2023-03-30, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolineMM
Alltså förlåt men Clea, vad håller hon på med?

Värre blir det.

Citat från Expressen.

Varför reagerar inte 20-åringen då, när Tove är livlös? Ringer SOS, gör något?
Clea Sangborns förklaring:
– Det blir en stressreaktion. Det är min lekmannauppfattning om det här, när man är ung människa och blir stressad, då reagerar kroppen fysiskt. Det är som det här man talar om... Freeze... På savannen står antilopen still, trots att lejonet ska äta upp den precis. Man tänker att om man står still så händer ingenting. Ja, man fryser till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Nu kallar hon sin egen klient dum och att helt plötsligt inte läst mycket deckare ? 😂Sveriges radio: "20-åringens advokat kommer sedan in på 20-åringens "misstag" efter Toves död.
- Hade min klient varit så fruktansvärt smart som många här tycks tro, så hade hon definitivt inte tagit med sin telefon. Om hon var så smart och läste så mycket deckare så borde hon förstått det åtminstone, att man går inte runt och släpar på sin telefon." snacka om att tala emot sig själv.

Vi får hoppas Clea har brandvarnare! Nån dag kommer J ut.
Citera
Medlem
Jag tänkte på vad JJ sa igår , att hon hade blivit chockad av att ens se TT där på Nöjet , hon trodde aldrig hon skulle dit .

Jag tror att hon visste . Liten stad och gemensamma bekanta , så hon hade hört att TT skulle komma hem .
Så att skippa en partykväll trötta från Gtb-resan fanns nog inte på JJs karta . När hon med sitt stalkerbeteende fick veta att T skulle ut .
Och med ett nyrenoverat badrum som var helt tomt och bara att kunna ösa på med vatten och rengöringsmedel var planen ett faktum .
Tror inte att JJ har slagit TT så hon har blödigt näsblod på nöjet , det är bara en väldigt dålig kvalite på den bilden . Tror inte att hon ville ha den uppmärksamheten på sig .
Tror inte heller att TT har hamrat massa slag mot JJ så hon fick lägga sig och skydda huvudet .
Det är TT som hon pratar om som har fått flera slag mot huvudet .
När de har forslat henne tror jag de har behandlat väldigt vårdslöst , ” tappat ”slagit i och dragit i gruset med flit .
När JJ åker dit dagen efter för att elda på en andra gång så har hon säkert tittat på J ordentligt för att se hur ansiktet har sett ut . Hon skulle ha kunnat undvikit att titta på huvudet när hon stänkte på aceton , om hon velat .
Jag tror inte JJ är en psykopat med sadistiska drag .
Citera
Medlem
CS: – 02.53 åker de till McDonalds, vilket vi kan se i mobilerna, och han säger att han knackar på vid 03.

Grannen sade väl tydligt att han knackade på runt 2.40?
Citera
Medlem
Klart att det var oplanerat, men Johanna ville ju ha ihjäl tove och nu hade hon guldchans. ingen vill ha en döing hemma hos sig speciellt när folk (pojkvännen) vet att dom är hos Johanna, polisen kunde anlända när som helst (grannarna)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggmunkaren
Jag är rätt säker på att skulle man stoppa in alla fynd från den här utredningen i en AI-dator hade den sagt att Johanna är en kallblodig mördare med uppsåt att döda
Clea Sangborn, vilket stolpskott! Hon ältar magsäcksinnehållet till förbannelse!! Tror hon verkligen på det hon själv säger ?? Hon borde skämmas för dessa pinsamheter hon vräker ur sig!!
Citera
2023-03-30, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrkK
Värre blir det.

Citat från Expressen.

Varför reagerar inte 20-åringen då, när Tove är livlös? Ringer SOS, gör något?
Clea Sangborns förklaring:
– Det blir en stressreaktion. Det är min lekmannauppfattning om det här, när man är ung människa och blir stressad, då reagerar kroppen fysiskt. Det är som det här man talar om... Freeze... På savannen står antilopen still, trots att lejonet ska äta upp den precis. Man tänker att om man står still så händer ingenting. Ja, man fryser till.

Jag tror fan inte det jag läser. Cirkus!
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Så om det enbart fanns tre personer i lägenheten så har Maja inte hört att det har ringt på dörren två gånger...

År det din förklaring?

"Hon har inte hört någon ringa på."
"Hur hade du tänkt att jag skulle veta det?"

Enligt min egen analys så var inte jag där för då hade vi varit 1-2-3-4, Fyra personer.

Du har problem och jag är inte prykolog.
Citera
Medlem
Vet en viss advokat (Maria) som nog skrattar högt åt vad som sker för tillfället
Citera
Medlem
Jag tror Clea siktar på att bli deckarförfattare tillsammans med GW och Lapidus. Sen kan GW sitta i TV4 soffan och tåla om hur duktig hon är 😅
Citera
2023-03-30, 16:32
Medlem
Contragulationss avatar
Clea "Lejonet på Savannen" Sangborn.
Citera
2023-03-30, 16:32
Medlem
Clea glömde bort JJs ursäkt precis.
Clea säger JJ städade och det luktade rengöringsmedel pga hon hade med sig de vanlr hemifrån men JJ sa det var hantverkarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in