotokollet beskriver du den sammantagna skadebilden. Du skriver också att det överensstämmer med hur 20-åringen beskrivitn det. Att hon (Tove) fällts, att 20-åringen sedan satt sig över henne och att 18-åringen håller fast armarna... det är väldigt mycket text där. Du verkar mycket påverkad av vad de misstänkta har sagt?
– Min ambition var inte att upplevas som påverkad, jag måste bestrida det du säger, säger rättsläkaren.
– När vi undersöker utgår vi ifrån att delar, eller hel berättelse är sann, eller att det inte är sant allt. Vi har inte varit påverkade, fortsätter rättsläkaren.
Clea Sangborn: Hade det inte räckt med att du skrivit "skadorna uppkom så som 20-åringen beskrivit".
Där bryter rådmannen in och säger:
– Clea för acceptera att det står som det står, säger han."
Shit, Maja kommer bara fällas för gravfridsbrott! Inte medhjälp, inte gravt gravfridsbrott! :O
Citera
2023-03-30, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
JJs anhöriga sid 725-749.
MH anhöriga sid 869-884.
Vad sa dom under förhören?
Citera
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hur kan du få vållande om det är klarlagt via den rättsmedicinska undersökningen att T berövades livet vid ett förhållandevis långdraget förlopp? GM har erkänt att hon tagit stryptag på T men hon är för dum för att fatta att hennes förklaring är orimlig.

Jag får det till mord men vi vet ju alla hur våra domstolar dömer ibland.. Jag personligen tycker allt dessa monster säger, låter för overkligt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Åklagaren kan yrka på en alternativ brottsrubricering i samma rättegång.
Dvs ”…i andra hand för medhjälp till mord”
(Då kan rätten fria för mord men döma för medhjälp).
Jag antar att så är fallet här?

Men om jag förstått det rätt så är det inte yrkat på någon alternativ brottsrubricering här. Kan det ändå bli så menar du?
Citera
2023-03-30, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lithops
Många sidor att gå igenom så frågar här direkt, finns det någon fup-fil utan censur? Ser att flera sidor är helt svarta.

Nej. Det är hemlighetsstämplat och det har inte läckt ut något sånt dokument.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Det stämmer.

JJ förtjänar definitivt livstids fängelse, helt klart!!!

MH däremot... Där finns vissa tvivel.. Att hon skyddar mördaren och hjälper till att flytta kroppen är en sak.... Det har hon gjort!!!!

Det finns flera saker som talar emot påståendet att
MH höll TTs armar...

1. ATT JJ LJUGER OM TIDPUNKTEN FÖR MORDET KAN MED HÖG SANNOLIKHET BERO PÅ ATT MH INTE SKA HA HUNNIT SOMNA.

2. Rent anatomiskt och fysiskt... Hur skulle MH ha suttit och samtidigt hållit i TTs armar? JJ satt ivägen och hade fullt upp med dödandet. Det enda alternativet är ifall hon skulle ha suttit ovanför TTs huvud..... och sträckt upp TTs armar ovanför TTs huvud, bedömer det som osannolikt. TT borde isåfall haft sträckningar och skador på flera muskler och leder i bröst, nack, axel- och ryggregionen.

Jag läser så mycket fram och tillbaka att jag tillslut inte vet vad jag läst. Men har Johanna berättat hur/var de satt i badrummet? Antar det eftersom vi verkar veta att Maja inte ska ha fått plats? Jag har sett bilderna på badrummet, och även om det är snedtak så bör de ha fått plats alla tre där inne?speciellt när man tänker hur de måste suttit som i en hög.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Fyfan för hon Sangborn.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xgVolR/rattegangen-efter-tovemordet-avslutad-langa-straff-kan-vanta

Jag fattar att hon är försvarsadvokat och ser till sin klient.
Men hon har fan ingen skam i kroppen.

För Toves anhöriga så har varenda jävla dag sen Tove försvann varit den värsta jävla dagen i deras liv
Och än mer under dessa rättegångsdagar där dessa två jävla horor sitter och vägrar ta ansvar. Vägrar att rakryggade erkänna vad som har hänt.
Att behöva möta sin dotters jävla banekvinnor och höra vad dom utsatt Tove för.

Jag önskar Clea Sangborn all jävla olycka och misär i livet som det är möjligt.
Hon är en totalt jävla empatilös människa med ingen som helst finkänslighet. Utan hon utmålar sin klient som ett offer.

Hörredu Clea Fucking Sangborn, om din jävla klient INTE hade strypt Tove. Om hon INTE hade dumpat henne som en soppåse i skogen, om hon INTE hade försökt elda upp henne så hade ingenting av det här hänt.

Det finns två ansvariga för att det här har hänt (må vara i varierande grad, om det nu är så). Det är dom två jävlarna som sitter för skranket nu och leker offer. Fyfan.

Psykopater finns representerade inom samtliga yrkeskategorier, även hos advokater och jurister.
Citera
2023-03-30, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lithops

Nej det finns det inte.
Inte som allmänheten får se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in