• 1
  • 2
2023-03-30, 07:13
Medlem
BlitzDaddys avatar
Det är snarare ett frågetecken, jag har helt enkelt börjat hälla ner 1dl rapsolja (828kcal) i gainern eftersom den redan har havre/socker och protein så känns det som en bra fulländning med fett. Jag påverkas inte av mat pre-intra-post prestationsmässigt.

Men vad en nybörjare tycker låter som en bra idé behöver ju skiljas från the science.

Främjar denna vana kaloriintag med 828 eller är jag naiv?

In-before; olivolja kan testas men det har ju sin smak.
Citera
2023-03-30, 08:12
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlitzDaddy
Det är snarare ett frågetecken, jag har helt enkelt börjat hälla ner 1dl rapsolja (828kcal) i gainern eftersom den redan har havre/socker och protein så känns det som en bra fulländning med fett. Jag påverkas inte av mat pre-intra-post prestationsmässigt.

Men vad en nybörjare tycker låter som en bra idé behöver ju skiljas från the science.

Då du redan använder havre/socker så kan du ösa på med lika nyttig rapsolja. En rejäl klick margarin och din prestation och hälsa lär förbättras enormt.
Citera
2023-03-30, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Då du redan använder havre/socker så kan du ösa på med lika nyttig rapsolja. En rejäl klick margarin och din prestation och hälsa lär förbättras enormt.

Detta måste vara ironi, eller?
Ibland är det svårt att vara säker när något är i skrift.
Citera
2023-03-30, 09:46
Medlem
får man inte rännskita av så mycket olja?
Citera
2023-03-30, 11:40
Medlem
BlitzDaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Well det är maltodextrin och långsamma kolhydrater vad ska man förvänta sig av en gainer, det är inte det enda jag dricker på en dag. Är ju uppenbart kaloriorienterad, undrar om det tas upp som det ska.

Citat:
Ursprungligen postat av Nils9
får man inte rännskita av så mycket olja?
Jag får inte det men du kanske kan prova hur du reagerar om det inte framkommer att jag är på gränsen till en hjärtinfarkt eller liknande.
Citera
2023-03-30, 12:07
Medlem
anarquistens avatar
Läs gärna på lite om tillverkningsprocesserna av den "nyttiga" rapsoljan och även margarinet som nämndes. Förmodligen de två sämsta fetterna du kan stoppa i dig. Kokos- eller jordnötsolja är betydligt bättre alternativ.
Citera
2023-03-30, 13:21
Medlem
Byssans avatar
Citat:

Fröoljor är rent gift för kroppen. Undvik alla sorter.
Extra virgin olivolja som är oprocessad eller avakadoolja är okej att konsumera.
Citera
2023-03-30, 16:18
Medlem
Citat:

Är nog bland det dumaste jag läst om du är seriös.

Kör du en gainer med kalorier så ha i blåbär, hallon, svarta vinbär, banan mm så får du i dig näring.
Bananer har som exempelvis kalium.

Behöver du mer kalorier eller vill ha något alternativ till frukten kör på nötter, dessa har betydligt bättre fetter och är nyttiga.
Dessutom finns det mycket att välja på.
Citera
2023-04-01, 09:12
Medlem
BlitzDaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Är nog bland det dumaste jag läst om du är seriös.

Kör du en gainer med kalorier så ha i blåbär, hallon, svarta vinbär, banan mm så får du i dig näring.
Bananer har som exempelvis kalium.

Behöver du mer kalorier eller vill ha något alternativ till frukten kör på nötter, dessa har betydligt bättre fetter och är nyttiga.
Dessutom finns det mycket att välja på.
Uppskattar att du ger ett alternativ i ditt inlägg. Well jag tror att jag inte har kommit till punkten där jag kör shakes i en mixer är väldigt ny men tack ska undersöka om jag kan få ner valnötter och bananer istället.
Citera
2023-04-01, 10:25
Medlem
Rapsolja i shaken funkar utmärkt om du vill lägga på dig vikt. Klarar din mage av 1dl då är det bara att köra på.

Har själv använt mycket rapsolja och mina blodvärden ser bra ut. Vet inte om det är giftigt på annat sätt som att man får cancer eller något.
Citera
2023-04-01, 10:28
Medlem
Citat:
Uppskattar att du ger ett alternativ i ditt inlägg. Well jag tror att jag inte har kommit till punkten där jag kör shakes i en mixer är väldigt ny men tack ska undersöka om jag kan få ner valnötter och bananer istället.
Om du är väldigt ny med träning så behöver du inte trycka i dig en massa extra kalorier.

Du får inte bättre resultat ju mer extra kalorier du får i dig.

Du får samma resultat av att ligga på 200 kcal + över ditt BMR som 1000+ kcal.

Det enda som händer om man äter extra är bara att man får mer fett inte muskler.
Så länge du som sagt ligger över ditt behov så är det lugnt.

Testa jordnötssmör i gainer eller bara ät ur burken.
Eller bara köp nötter.
100 gram nötter har drygt 400-600 kcal beroende på sorten.
Citera
2023-04-11, 21:07
Medlem
Gymrutinen för latmaskar.
Först 45 minuter diskogym beståendes utav bänkpress i smithmaskinen och tre flaxningar med curl baren på alldeles för hög vikt. Form? Vad är det?
Ben får absolut inte användas för då blir det för jobbigt och smärtsamt. Plus att det viktigaste är att lägga tiden och kraften där det behövs, biccar och bröst såklart!

Sedan styrs det hemåt för att dricka en shaker bestående av 3 dl whey 80 (100 är för dyrt) och pissljummet vatten för brutalt proteinintag som man spetsar med 1dl raps för det är bulk nu. Året runt är det bulk. Kvantitet är alltid viktigare än kvalitet. Dessutom så ser man alltid rippad ut i gymsharklinnet så några kilo extra gör inget.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in