2023-03-30, 09:05
Medlem
Klockan 10.45 ska rättsläkaren vittna enligt tidsplan. Det blir intressant.
Citera
2023-03-30, 09:06
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Har du varit i en liknande relation som Maja och Johanna har? Det är då fan inte lätt att ta sig ur en sådan, och självklart vill man inte svika sin vän. Maja var säkerligen också rädd för Johanna, klart som fan hon inte vågar säga emot eller kontakta polis eller liknande när Johanna var kapabel till att mörda, kanske skulle hon själv bli offer.
Nu svamlar
Svarta Maja har aldrig nämnt att hon varit rädd för J.
Svarta Maja är helt klart lite eljest i huvudet så hon har nog inte förstånd att bli rädd över huvud taget. Däremot är hon sjukligt lögnaktig
Citera
2023-03-30, 09:06
Medlem
Har det framkommit varför JJ inte står åtalad för den andra mordbranden hemma hos exet? För tunn bevisning? Trots allt erkänt relativt detaljerat för två personer hur hon gick tillväga.

Sjuk person som flera gånger försökt lösa sina problem med andra personer genom att ha ihjäl dem, till slut lyckades hon. Måtte hon få livstid.
Citera
2023-03-30, 09:08
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du har bevisligen varken livserfarenhet eller sunt förnuft. Vi vet massvis med saker som framkommit i förundersökningen och under rättegången. Du är dock nödvändigtvis inte inkluderad i "vi".

Ett exempel på vad vi vet är vad MH och vittnen har berättat om deras relation.

Bevisligen så har du så pinsamt fel om min livserfarenhet och mitt sunda förnuft. Ge dig nu och acceptera att alla inte är hängivna M-fans.
Citera
2023-03-30, 09:09
Medlem
Är det någon som har en länk till dagens rapportering vid rättegången?
Citera
2023-03-30, 09:09
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olivera
Problemet med MHs berättelse i FUP är väl framförallt att hon fortsätter hålla fast vid att hon kräkts och därmed varit i badrummet. Och då måste lägga in detta med att Ts kropp måste varit nån annanstans (garderob, förråd osv.)

Ja, hon kanske aldrig vart på toa. Det kan vara en minnesbild som hon har idag, efter att själv ha fabricerat den runt tiden för händelsen. Det är mer regel än undantag att minnen skapas så vis traumatiska händelser.

Citat:
Ursprungligen postat av Olivera
Och att hon bett om en cheeseburgare, det är också lite märkligt sett till tiden osv.

Tvärtom extremt normalt. Har du aldrig varit på nattklubb och druckit dig full?

Finns en anledning till att snabbköken har öppet längre än nattklubbarna...
Citera
2023-03-30, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Vi vet väl ingenting om stor "psykologisk makt" , det är ju bara vad M vill att alla ska tro nu. Att hon gör sig till ett offer är nog helt enligt hennes och advokatens plan. Sen att folk går på sånt, ja det är bara sorgligt.

Som trngw skriver så finns det mycket som tyder på att hon var psykiskt undergiven.
Hon var/är JJs "hundvalp" och hade JJ sagt hoppa ja då hade hon förmodligen hoppat.
Nu är hon ju rädd för att säga sanningen för att JJ sagt hon ska ta livet av sig om sanningen kommer fram hon är alltså mer lojal sin kompis än att alla ska få veta sanningen om vad som hände. Så jo jag skulle nog vilja påstå att JJ har ett psykiskt övertag om MH
Citera
2023-03-30, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Håller med de som tycker att förhören var lama eller tama.

Har varit på mordrättegångar med helt annat driv från åklagarsidan. Han har väl en plan kan man tänka. Men den väg han valt är hans. En annan åklagare hade haft sin väg.

Nu blir det garanterat Hovrätten som kommer få sista ordet i alla fall.

Tror också det går till hovrätt. Hade hellre sett typ Anna Svedin som åklagare, har svårt att se henne dalta på samma sätt med de tilltalade.
Citera
2023-03-30, 09:11
Medlem
Tiares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Det sista du skriver håller jag inte med om. Man är inte gullig och snäll om man inte gör något när man vet att någon håller på bli innebränd. Jag tror hon har ett mörker i sig. Därav att hon kan sitta och skratta med JJ och hata andra människor medans dom gör låt texter. Är man normal lägger man benen på ryggen direkt. Även om man inte vill se våldsfilmer kan man vara farlig.

Maja gjorde allt i sin makt för att inte förlora Johanna. Maja var besatt av henne och hon var den vännen som hon aldrig haft förut, den vännen som lyfte upp henne. Det hon inte såg var att hon tyvärr bara blev utnyttjad. Tycker inte alls det är några konstigheter att Maja inte gjorde något åt Johannas handlingar. Dels för att hon inte vågade, för att själv kanske bli offer, men också för att förlora Johanna. Det märktes att hon inte ville vara med på Johannas handlingar, vilket var bra att hon inte var. Men synd att hon inte gjorde något åt saken, men jag förstår henne varför hon INTE gjorde det.
Jag har, eller numera snarare haft en relation som Maja och Johanna, och jag känner igen mig starkt i Maja, därav mina åsikter.
Citera
2023-03-30, 09:12
Medlem
Försöker luska runt i tråden.
Någon som vet vad konflikten mellan Johanna och Tove handlat om?
Det media skriver är att konflikten handlat om ett "fjortisbråk". På källor av vad vänner till dem båda sagt. Någon som vet mer?
Citera
2023-03-30, 09:12
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Bevisligen så har du så pinsamt fel om min livserfarenhet och mitt sunda förnuft. Ge dig nu och acceptera att alla inte är hängivna M-fans.

Dunning-Kruger. Som pricken över i.

Bara vägrar inse fullt möjliga och rimliga alternativa händelseförlopp. Alla som inte tycker som du har fel
Citera
2023-03-30, 09:14
Medlem
Blir intressant att läsa domen sen men jag tror tyvärr kolhuvudet blir friad i morddelen i slutändan..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in