2023-03-30, 17:52
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Det var ju Bojan som fick frågan av Janne vem ska jag ta ut för att Jesper ska få spela.
Håll dig till verkligheten.

En fråga som Janne själv har svar på. Med andra ord enbart en billig härskarteknik från Jannes håll för att slippa undan en fråga som han inte tål för att han vet att han haft fel om Jesper Karlsson.
Citera
2023-03-30, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
En fråga som Janne själv har svar på. Med andra ord enbart en billig härskarteknik från Jannes håll för att slippa undan en fråga som han inte tål för att han vet att han haft fel om Jesper Karlsson.

Haha va Janne förklarade ju att han tyckte att de andra är bättre så han startade dom.

Det är ju Bojan som tjatar om Jesper då får han väl motivera vem som ska bort.

Märks att du och de övriga i tråden aldrig tagit ut en startelva i verkligheten.
Citera
2023-03-30, 17:57
Avslutad
Citat:
Är du så dum så du tror att det handlade om frågan. Det handlar om beteende att vara manisk och aggressiv, att inte kunna ta ett svar utan måste fortsätta tjata.
Bojan är dryg, otrevlig, aggressiv och konfliktsökande och fortsätter hetsa mot Janne som blir förbannad.
Vem hade inte blivit förbannad om man står framför dåren Bojan som verkar gå på något preparat alternativt psykiskt sjuk.

Varför diskutera med dig du är ju stendum men tycker att andra människor är dumma i huvudet, någon självinsikt har du inte iallafall.

Skillnaden på dig och mig är att jag ser detta objektivt medans du låter ditt hat mot Bojan styra dig.
Det var Janne som var manisk och aggresiv och inte Bojan. Är du totalt blind eller?
Sen blev ju Bojan också lite aggresiv men vad fan skulle han göra? Be Janne om ursäkt för att han ställde en fråga som ledde till psykbryt hos Janne?

En annan sak som pöbeln väljer att frivilligt missuppfatta är förstås vad Janne menade när han sa "Vem representerar du?" till Bojan.
Vad fan är det för en fråga egentligen? Bojan där och då representerar givetvis media. Det är nog uppenbart även för psycho Janne, utan självklart så menar han "Din jävla serb kom inte här och ta dig ton när vi nyss har vunnit med 5-0"

Sen tycker jag att Bojan överreagerar på detta. Skäms han att han är från Serbien?
Det verkar ju som det nästan.
Dessutom spelar det ingen roll i detta sammanhang, han är där som representant för media och sen om han kommer från Sverige, Serbien eller Mongoliet är fullständigt skitsamma i detta sammanhang.
Viasat har valt honom att vara där, och det är förstås deras rätt att välja vilken "expert" de vill och det ska inte psycho Janne ha någon uppfattning om...
Citera
2023-03-30, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masterblender
Niklas Jihde försökte ju avbryta bråket. Vad mer ska han göra menar du annat än att vädja till alla att lugna ner sig?
Själv tycker jag att han gjorde fel som försökte lugna ner alla, låt psyk Janne visa hela svenska folket vilken labil idiot han är...
Hade denne labila dåre åtminstone presterat strålande resultat så hade man kunnat ha förståelse att man är ovillig att sparka honom, men när man har missat VM och kört ner Sverige i C-gruppen i Nations League så är det ett grovt tjänstefel att inte ge honom kicken.

Jag tycker de var ett väldigt dovt och försiktigt försök att ens försöka. NU STOPPAR vi där.

Äh du fattar inte riktigt att för att vara en hel människa så ingår alla känslor. Ledsen, arg, glad osv... de kommer snart, annars är vi bara robotar. Att prata om det sen är bra också vilket dom gjort.
Citera
2023-03-30, 18:00
Medlem
https://www.expressen.se/sport/mattias-bergqvist-tank-pa-trovardigheten-viaplay/

De där experterna kan prata och prata om självklarheter och spelsystem, men när det verkligen brinner till, då tycks de inte ha något att säga. Jag är tveksam till att exempelvis Niklas Wikegård hade betett sig likadant skulle han ha stått bredvid Bojan Djordjic.

Vilken JÄVLA tönt. De tre andra i studion skötte sig ju EXEMPLARISKT. Inte minsta antydan till att de gillade det och de förstod förstås att det skulle bli en intervju att minnas.
Den där smygbögen i expressen hade väl punkt på sig.
Citera
2023-03-30, 18:02
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Haha va Janne förklarade ju att han tyckte att de andra är bättre så han startade dom.

Det är ju Bojan som tjatar om Jesper då får han väl motivera vem som ska bort.

Märks att du och de övriga i tråden aldrig tagit ut en startelva i verkligheten.

Han startade dom ja. Men om de inte presterar så ska man byta ut dem. Så fungerar det i alla fotbollsländer av någorlunda kvalitet. Byter man inte ut spelare som inte presterar blir de säkra på sin plats och anstränger sig mindre.

Dessutom mötte de Azerbadzjan. Det går att testa nya spelare i en sån match. Han hade kunnat starta med Jesper Karlsson eller bytit in honom i halvlek t.ex. Bortom fegt och oflexibelt att bara ge en ny spelare några ynka minuter i en match mot blåbärsmotstånd. Han var så rädd för Azererna att han inte vågade göra ändringar.
Senast redigerad av kulturstrateg 2023-03-30 kl. 18:16.
Citera
2023-03-30, 18:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Jag tycker de var ett väldigt dovt och försiktigt försök att ens försöka. NU STOPPAR vi där.

