2023-03-30, 17:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Hon har fått svar på det där flera ggr !

Om jag ska försvara Clea lite, så hade hon en stor uppförsbacke redan innan. Mycket bevisning mot JJ.

Sedan har ju JJ själv medverkat att förstöra för sig på alla upptänkliga vis, genom hatvisor och hatiskt beteende.

Jag tänker även att JJ i förhör visar på ett avvikande tänk när hon berättar om att hon faktiskt hade tänkt göra en misshandel, och att hon faktiskt fäller Tove mest av ingen anledning alls.
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10686
Citat från Expressen:
"Människor styckar ofta sina döda de har hemma för att ta dem i Ikeakassar och gå ut till bilen. Det är väl ändå värre? Det finns värre fall. Vi ligger inte på straffaximum menar jag."

Fyfan, har hon sagt detta? Snacka om sjuka uttalanden som görs i ett sjukt fall. Jämför med styckmördaren Jonna mitt i allt precis som om det skulle bli förmildrande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truecrime4ever
”Clea hänvisar nu till en HD-dom, där straffet lindrats för en person som hjälpt en utredning genom att delge uppgifter som tar utredningen framåt.”

Har verkligen JJ hjälpt utredningen framåt? Hon har förstört massvis med bevis. Flyttat på cykel. Slängt Toves telefon som fortfarande inte är hittad. Bränt Toves kropp. Raderat Google-sökningar. Försökte sätta dit grannen. Och ljugit och hittat på historier i flera veckor. Enda anledningen hon började prata var ju att det var så pass mycket bevis emot henne.

Så, har hon verkligen varit behjälplig ??
Enda anledningen till JJ började prata var för att MH erkände de dumpade Tove i skogen. JJ trodde MH hade erkänt mer, så hon ville ligga steget före.
Citera
2023-03-30, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truecrime4ever
”Clea hänvisar nu till en HD-dom, där straffet lindrats för en person som hjälpt en utredning genom att delge uppgifter som tar utredningen framåt.”

Har verkligen JJ hjälpt utredningen framåt? Hon har förstört massvis med bevis. Flyttat på cykel. Slängt Toves telefon som fortfarande inte är hittad. Bränt Toves kropp. Raderat Google-sökningar. Försökte sätta dit grannen. Och ljugit och hittat på historier i flera veckor. Enda anledningen hon började prata var ju att det var så pass mycket bevis emot henne.

Så, har hon verkligen varit behjälplig ??

Undra vad det är för HD dom som Clea hänvisar till?

För en av de dömda i Gamlestads mordet gick det ju inte så värst bra , han golade på de flesta utav dem som var inblandade i mordet , ingen strafflindring där inte.

MORDET I GAMLESTADEN

Man hjälpte polisen i gängmål – blev utan strafflindring
En 39-årig man som valde att berätta om sin egen och andras inblandning i ett uppmärksammat gängmord i Göteborg fick inte någon strafflindring.

Mannen själv anser att han blivit förd bakom ljuset av rättsväsendet.

”Det informerades verkligen hårt om strafflindring, det säger förhörsledaren flera gånger och det visades upp något papper från åklagarna om just strafflindring”, skriver han i ett brev till DN.

39-åringen dömdes i juli till livstids fängelse trots att tingsrätten konstaterade att delar av den brottslighet som han dömts för med stor sannolikhet inte skulle ha blivit klarlagd utan hans vittnesmål.
Citera
2023-03-30, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
20-åringen pratar ilsket med sin advokat nu medan 18-åringens advokat talar.*
JJ börjar tappa masken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Femenista
Men visst har det framkommit att Ms mobil registrerat steg på stegräknaren den tiden då mordet skedde? Visst sa polisen så?
Japp det har det, jag är inte lika säker på vad jag skrev efter slutplederingarna.
Jag tror själv att MH har deltagit i mordet
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Det var nåt nytt ,,Har JJ hoppat av TT efter lite” strypning

Och sen har det spårat ur . Vad hände då ? Som var värre en strypningen ?

TT dog då av sig själv, samtidigt som hon "väste". Det var en traumatisk upplevelse för JJ som drabbades av "freeze" (enligt Sangborn).
Citera
2023-03-30, 17:14
Medlem
Inga lik i garderoben alltså.

Bara invänta hovrätten alltså, då alla inte blir nöjda oavsett utslag
Senast redigerad av BlixtarDunder 2023-03-30 kl. 17:21.
Citera
2023-03-30, 17:16
Medlem
nousernameneededs avatar
JLJ ett tipps det 1 vet det vet ingen det två vet det vet polisen och i detta fall är de så jävla talande...
Citera
2023-03-30, 17:16
Medlem
Gold94s avatar
Hur det än var så är M också skyldig, hon gjorde ingenting för att stoppa mordet.
Hon har varit ensam med Toves kropp i lägenheten när J var på McDonalds.

Där kunde hon ha sprungit eller ringt efter hjälp.
Citera
2023-03-30, 17:17
Medlem
Clea i slutpläderingen säger nästan rakt ut att hon vill att JJ ska få straffrabatt för att JJ satt dit MH. Med det i åtanke undrar jag om bevisen verkligen håller mot MH angående själva mordet.

Är t ex bristen på avvärjningsskador ett tillräckligt bra bevis? Säg att JJ drog ett lakan över T och fällde henne i samma veva. Då blir man kanske inte rispad.
Citera
2023-03-30, 17:19
Medlem
Jädrar va lång tid de tog idag då, men snälla släpp nu inte dessa på fri fot i väntan på dom. Inte någon av dom, tror att risken är ganska liten att de blir så, men man har blivit förvånad förr

Tingsrätten beslutar att båda ska vara kvar i häktet.

Dom meddelas den 19 april klockan 14

Kan man andas ut några veckor
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2023-03-30 kl. 17:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in