2023-03-30, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Nej, Jag tycker att Clea Sangborn ska få ännu större utrymme i press och tv...

OK jag fattar, det blir bara värre o värre...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaka1234
Det är skrivet av den som sitter och lyssnar.. eller sitter du i salen själv?

Jag skrattar åt hur Clea kan uttrycka sig på detta vis.
Citera
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Hon har fått svar på det där flera ggr !

Ja, Clea tillhör ”de ofelbara människorna”
Citera
2023-03-30, 16:51
Medlem
Helt plötsligt börjar adv att ifrågasätta den nya lagen ifrån jan 22 ang att man kan utdöma livstid från 18 års ålder..
Citera
2023-03-30, 16:52
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Jag vet faktiskt inte, kanske kan de få nått intyg… men biter det på en Svensk HR.

Jag vet inte! Jag tänker bara nån som vet hur det funkar kan ju säga... om de gör det eller inte... men å andra sidan så tkr jag sånna där tjommar har trovärdighet 0 då deras lojalitet är där pengarna kommer ifrån.
Citera
Medlem
”Clea hänvisar nu till en HD-dom, där straffet lindrats för en person som hjälpt en utredning genom att delge uppgifter som tar utredningen framåt.”

Har verkligen JJ hjälpt utredningen framåt? Hon har förstört massvis med bevis. Flyttat på cykel. Slängt Toves telefon som fortfarande inte är hittad. Bränt Toves kropp. Raderat Google-sökningar. Försökte sätta dit grannen. Och ljugit och hittat på historier i flera veckor. Enda anledningen hon började prata var ju att det var så pass mycket bevis emot henne.

Så, har hon verkligen varit behjälplig ??
Citera
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Men en halvvettig sak sa hon iallfall:

Nä! Överlagt mord, försvårande av utredning, gömt och tigit om liket, blånekande etc = livstid!
Senast redigerad av Alonen 2023-03-30 kl. 16:55.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truecrime4ever
Jag skrattar åt hur Clea kan uttrycka sig på detta vis.

Skratta du på. Jag ser då inte det roliga i det faktiskt. Men du vet fortfarande inte om det var exakt så det sas.
Citera
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharya
Försöker benämna två unga kvinnor med ordet FLICKOR som om de vore två ansvarslösa barn som leker. Och hoppsan, hon dog visst.

Citat:
Ursprungligen postat av baksidani
Reagerade också på detta. Mycket strategiskt av Sangborn såklart men obehagligt att höra om de små "flickorna" i detta sammanhang.

Hon gör som Leif Silbersky. Han brukade alltid prata om "pojkarna" när det gällde unga män som begått grova brott. Inte alltid så unga, förresten. Mot slutet av karriären fick nog även 30-åringar stå ut med att beskrivas som småpojkar som inte förstod bättre och som mest var förtjänta av en ordentlig åthutning.
Citera
2023-03-30, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truecrime4ever
- Människor styckar ofta upp sina döda som de har hemma."

HAHAHA. VAD SA HON NU?

Citat från Expressen:
"Människor styckar ofta sina döda de har hemma för att ta dem i Ikeakassar och gå ut till bilen. Det är väl ändå värre? Det finns värre fall. Vi ligger inte på straffaximum menar jag."
Citera
2023-03-30, 16:54
Medlem
Celestrons avatar
Om nu MH var så rädd för JJ, och gjorde allt vad hon gav order om, skulle hon då inte ha kunna vara med och hållit T:s armar under mordet om JJ beordrade henne?
Tycker Rullman missade att nämna den poängen.
Citera
2023-03-30, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaka1234
Skratta du på. Jag ser då inte det roliga i det faktiskt. Men du vet fortfarande inte om det var exakt så det sas.

Får väll hoppas att dagstidningarna rapporterar sanningsenligt ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in