2023-03-30, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Skäms verkligen åt deras vägnar, tror det är JJs order. Hon kommer aldrig ge sig. Hon kommer överklaga så länge det går. Hoppas mördaren fåe livstid men gissar på 18 år.

Clea visar tycken på empatilöshet, mytomani men framförallt okunskap.

Vidrigt & ofantligt pinsamt!!!!!!!!
Citera
2023-03-30, 14:08
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
För att döden ska inträffa måste ett fast och oupphörligt tryck appliceras under flera minuter. Detta var den dödskamp som Turkgrannen hörde fr o m det initiala "dånet" till det att ljuden inifrån lägenheten upphörde ("5-10 minuter"). Ljuden visar också att offret var vid medvetande. Frånvaron av avvärjningsskador visar då att TT måste ha hållits fast av ytterligare en person under dödskampen. Hade hon kunnat slå omkring sig hade detta kunnat ses både på TT och JJ kan man tänka.

In med TT i badrummet; pang! en smäll i huvudet och fälleben. JJ upp på TTs mage och på med stryptaget; TT kvicknar till; MH får order av JJ: "Håll fast horan för helvete!" - MH lyder. Efter fem minuters dödskamp där TT sparkar i väggen ett tiotal gånger, så är hon slutligen död.
Alltså vilka mönster de 2 är, fastbeslutna att ta livet av Tove, blev inte ens avbrutna av grannens plingande.
Stackars Tove som kanske oxå hörde och hoppades på räddning, men icke
Citera
2023-03-30, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braxaren
Tänkte på en sak när JJ berättade om vad som hände i badrummet nu under rättegången. Följde P4 som liverapporterade och enligt dem så sa JJ ingenting om MH när hon kom till situationen med strypgreppen. Hon nämner då endast att Tove först tar strypgrepp på henne, och direkt därefter tar JJ strypgrepp på Tove. Hon nämner MH först när hon berättar hur hon reser på sig, då lägger hon till "och MH gör också detsamma" (alltså reser på sig). Kan det vara så att hon blivit stressad nu under rättegången och "glömt ljuga" om att MH var där?

Ja det är stor sannolikhet. Bra observerat!
Citera
Medlem
euromixerss avatar
"Clea Sangborn börjar med att låta 20-åringen berätta om sms-bråk med Toves syster där 20-åringen skrivit att om de inte slutar skriva till henne så kommer det få konsekvenser.

20-åringen säger att de konsekvenserna handlar om att inte bjuda dem på fester."
Citera
Medlem
Tiares avatar
”Clea Sangborn: Du ville förklara det här med att du smsat med Toves syster. Där ska det ha stått att du blockar henne och även sagt att det får konsekvenser om hon fortsätter skriva.

– Då tänkte jag att jag exempelvis inte bjuder dem på en fest då, säger 20-åringen”

Hahaha asså Johannaaaaa
Citera
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
T s urin har troligen funnits i badrummet men inte hennes blod. Går inte att tvätta bort utan att syns med hjälp av blustar.
Den mängd som återfanns i blåsan: 90 ml. Beaktat kreatininvärdet borde ett toalettbesök ligga ungefär en timme bakåt i tiden, på utestället Nöjet.
Citera
Medlem
Inte helt inom topic - men helt relevant inom case.

Om jag skulle bli mördad, utsatt för olyckshändelse med dödlig utgång eller liknande. Och hamna hos RMV. Då vill JAG inte att denna ljugande, korrupta, ändra story rättsläkaren Aleksandra Lazarevic ska skära i mig och sedan stå i en rätt och ljuga.

Kan jag skriva in min önskan någonstans? Vita brev, vita registret, - (jag vet inte vad det heter?) Går det?
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Jag tror åklagaren yrkar på obestämt livstid för JJ.

Svårare att fundera över MH, men någon form av likgiltighet borde finnas med oavsett.
Citera
2023-03-30, 14:12
Medlem
M säger att hon låg och sov i J s säng och blev väckt när J packade in kroppen i lakan och behövde hjälp med att bära.

J säger att hon tog lakanet från sägen för att vira in T. Alltså lakanet som M påstår att hon log och sov på.

Bilden där granbarren syns där M legat efter dumpningen har inga lakan.
Citera
2023-03-30, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
”Clea Sangborn: Du ville förklara det här med att du smsat med Toves syster. Där ska det ha stått att du blockar henne och även sagt att det får konsekvenser om hon fortsätter skriva.

– Då tänkte jag att jag exempelvis inte bjuder dem på en fest då, säger 20-åringen”

Hahaha asså Johannaaaaa

Hahah den duon asså, gräver bara djupare och djupare varje gång Clea eller Johanna öppnar munnen
Citera
2023-03-30, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Den mängd som återfanns i blåsan: 90 ml. Beaktat kreatininvärdet borde ett toalettbesök ligga ungefär en timme bakåt i tiden, på utestället Nöjet.

Tack för info! Det där kan jag ingenting om. Du tror alltså inte hon kissat efter Nöjet?
Citera
2023-03-30, 14:14
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OppVaskeKluten
Inte helt inom topic - men helt relevant inom case.

Om jag skulle bli mördad, utsatt för olyckshändelse med dödlig utgång eller liknande. Och hamna hos RMV. Då vill JAG inte att denna ljugande, korrupta, ändra story rättsläkaren Aleksandra Lazarevic ska skära i mig och sedan stå i en rätt och ljuga.

Kan jag skriva in min önskan någonstans? Vita brev, vita registret, - (jag vet inte vad det heter?) Går det?
Tatuera in det på din panna….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in