2023-03-30, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Be.Kind
J kan väl ha suttit gränsle över T:s bröstkorg och med sin egen benstyrka (hästtjej) samlat ihop armarna längst med T:kropp..lagt tyngd med sina knän på T:s armveck som pressat armbågarna hårt mot golvet… Låter som Svegfors utfrågning initierar något åt det hållet

Citat:
Ursprungligen postat av hostan20
Det vore ju skandal om så vore fallet. För grannen hade sagt att det var mket spring i trappen, vad jag minns.. Visst måste väl förrådet vara kollat

Ja vet någon om detta är gjorts och om inte, om det kan göras om det blir en överklagan?

I min värld borde Majas advokat velat göra det/ gjort det iom att det är i linje med tillvägagångssättet han förespråkar
Citera
2023-03-30, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Den ena tjejen är sjukt snygg.

Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Den andra är sjukt ful.

Den snygga verkar vara mest sjuk i huvudet.
Citera
2023-03-30, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Som jag skrev tidigare så är hela rättegånen onödig.

För hovrätten kommer fria mördarna/sänka ändå senare

Att det finns exempel på andra fall där straffet sänks betyder inte att alla straff sänks, köttskalle.
Citera
2023-03-30, 19:06
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Finns det någon intervju med Clea Sangborn än där hon får frågor om sin slutplädering?

Jag skulle gärna höra mer om AI-robotar, antiloper och när de som barn i Vaxholm ströp ihjäl varandra på skoj. Det sista kan iof stämma för hon har nog fått syrebrist och hjärnskador av det.

Åklagarsidan borde ha yrkat på den stora sinnesundersökningen för Clea.

Jag tycker det inte hör hemma i en rättssal att bete sig så som hon gjorde. Man kan ju inte dikta ihop vad som helst utan substans och slänga fram.
Allt för att röra till det och blanda bort korten för nämndemännen.
Citera
2023-03-30, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Har någon koll på om stickskadan i T öga tagits upp och förklarats ?
på rättsläkaren lät det som att man har tryckt i hennes 👁️. Så uppfattade jag henne
Citera
2023-03-30, 19:07
Medlem
Pruttars avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Den andra är sjukt ful.

Foton på JJ och MH?
Citera
2023-03-30, 19:07
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjunky
Att det finns exempel på andra fall där straffet sänks betyder inte att alla straff sänks, köttskalle.

Köttskalle

Varför genomgå rättegångar när sen alla släpps fria i hovrätten ändå?

Låt Hovrätten släppa direkt, samt betala ut skadeståndet till förövaren, så kan staten spara miljarder på att slippa dubbla rättegångar innan frigivning

Hela Rättegången är Onödig.
Betyder eg INGENTING

Citera
2023-03-30, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Hur tror ni tjejerna bemöter varandra om de fick umgås i samma rum?
Johanna nämnde till exempel i rätten att ”Maja VAR min bästavän”. Kanske hade hon gjort Maja illa om hon fick chansen? Vad tror ni?

J kommer vara farlig för andra kvinnliga fångar. Kan vara en av de farligaste kvinnorna vi har i landet.
Citera
2023-03-30, 19:09
Medlem
Alltså,
Clea Sangborns slutplädering verkar vara så absurdt att den kan ha varit till men för JJ.

Helt ärligt, jag är glad att jag inte satt på plats, men samtidigt skulle jag vilja se rådmannens ansiktsutryck.

Tyvärr kan hennes grava oskicklighet faktiskt vara risk för ny förhandling ifall det hotar rättssäkerheten.

Har något minne av en förhandling i Hallland där rådmannen anmälde advokaten för oskicklighet så grav att den misstänkte inte hade en rättvis chans.
Citera
2023-03-30, 19:10
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Ja fyfan men "flickan" JJ leker ju bara(ironi):

Citerar Clea:

20-åringen sätter sig grensle över Tove, "så som vi alla gjort som småflickor när vi bråkat" menar Sangborn.
- Hon trycker Tove runt halsen en stund och sedan börjar Tove låta och (20-åringen) kliver av.

Sinnessjuka uttalanden från den ondskefulla häxan!!!!

Ja det är motbjudande hur mycket en advokat får försköna och ljuga.
Citera
2023-03-30, 19:10
Medlem
Citat:

Är de JJ du menar?
Citera
2023-03-30, 19:11
Medlem
Såg nu att i en artikel att Läckberg tycker att det är bullshit att skylla Google sökningar på hennes deckare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in