Äh du fattar inte riktigt att för att vara en hel människa så ingår alla känslor. Ledsen, arg, glad osv... de kommer snart, annars är vi bara robotar. Att prata om det sen är bra också vilket dom gjort.

Psycho Janne får inte flera hundratusen i månaden för att visa känslor utan för att prestera resultat.
Något han har misslyckats kapitalt med.
I det läget är det minsta man kan begära att han åtminstone kan bete sig på ett värdigt sätt och bara en fullständig idiot kan tycka att han betedde sig värdigt där.

Jag har dock inget emot Psycho Janne, tvärtom så bjöd han ju på strålande TV underhållning och det var länge sen jag skrattade så gott.
Det jag förvånas över är att den stora pöbeln tycker att det är Bojan som gjorde något fel och att det är Bojan som borde be om ursäkt. Haha be om ursäkt för att han ställde en högst relevant fråga???
Citera
2023-03-30, 18:16
Medlem
Bojan har inte förstått sin roll. Han ska inte försöka göra sig till huvudpersonen när han intervjuar.

När han sitter och analyserar med de andra får han lov att synas och ha spetsiga åsikter. Men när han intervjuar så är det den andra personens åsikter som är viktiga.
Citera
2023-03-30, 18:19
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Nja, han ska inte be om ursäkt för att en vit Bojan anklagar Janne för rasism. Däremot var Jannes beteende uppenbart olämpligt som förbundskapten. Har man inte mer tro på sig själv och sitt uppdrag än att stå och svära och nästan lipa i TV-studion så är man kanske inte rätt man för uppdraget. Janne tycker alla matcher räknas. Gissar att han inte sagt så om de förlorat 5 av 6 matcher varav 4 träningsmatcher. Det enda som räknas är vad en i huvudsak etnisk svensk trupp presterar i tabellen. Han är ju uppenbart ur balans. Frågan är vad det beror på. Det är ingen skam att förlora mot bättre motståndare. Man har ett visst spelarmaterial och ur det ska man krama ur ett så bra resultat som möjligt. Frågan är om det finns externa krav på vilket spelarmaterial han ska välja. Även Janne, precis som staben runt omkring, måste ju se att laget 2017-2018 överpresterade sett till spelarmaterial och frågan är vad som ledde till det?

PS. När Janne frågade vem Bojan representerar och Bojan genast tänkte etniskt ursprung så avslöjar det kanske mer om Bojans inre kärna än Bojan själv förstår. Det finns bra juggar och Bojan visar att han inte är en av dem.

Det är ju en uppenbart pressad person vi ser i Janne. Helt ur balans. Frågan är vad som orsakat den pressen.
Vad som orsakade pressen såg du i direktsändning. Bojan gick ju fullt påskkravall tjafs. Det är han som är intervjuaren och ska sköta behärskningen och leda samtalet rätt. Men det funkade ju inte.
Citera
2023-03-30, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masterblender
Psycho Janne får inte flera hundratusen i månaden för att visa känslor utan för att prestera resultat.
Något han har misslyckats kapitalt med.
I det läget är det minsta man kan begära att han åtminstone kan bete sig på ett värdigt sätt och bara en fullständig idiot kan tycka att han betedde sig värdigt där.

Jag har dock inget emot Psycho Janne, tvärtom så bjöd han ju på strålande TV underhållning och det var länge sen jag skrattade så gott.
Det jag förvånas över är att den stora pöbeln tycker att det är Bojan som gjorde något fel och att det är Bojan som borde be om ursäkt. Haha be om ursäkt för att han ställde en högst relevant fråga???

Ja du ser inget fel med humör i tv istället för falsk PK professionell dilpomat stil ibland när någon beter sig illa. Jag hade inte försvarat Janne ett dugg om inte de fanns en anledning och jag tycker bojan har helt fel sätt att bete sig och båda två sjunker ihop arga och anklagade. Ingen vill bära skuld särskilt inte i affekt. Och inte i tvn.

Men att Janne ska avgå för att han blir arg när någon beter sig skit - löjlig nivå. Bättre som det blev nu dom pratade och visade vägen sen efteråt för att inte skada deras privatliv totalt med allt media intresse.

Båda kan be om ursäkt för deras surhet och sen gå vidare med olik tyckande. Men sur blir man - ja de är ett dubbelsvar.
Citera
2023-03-30, 18:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vad som orsakade pressen såg du i direktsändning. Bojan gick ju fullt påskkravall tjafs. Det är han som är intervjuaren och ska sköta behärskningen och leda samtalet rätt. Men det funkade ju inte.

Bojan är inte psycho Jannes psykolog. Han ska inte leda Janne i jack shit...
Han ska fråga det som han tycker är intressant och vad han kan tänkas tro att tittarna är intresserade av. Han är helt oskyldig till att Janne är labil så in i helvete...
Citera
2023-03-30, 18:41
Medlem
DenlysandeJarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Han frågade om en kille inte borde få spela mer, det är väl ändå inte att skämma ut sig.

Ja men sen började han och provocera och prata i mun på Janne, för att sedan komma med rasistkortet och antyda att Janne menade nationalitet när han sa : " och vilka representerar du?" Så jo han skämde gott ut sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in