2023-03-30, 10:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Har du druckit är sällan balansen den bästa och blir du knäad i knävecket så viker sig benen och du kan falla pladask baklänges.

Möjligt. Men jag tror att Johanna har hjälpt till genom att ta tag i axlarna på Tove eller rent av halsen.

Jag har själv blivit knäad många gånger, och inte har jag ramlat någon av dom gångerna så vitt jag minns. Nu har det varit mer på skoj, men man har en förmåga att parera detta.
Citera
2023-03-30, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edelweiss95
Har det framkommit varför JJ inte står åtalad för den andra mordbranden hemma hos exet? För tunn bevisning? Trots allt erkänt relativt detaljerat för två personer hur hon gick tillväga.

Sjuk person som flera gånger försökt lösa sina problem med andra personer genom att ha ihjäl dem, till slut lyckades hon. Måtte hon få livstid.
Det räcker inte med erkännande för att fälla någon, tänk på hur det gick för Tomas Quick han erkände 11 mord som han inte hade begått
Citera
2023-03-30, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Det är nog faktiskt inte så tramsigt. Har själv sett det i andra rättegångar när ett kallat vittne börjar fladdra iväg med egna tillägg.
De är endast kallade för att svara på frågor. Ingenting annat.

Däremot så tror jag att vi i detta fall kommer att få veta vad han ville ha sagt. Han har ju tidigare varit villig att svara på journalisters frågor, och sådana kommer han garanterat att få efter detta...

Så är det. Gissningsvis ville han berätta om pappans ljudiakttagelser efter att han själv gått och lagt sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Möjligt. Men jag tror att Johanna har hjälpt till genom att ta tag i axlarna på Tove eller rent av halsen.

Jag har själv blivit knäad många gånger, och inte har jag ramlat någon av dom gångerna så vitt jag minns. Nu har det varit mer på skoj, men man har en förmåga att parera detta.
ja, fast tjejer får inte lika ont som killar när dom blir knäade i pungen
Citera
Medlem
De hävdar att det var en "olyckshändelse" - men OM det varit det ringer man väl 112, inte släpar ut liket i skogen???
Citera
2023-03-30, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Vill man som anhörig verkligen se bilder på ens döda dotters ansikte som sägs vara oigenkännligt ?

De gick ut första dagen när det beskrevs så de vill inte ens höra om det.
Citera
2023-03-30, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Det är nog faktiskt inte så tramsigt. Har själv sett det i andra rättegångar när ett kallat vittne börjar fladdra iväg med egna tillägg.
De är endast kallade för att svara på frågor. Ingenting annat.

Däremot så tror jag att vi i detta fall kommer att få veta vad han ville ha sagt. Han har ju tidigare varit villig att svara på journalisters frågor, och sådana kommer han garanterat att få efter detta...

Ja, jag förstår att man inte kan ha folk som börjar hålla långa utläggningar och raljera om allt och inget. Jag lyssnade på en underhållande rättegång (tror det var ett avsnitt av rättegånspodden) där den tilltalade nästan började sätta upp en teaterpjäs i rättssalen.

Men samtidigt.. Det är ett mord som ska utredas och det är väldigt viktigt att allt kommer fram. Jag hade förstått att man hade avbrutit om det hade blivit raljerande, men så kändes det inte här. Har advokaten och vittnet pratat innan rättegången så att de är överens om vilka frågor som ska ställas? I så fall borde vittnet kanske ha sett till att advokaten ställer frågor så att allt kommer fram.
Citera
2023-03-30, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Han sägs varit på Nöjet i Vetlanda där han kom i bråk med Clea Sandborn och följde med henne hem. Hans käpp står fortfarande utanför hennes port men Clea säger att han gick hem strax innan hon liftade till McDonalds.

Tack för gott skratt, mitt i all misär
Citera
2023-03-30, 10:51
Medlem
Ang grannen
kommer ni att kolla vad grannen ville tillägga
AB
Någon detalj har jag inte fått fram, men han säger att han upplevde det som att han fick "munkavle", att han inte fick säga allt han ville.
Citera
2023-03-30, 10:53
Medlem
För att spekulera lite vad jag tror grannen ville ha sagt men inte fick, är om Toves röda plastpåse som låg i cykelkorgen, han har ju berättat om den i tidigare förhör vad han såg i den lite snabbt och så
Citera
2023-03-30, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HysteriskRonneby
De hävdar att det var en "olyckshändelse" - men OM det varit det ringer man väl 112, inte släpar ut liket i skogen???

Att efter en sådan olycka inte bara sitta och skaka och må dåligt är konstigt. Att ens vara så klar i skallen att man gör upp en plan för att obemärkt göra sig av med liket tyder ju på någon typ av störning.
En normalfungerande klarar inte av att göra så för det har skrikit stopp i hjärnan flera gånger. Men i JJs fall verkar det vara lätt som en plätt. Så lätt att hon tom känner sig lättad och lite uppåt efter kroppen är dumpad.

Hon måste vara totalskruvad. Om hon döms kommer det bli till fängelse med tanke på att sinnesundersökningen visar att hon är frisk. Så hon kommer ju komma ut tids nog och då riskerar liknande saker hända igen.

Det är synd att vi i Sverige inte har förvar i straffskalan. Då hade det passat henne precis som det passar Breivik och Peter Madsen.
Citera
2023-03-30, 10:54
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
/.../
Majas version har också en förklaring till att grannen hör dörren öppnas och stängas flera gånger. Maja säger att hon kollar att det är fritt fram på uppmaning av JJ.
Grannen d ä hör dörren öppnas och stängas, ja. Fast det är strax innan J går ner och blir överraskad av grannen.

M och J åker iväg en timme senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in