Citat:
Ursprungligen postat av
Masterblender
Vi måste ha sett två olika intervjuer. För jag såg Janne bli aggressiv mot Bojan efter en högst relevant fråga. Sen så klart blev Bojan själv lite aggressiv men att Janne började kan ju alla med någorlunda förnuft se.
Hade Ljungberg ställt samma fråga med samma reaktion från Janne så skulle ingen här kritisera Ljungberg, men eftersom det var Bojan så ger man sig på honom istället.
Helt enkelt för att många här betraktar honom som en provocerande blatte och det blir för mycket för alla "Sverigevänner"...

Jepp! Nu var det iofs några dagar sedan jag såg klippet men var inte frågan Janne ställde vilka länder har du representerat? Inte vilka länder har du representerat som förbundskapten?
Och Bojan har ju representerat Sverige i (ungdomslands)landslaget(?) som spelare så svaret är väl korrekt?
Åh fan, är väl kanske ett:
Jäääävlar ja… Jag glömde bort att Bojan burit landslagströjan för två decennier sedan…
Sedan övertolkar man det till något mer än så för att ena sidan söker rasism i allt de ser och andra sidan söker ”det här kommer woke-vänstern gå igång” i allt de ser…
Oavsett om ena sidan råkar missa något kommer den andra sidan spinna igång och göra en grej av det…
Sedan ser den andra sidan att ”fienden” gått igång och drar lans och sedan är pajkastningen igång och narrativet självgående tills nästa slag i kulturkriget tar över och föregående drabbning glöms.