2023-03-29, 13:56
Medlem
Jane hade äckligt beteende mot Niva efter Belgien-matchen, det är bra Bojan kliver fram och står på sig.
Citera
2023-03-29, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Herregud, vilket svamlande - en hysterisk blandning av snömos, halmgubbar och nostalgi.

Ok.

Var är faktafelen? Vad är nostalgi? Vilket är halmgubbar? Rasism för dig kräver lakan, brinnande kors eller hakkors?
Citera
2023-03-29, 13:58
Avslutad
För att förstå hur patetiskt pöbelns reaktion är så måste vi vända på rollerna.
Ponera att Janne hade varit "expert" på Viasat och Bojan förbundskapten.
Janne hade frågat Bojan varför Jesper Karlsson fick så lite speltid, Bojan hade då flugit i taket och betett sig som en jävla småunge.
Hade pöbeln här då tyckt att Janne provocerat Bojan och ställt sig på Bojans sida?
Knappast...
Citera
2023-03-29, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masterblender
Vi måste ha sett två olika intervjuer. För jag såg Janne bli aggressiv mot Bojan efter en högst relevant fråga. Sen så klart blev Bojan själv lite aggressiv men att Janne började kan ju alla med någorlunda förnuft se.
Hade Ljungberg ställt samma fråga med samma reaktion från Janne så skulle ingen här kritisera Ljungberg, men eftersom det var Bojan så ger man sig på honom istället.
Helt enkelt för att många här betraktar honom som en provocerande blatte och det blir för mycket för alla "Sverigevänner"...

Precis så.

”Jag är ingen rasist, va men eeeh…”

Eller ännu bättre:

”Jag är ingen rasist, jag umgås o känner flera invandrare” 🥳
Citera
2023-03-29, 14:03
Medlem
Citat:
För att förstå hur patetiskt pöbelns reaktion är så måste vi vända på rollerna.
Ponera att Janne hade varit "expert" på Viasat och Bojan förbundskapten.
Janne hade frågat Bojan varför Jesper Karlsson fick så lite speltid, Bojan hade då flugit i taket och betett sig som en jävla småunge.
Hade pöbeln här då tyckt att Janne provocerat Bojan och ställt sig på Bojans sida?
Knappast...

Bojan skötte det professionellt förutom när han frågade Janne om han varit fotbollsspelare på hög nivå, det tog hårt och var onödigt.
Citera
2023-03-29, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Jane hade äckligt beteende mot Niva efter Belgien-matchen, det är bra Bojan kliver fram och står på sig.

Han beter sig ganska äckligt, ganska ofta mot ganska många, både på och utanför planen.

Tex på presskonferensen där han bad om ursäkt för sitt beteende, där fick han bits sig i tungan flera ggr och avbryta en påbörjad mening...
Citera
2023-03-29, 14:05
Medlem
Giant Squids avatar
Otroligt skämmigt att se Bojan sumpa greppet helt. Han borde time out ifrån jobbet ett tag. Bra att Janne tar bladet ifrån munnen och säger vad han tycker.
Citera
2023-03-29, 14:11
Medlem
varfors avatar
Citat:
Vi måste ha sett två olika intervjuer. För jag såg Janne bli aggressiv mot Bojan efter en högst relevant fråga. Sen så klart blev Bojan själv lite aggressiv men att Janne började kan ju alla med någorlunda förnuft se.
Hade Ljungberg ställt samma fråga med samma reaktion från Janne så skulle ingen här kritisera Ljungberg, men eftersom det var Bojan så ger man sig på honom istället.
Helt enkelt för att många här betraktar honom som en provocerande blatte och det blir för mycket för alla "Sverigevänner"...
Jepp! Nu var det iofs några dagar sedan jag såg klippet men var inte frågan Janne ställde vilka länder har du representerat? Inte vilka länder har du representerat som förbundskapten?
Och Bojan har ju representerat Sverige i (ungdomslands)landslaget(?) som spelare så svaret är väl korrekt?

Åh fan, är väl kanske ett:
Jäääävlar ja… Jag glömde bort att Bojan burit landslagströjan för två decennier sedan…

Sedan övertolkar man det till något mer än så för att ena sidan söker rasism i allt de ser och andra sidan söker ”det här kommer woke-vänstern gå igång” i allt de ser…

Oavsett om ena sidan råkar missa något kommer den andra sidan spinna igång och göra en grej av det…
Sedan ser den andra sidan att ”fienden” gått igång och drar lans och sedan är pajkastningen igång och narrativet självgående tills nästa slag i kulturkriget tar över och föregående drabbning glöms.
Citera
2023-03-29, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Nej jag uppfattade det som att han menade just är du här som tränare eller spelare och vad pysslar du med egentligen men när Bojan svarade att han representerade Sverige - alltså hallå, en fotbollsexpert representerar väl för fan inte hela Sverige? Å fan, du tror du representerar hela Sverige men det här är helt klart en personlig grej och egentligen är du ute efter att framhäva dig själv och ev din polare osv osv. Typ.
Det fanns inget rasistiskt i det. Så jävla löjlig storm i vattenglass detta är.

Jag håller med om det första. Det var ett regelrätt tjafs mellan en snorunge och en grinig gammal gubbe.

Men jag håller inte med om att det är en storm i ett vattenglas, möjligtvis ett badkar. Som förbundskapten kan du inte bete dig som Janne banan oavsett hur jävlig journalisten eller intervjuaren är. Du måste vara bättre än så.
Citera
2023-03-29, 14:14
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
Sett klippet ett par ggr nu, så jävla skönt med en svenne som kommit upp sig o ändå "tappar det" totalt. Janne steg hos mig där, vi svennar är alldelles för kuvade.

Han borde dock inte be om ursäkt (för vad?) då faller hela grejjen.

Nja, han ska inte be om ursäkt för att en vit Bojan anklagar Janne för rasism. Däremot var Jannes beteende uppenbart olämpligt som förbundskapten. Har man inte mer tro på sig själv och sitt uppdrag än att stå och svära och nästan lipa i TV-studion så är man kanske inte rätt man för uppdraget. Janne tycker alla matcher räknas. Gissar att han inte sagt så om de förlorat 5 av 6 matcher varav 4 träningsmatcher. Det enda som räknas är vad en i huvudsak etnisk svensk trupp presterar i tabellen. Han är ju uppenbart ur balans. Frågan är vad det beror på. Det är ingen skam att förlora mot bättre motståndare. Man har ett visst spelarmaterial och ur det ska man krama ur ett så bra resultat som möjligt. Frågan är om det finns externa krav på vilket spelarmaterial han ska välja. Även Janne, precis som staben runt omkring, måste ju se att laget 2017-2018 överpresterade sett till spelarmaterial och frågan är vad som ledde till det?

PS. När Janne frågade vem Bojan representerar och Bojan genast tänkte etniskt ursprung så avslöjar det kanske mer om Bojans inre kärna än Bojan själv förstår. Det finns bra juggar och Bojan visar att han inte är en av dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
You go Janne. Tappar det totalt för en fråga, pratar med gråten i rösten, känner sig trängd inför fyra personer (varav tre inte säger något), passiv-aggressiv sorti på anabola och ber sedan om ursäkt för något han inte ens sagt.

Den svenske mannen reser sig 😂

Det är ju en uppenbart pressad person vi ser i Janne. Helt ur balans. Frågan är vad som orsakat den pressen.
Citera
2023-03-29, 14:18
Medlem
Smegmas avatar
Varför representanter inte Bojan Serbien i tv?
Citera
2023-03-29, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Varför representanter inte Bojan Serbien i tv?

För att han är en svenne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in