2023-03-30, 17:31
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag funderade just när Rullman nämnde flyktrisken. Att J skulle kunna dra till Israel ligger väl nära till hands, men vart tänkte han sig att M skulle ta vägen? Hon skulle troligtvis inte våga och inte heller vara välkommen att följa med J efter allt hon "sladdrat" om.

Fast det är ganska lätt att förhindra JLJ att lämna landet för Israhell sätt på henne fotboja... och sätt upp en spärr så om hon försöker sätta sig på ett tåg/flyg/båt så lyser det upp med att denna person ej får vistas där...

Men åh andra sidan tror jag JLJ är säkrare i häktet... i Vetlanda lär hon nog bli plockad ganska omgående om hon blir fri i väntan på dom.
Citera
2023-03-30, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
”De slipper dock restriktioner som de hittills haft” vad innebär det? Få de sitta och surfa online nu?
Kanske, och då kan ju J googla på hur man gör för att rymma från ett fängelse.
Senast redigerad av meredith 2023-03-30 kl. 17:33. Anledning: Felskrivning
Citera
Medlem
Citat:
”De slipper dock restriktioner som de hittills haft” vad innebär det? Få de sitta och surfa online nu?

Kolla på TV, lyssna på radio och ta emot besök
Citera
Medlem
Underbart att båda mördarna får sitta kvar i häktet. Blev lite orolig där ett tag!

Nu kan ju MH fundera och sova på saken till hovrättsförhandlingarna! Sov gott MH!
Citera
2023-03-30, 17:33
Medlem
Jag har reagerat och vet inte om de pratat om det i rätten . Tove hade inga avvänjning skador efter att tex försökt försvara sig ,inga dna under sina naglar. Varken 20 åringen el 18 åringen hade det .Om någon sätter sig på dig ( som advokaten svamlade om kittling) och samtidigt någon håller fast dina armar så för att komma loss vad gör man då ? Jo man sparkar och vrider sig! Dunsar och sparkar tror jag kommer ifrån det . Sedan vad man sett av bilder var 20 åringen både längre och större än Tove och lägg då till ytterligare en person . Tove har kunnat kanske försvarat sig om de varit hon och 20 åringen eftersom pojkvännen sa hon var stark och vältränad efter att spelat fotboll. Men med 2 personer på sig så var hon helt chanslös . Sedan dessa tårar i rätten av de misstänkta är enbart offer tårar att de själva insett att nu är det roliga slut och allvar ! De har också förstört sina liv men skillnaden är att Tove inte fick en chans ens att leva vidare . Jag hoppas domstolen dömer dessa till livstid och inte lyssnar på bla den skamliga kvinnliga advokaten. Får mig att tänka på Lisa Holm och Nerjius B kvinnliga advokaten som svamlade och drog upp helt osannolika konspirationsteorier om maffia och annat som Lisa Holms mördare ! Skäms kudden hade nog många i tingssalen när hon pratade . Dessa två unga kvinnor och särskilt då 20 åringen visar ett helt kallt sett på vad hon gjort ! Har någon av dem vänt sig till Toves familj och på något vis visat att de ångrar sig och kanske bett om förlåt ? Icke utan här ser vi 2 nya Johanna Möller . Är man kapabel till detta sjuka så är det nog inte sista ggr de kommer att stifta bekantskap med rättsväsendet . De kanske tom får dela avdelning m Johanna Möller eller några andra " ödmjuka kvinnor och lära sig mer .
Citera
2023-03-30, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharya
Hon kan också ha rört ihop när hon var på toa.

Citat:
Jag funderade just när Rullman nämnde flyktrisken. Att J skulle kunna dra till Israel ligger väl nära till hands, men vart tänkte han sig att M skulle ta vägen? Hon skulle troligtvis inte våga och inte heller vara välkommen att följa med J efter allt hon "sladdrat" om.

Det funkar inte så. Åklagaren behöver inte direkt fundera på specifika resmål. Bara att det finns risk för att vederbörande flyr. Med en morddom hängande över sig får nog den bedömas som just - överhängande
Citera
2023-03-30, 17:34
Medlem
Andra som känner att HR kan sänka straffet för MH? För lär ju bli överklagan...
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Kanske, och då kan ju J googla på hur man gör för att rymma från ett fängelse.

Vem vet hennes nya favoritserie kanske blir Prison break
Citera
Medlem
Citat:

Restriktioner innebär:
Inte får ta emot eller skicka brev utan att åklgaren granskat dem
Inte får ta emot besök utan godkännande från åklagaren
Inte får ta emot telefonsamtal utan godkännande från åklagaren
Inte får läsa tidiningar, lyssna på radio eller se på tv utan godkännande från åklagaren
Inte umgås med andra intagna utan godkännande från åklagaren

Ta bort "Inte" så har du svaret.
Citera
2023-03-30, 17:35
Medlem
Tror ni att dom ska fortsätta sitta häktade är indikation på att båda kommer dömas för grova brott?
Citera
2023-03-30, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Tv och besök.
Tv har de ju haft hela tiden och även besök av anhöriga
Citera
2023-03-30, 17:36
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
J, som inte förefaller vara den känsliga typen, upplevde det jobbigt när Ts tunga rörde sig och hon gav konstiga ljud ifrån sig. Skulle då inte M, som verkar betydligt känsligare reagera än starkare? Jag tror det.

Har du sett någon ta sina sista andetag?

M känslig?
Bara känslig för sin egen del, att hon själv ska hamna i knipa. Hon förhindrar inte ett mord - hon deltar i mordet! Det är jag övertygad om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in