2023-03-30, 16:06
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Gör jag?

Mot dumhet biter inga argument.

Om du påstår att "Hon har inte hört någon ringa på.", så är det per automatik så.
Är du nöjd?
Citera
2023-03-30, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Ja, det kvittar om det blir livstid
Hovrätten är där och friger igen ändå i slutändan,
så dom kan dela ut svenskarnas garantipension till brottslingar
Jag tror också på livstid för JJ nu i tingsrätten sen blir det ett mildare straff i HR.

Problemet med MH är att hon uppenbart ljuger, hela rätten förstår nog att hon sitter och ljuger för fullt men det finns ingen teknisk bevisning som kan binda henne till mordet.

Här tror jag faktiskt tingsrätten som är lite mer styrd av känslor kan komma att dömma henne för mordet med men isåfall ändras det garanterat till endast gravfridsbrott i HR.
Citera
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Nu kan man ju inte dömas till fotboja, det är något man själv andsöker om istället för att avtjäna ett kortare straff på ansalt. Sen har vi heller ingen jury och man kan som mest få 1000 kr per dag man varit häktad, 500 kr per dag efter de första 60(?) dagarna.
Fantastiskt att man kan ha så mycket åsikter när man saknar så mycket kunskap.

https://samnytt.se/falldes-och-friades-for-mord-i-frisorsalong-kan-fa-sexsiffrigt-skadestand/
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Rullman gjorde inget trovärdigt försök att placera Maja i badrummet vid aktuell händelse.

Därmed slapp han även att försöka att påvisa att att Maja varit mer än passiv åskådare. Det fanns uppenbart en baktanke med att inte genomföra en rekonstruktion av brottet.
Citera
Medlem
Tiares avatar
Men det var då helvete va den uppstoppade giraffen ska klaga på den rättsmedicinska obduktionen. Vi borde låta henne göra den själv så får vi se hur bra det går!
Citera
2023-03-30, 16:08
Medlem
Clea verkar göra allt för att hennes klient ska få så långt straff som möjligt. Förmodligen den sämsta slutplädering jag hört.
Citera
Medlem
Clea attackerar rättsläkarna

- Man får en professionell iver att lösa fallet istället för att rapportera sina fynd, fortsätter Clea Sangborn.

- Det gör att slutresultatet kan bli fel.

Tycker det är ett dåligt försök att slänga rättsläkarnas kompetens under bussen.
Citera
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Knappast, hon kommer få sitta nått år för gravfridsbrott även om hon blir friad för mord.

Hon kan mycket väl dömas för medhjälp till mord också. Tror knappast att de köper hennes version. Negerns version låter mer trovärdig.

I vilket fall som helst så kommer juden få fly landet när hon väl kommer ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Det roligaste är oxå att det ser nästan ut som en vägg till solalkoven på ritningen, men den består bara av ett uppsatt tygstycket där. Dvs så hade isåfall MH sitt huvud bara några få meter ifrån badrummet.

https://ibb.co/vv738rf

https://ibb.co/RjT0DbV
Jag tycker mig se en vägg bakom tygstycket. Inte så tjock vägg men ändå. Tygstycket upplever jag som prydnad alternativt ljuddämpande. Har nämligen gjort exakt samma sak hemma hos mig.
Citera
2023-03-30, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Clea Sangborn vänder sig emot hur åklagarsidan och hur många ur allmänheten tolkat det som hänt.
- Man vill absolut tro att hon med vett och vilja, med uppsåt, velat mörda.

Hon påpekar att det är väldigt ovanligt att kvinnor stryper andra kvinnor.

- Kan man inte vända på saken och säga, varför är det så mycket konstigheter? Ja, för att det kanske inte är så.

Vad pratar hon om?

Hon förstår redan att allt är kört men gör ändå ett försök att försöka reparera skadan. Tror hon är den enda i världen som inte tror det var med uppsåt, eller ja kanske GW också då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Så egentligen har JJ gjort bort sig helt?
Om hon hade nekat att hon ens rört T och påstått att det är MH Som mördat T så hade hon endast blivit dömd för gravfridsbrott?

Finns ju ingen teknisk bevisning på vem som har mördat T utan det är JJ som själv sagt att hon strypt T.
Johanna borde hävdat att T levde när hon åkte till donken och lämnat kvar mobilen i hemmet, sen död vid återkomst, vips maja åker dit på allt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Rullman gjorde inget trovärdigt försök att placera Maja i badrummet vid aktuell händelse.

Därmed slapp han även att försöka att påvisa att att Maja varit mer än passiv åskådare. Det fanns uppenbart en baktanke med att inte genomföra en rekonstruktion av brottet.
MH skakar konstant på huvudet varje gång någon nämner att hon höll i Tove, så om hon verkligen nekar bör ju hennes försvarsadvokat Svegfors be om en rekonstruktion av hur det skulle gått till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in