Citat:
Ursprungligen postat av
FMR
Det sista du skriver håller jag inte med om. Man är inte gullig och snäll om man inte gör något när man vet att någon håller på bli innebränd. Jag tror hon har ett mörker i sig. Därav att hon kan sitta och skratta med JJ och hata andra människor medans dom gör låt texter. Är man normal lägger man benen på ryggen direkt. Även om man inte vill se våldsfilmer kan man vara farlig.
Maja gjorde allt i sin makt för att inte förlora Johanna. Maja var besatt av henne och hon var den vännen som hon aldrig haft förut, den vännen som lyfte upp henne. Det hon inte såg var att hon tyvärr bara blev utnyttjad. Tycker inte alls det är några konstigheter att Maja inte gjorde något åt Johannas handlingar. Dels för att hon inte vågade, för att själv kanske bli offer, men också för att förlora Johanna. Det märktes att hon inte ville vara med på Johannas handlingar, vilket var bra att hon inte var. Men synd att hon inte gjorde något åt saken, men jag förstår henne varför hon INTE gjorde det.
Jag har, eller numera snarare haft en relation som Maja och Johanna, och jag känner igen mig starkt i Maja, därav mina åsikter.