2023-03-30, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Den andra är sjukt ful.

Ingen av dom är snygga herregud. Båda är riktigt fula.
Citera
2023-03-30, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Köttskalle

Varför genomgå rättegångar när sen alla släpps fria i hovrätten ändå?

Låt Hovrätten släppa direkt, samt betala ut skadeståndet till förövaren, så kan staten spara miljarder på att slippa dubbla rättegångar innan frigivning

Hela Rättegången är Onödig.
Betyder eg INGENTING

Hur jävla trög är du egentligen? Jag förklarade ju precis för dig att inte alla straff sänks bara för att du har några exempel på där det har skett.
Citera
2023-03-30, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Är de JJ du menar?

Uppenbarligen dålig smak, hon ser ut som en psykopat, snygg? herregud vilken smak
Citera
2023-03-30, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttar
Foton på JJ och MH?

Första sidan
Citera
2023-03-30, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calvinol
Alltså,
Clea Sangborns slutplädering verkar vara så absurdt att den kan ha varit till men för JJ.

Helt ärligt, jag är glad att jag inte satt på plats, men samtidigt skulle jag vilja se rådmannens ansiktsutryck.

Tyvärr kan hennes grava oskicklighet faktiskt vara risk för ny förhandling ifall det hotar rättssäkerheten.

Har något minne av en förhandling i Hallland där rådmannen anmälde advokaten för oskicklighet så grav att den misstänkte inte hade en rättvis chans.
oj intressant
Citera
2023-03-30, 19:17
Medlem
Att Maja kan ha sovit och kroppen flyttats till ett förråd är ju inte omöjligt men hur fungerar tidslinjen mot hur hennes rörelsedata då? Har inte hittat den i FUPen…

Jag menar mordet har ju skett när grannen knackade på. Det var 5-10 minuter innan de åkte till macdonalds

Så frågor som det måste finnas data på och som som svarar på Majas inblandning:

1, När åkte de till macdonalds?
2, Fanns det rörelseaktivitet hos Majas telefon 5-10 minuter innan de åkte till macdonalds?

Om det gjorde det är hon ju skyldig. För det är jäkligt otroligt att Johanna tagit Majas telefon för att regga data. Johanna kan ju inte telefonbevisföring iom att hon var så kass och tog med sig sin egen när hon dumpa kroppen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av YTERPORPETAVIRP
Samtliga inblandade i detta fall är ju lite bakom flötet. Advokaten är ju dummare än tåget, hur hon ens lyckats ta juridikexamen är en gåta för sig. Att hon var tappad märkte man redan från start. Men idag, i samband med slutpläderingarna så lyckades ju även åklagare, Adam Rullman att dumförklara sig själv. Att han i sin vildaste fantasi kan tro att 18 åringen ska dömas till 18 år alt livstids fängelse är ju befängt. Verkar som samtliga lever i en låtsasvärld. Åklagaren försöker verkligen gå all in och han har ej gjort sin hemläxa. Åklagare som Rullman , som inte klarar av sitt arbete är en skam för Sveriges åklagarämbete.

Att 20 åringen riskerar livstid är ganska solklart. Men livstid alt 18 års fängelse för M*j* är ju bara befängt.
Hon kommer på sin höjd att få max 2-3 år.
Personligen tror jag hon kommer få ännu lindrigare straff.

Varför kommer jag inte ens argumentera för, men har man läst åtalet samt lagt ihop ett plus ett så är det inte så svårt att förstå att 20-åringen agerat helt ensam under själva gärningen och 18 åringen har endast vart delaktig i att flytta kroppen från bostaden till bilen utanför. Allt annat är bullshit.

Givetvis kommer 20 åringen överklaga sin dom, medans 18 åringen kommer vilja nöjdförklara sin. Dock lär åklagaren, Rullman överklaga 18 åringens dom.

Tror ni inte mig? Facit får ni den 19/4 kl 14.00

Håller med rullman, mh ska få livstid för sin medverkan.
Tyvärr har inte sverige ett straff som passar jj...hängning eller sjutas i pannan alltså.
Citera
Medlem
Får dom som ska döma läsa fupen?
Citera
2023-03-30, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
oj intressant

Hittade tråden
(FB) Advokat i Varberg pekas ut som synnerligen oskicklig av tingsrätten
Tydligen bara jurist
Senast redigerad av Calvinol 2023-03-30 kl. 19:20.
Citera
2023-03-30, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calvinol
Hittade tråden
(FB) Advokat i Varberg pekas ut som synnerligen oskicklig av tingsrätten
🙏🏻
Citera
2023-03-30, 19:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Hur tror ni tjejerna bemöter varandra om de fick umgås i samma rum?
Johanna nämnde till exempel i rätten att ”Maja VAR min bästavän”. Kanske hade hon gjort Maja illa om hon fick chansen? Vad tror ni?

Reagerade också på just det; var min bästa vän.

Ja, hde hon "chansen" skulle hon nog göra det.

Den här gången skulle hon dock inte göra googlingar; göra sig av med sin ex bästa vän på smidigt sätt, haha. Inte heller skulle hon ta med sig sin mobil.

Kanske inte heller försöka sig på mordbrand, borde vara lite för ofta använt.

Men frågan är om hon skulle kunna låta bli och prata.
Citera
2023-03-30, 19:19
Medlem
Jag måste ändå säga att jag hade velat ara med på rättegången och se de i ögonen. Undrar vad JJ tänker nu.

Är så själv sån som är bra på att stänga av och inte uttrycka så mycket utåt, men undrar om hon känner något uns av ånger är eller är hon nöjd med att Tove är död? hmm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in