Citat:
Ursprungligen postat av
Tiare
”Clea Sangborn: Du ville förklara det här med att du smsat med Toves syster. Där ska det ha stått att du blockar henne och även sagt att det får konsekvenser om hon fortsätter skriva.
– Då tänkte jag att jag exempelvis inte bjuder dem på en fest då, säger 20-åringen”
Hahaha asså Johannaaaaa
Det här är ingen fördel för Johanna.
Hennes förklaringar har hon inte gett i förhören, och nu kommer hon upp med helt nya förklaringar till lite av varje, googlingar, rengöringsmedel, "konsekvenser", hoten om att ta livet av sig om hon hamnar i finkan osv.
På det viset har jag sett åklagare som plockar fram förhör där de nya versionerna i rätten visas upp. Det som kommit upp i förhör tidigare är ju inget rätten vet om.
Och sedan är ju Johannas "bevis" inga bevis alls. Det går ju på inget vis att bevisa att med "konsekvenser" för Tove och M*y innebar det något som Johanna bara har i sitt eget huvud.
Det är ju lika tafatt som Stefan D:s brev till domaren efter rättegången, med en massa punkter som han hade invändningar om. T ex skrev han (lite liknande JJs tafatta bevisning här) att åklagaren meande att han tvättat sina skor (som hade blod inne i plösarna). "
FEL" skrev Stefan. "De var inte tvättade!"
Det här visar på desperation och kontrollbehov. Visst, vem skulle inte känna sig desperat, men i Steffans fall avrådde hans advokater honom att ta upp de här punkterna i rätten.
Man förstår ju varför.
Precis som i Stefans fall, så gagnar det här inte Johanna alls. Jag tycker att det tvärtom visar på desperation, då inget v det här går att bevisa, eller på annat sätt är till hennes fördel.