2023-03-30, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Nu går clea loss igen och anklagar rättsläkaren för att ha gjort sig av med fynd som visat på att T kvävts av sin spya.

Allt är enligt advokaten en konspiration för att sätta dit JJ.

Bara hört ljudupptagning från första dagen men herregud vad hon låter skakig på rösten och stammar. Nästan som hon är rädd för JJ.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Clea verkar göra allt för att hennes klient ska få så långt straff som möjligt. Förmodligen den sämsta slutplädering jag hört.

Hon kanske innerst inne förstår att JJ är skyldig till allt och tycker att JJ inte behöver ett superförsvar.......

En dålig dag på jobbet kan ju alla drabbas av.....
Citera
Medlem
Citat:
Slutsatsen menar jag, om vi inte har en tro som leder oss i en viss riktning, om vi säger att en AI-dator, en oberoende dator, om man skulle stoppa ner fynden i den, och fråga vilket som är mest troligt – då är jag ganska säker på att datorn säger att massa fynd talar för aspiration, och få för strypning.

Är hon full? Börjar jiddra om AI.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
MH skakar konstant på huvudet varje gång någon nämner att hon höll i Tove, så om hon verkligen nekar bör ju hennes försvarsadvokat Svegfors be om en rekonstruktion av hur det skulle gått till.

Om inte annat så borde väl i vart fall Majas advokat krävt en rekonstruktion av förloppet i badrummet. Jag förstår inte varför vi har denna underlåtenhet? Dessutom borde en tidsaxel presenterats.
Citera
2023-03-30, 16:19
Medlem
Vill ju se de åtalade hur de ser ut i rätten. Hmm
Man kan ju förändras en hel del på 6 månader sen de greps o bilderna i FUP
Citera
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Såvitt jag förstår har MH varit med och flyttat Toves kropp. Men hon har inte varit delakigt i att tända eld på den. I vart fall har inget sådant kunnat bevisas.

Fint att du förstår det som M själv har erkänt att hon gjort. Men helt övertygad är du ändå inte? Dina försök att urskulda M och tona ned hennes inblandning är rätt patetiska.

Citat:
Följaktligen är det osannolikt att MH döms för grovt brott. Tar man därtill hänsyn till hon inte varit den pådrivande, utan snarare den medhjälpande, kanske man till och med kan tänka sig, eller befara om man vill se det så, att MH kommer att komma undan med böter för hela den här affären.

Om du ska trolla kan du väl åtminstone göra det med viss finess. Att M skulle komma undan med böter finns inte på kartan.
Citera
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Och? Det jag säger stämmer fortfarande. Du får 1000 kr per dygn de första 60 dagarna och 500 kr per dygn efter det. Så om man sitter häktad 9 mån som i ditt exempel så får man 60 000 plus 105 000 kronor vilket blir 165 000kr dvs ett sexsiffrigt belopp. Dessutom får man ju ersättning för förlorad inkomst om man haft en sådan.
Ser inga problem med att staten ersätter medborgare som oskyldiga med pengar för tiden de suttit inlåsta.

Du tror väl inte jag tar fram Kalkylatorn och börjar Räkna på det ?

Du missar poängen : Spelar ingen roll vad dom döms till, Marie Heidenborg är där och friger alla ändå.

Som en furste slopar hon domar och delar ut våra skattepengar lite hur hon behagar
https://samnytt.se/falldes-och-friades-for-mord-i-frisorsalong-kan-fa-sexsiffrigt-skadestand/

(påminner om han Mikael Ribbenvik på migrationsverket som SJÄLVMANT bestämde att alla syrianer automatiskt ska få PUT i Sverige, som om han ägde hela landet

https://www.svt.se/nyheter/svtforum/rakt-pa-med-migrationsverkets-mikael-ribbenvik
Citera
2023-03-30, 16:20
Medlem
Clea Sangborn menar att om man radat upp alla fynd som hittades under obduktionen och frågat en AI-dator (artificiell intelligens), så hade datorn kommit fram till att det var kräkningar, snarare än strypning, som ledde till kvävningen. Hon menar nog att en dator är objektiv och därför hade kommit till en annan slutsats.

Herregud.
Någon som är sugen på att testa denna teori? Varför har jag en känsla av även detta inte kommer stämma
Citera
Medlem
Tiares avatar
Hon kommer aldrig kunna rädda Johanna från situationen så fattar inte varför hennes mun fortfarande går som en glappkäft. Hoppas hon byter jobb efter det här lol
Citera
Medlem
En helt annan syn på händelseförlopp som går att utläsa…

JJ har lugn harmonisk kväll på Nöjet.
TT dyker upp från ingenstans och förtalar JJ på Nöjet, ”världens sämsta människa”.
JJ knuffar på TT ”gå iväg”.
TT slår (plural) på JJ som liggandes försvarar sig.
JJ+MH väntar på utsidan Nöjet för JJ vill slå tillbaka på TT.
Återförening sker - som vuxna nu, så skrattar de tillsammans ut om gammalt 14-is groll.
JJ vill visa TT sin nya lägenhet , TT hänger glatt på.
JJ visar lägenheten för TT.
TT säger något spydigt igen.
TT knuffar till JJ
JJ fäller TT till ryggläge golv.
TT nu golvad kan prata ”vad fan gör ni?” (I Småland Niar man personer)
JJ sätter sig gränsle över TT och svarar ”Vad fan gör du själv”
TT tar tag om JJ hals.
JJ kontrar med att ta tag om TT’s hals och klämmer åt…

Jag stannar härvid - för det luktar självförsvar så långt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Hon kanske innerst inne förstår att JJ är skyldig till allt och tycker att JJ inte behöver ett superförsvar.......

En dålig dag på jobbet kan ju alla drabbas av.....

Hon verkar ha en riktigt dålig dag 😂

Citat:
Nu har Clea Sangborn en fantasifull slutsats. Det är faktiskt.... Lite uppseendeväckande.
Hon menar att om man skulle lägga in alla dessa saker som talar för och emot aspiration i en "AI-dator",
– Nu kommer alla ungdomar tycka att jag uttrycker mig fel utgår jag från, säger hon och skrattar till.
– En AI-dator, oberoende dator, då är jag säker på att om man stoppar ner fynden i datorn hade den kommit fram till att det är mer troligt att datorn kommit fram till att slutsatsen varit att det är mer troligt att det är aspiration.
(från Expressen live)
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Om du påstår att "Hon har inte hört någon ringa på.", så är det per automatik så.
Är du nöjd?

Din analytiska förmåga är det dåligt ställt med.
Hur hade du tänkt att jag skulle veta det?

Man har väl konstaterat att det bara fanns 3 personer i lägenheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in