2023-03-30, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vivamama
Trodde förrådet var precis utanför dörren.
Jo, jag tror MH ljuger, men undrar varför hon öppnat dörren.

Det MH menade var att JJ skulle flyttat Tove till en "garderob" som du kan gå in i på planlösningen över lgh ligger den mot badrummet på höger sida. Hon skulle då dragit kroppen mer än ett "u" för att få in henne i skrubben. Nej MH ljuger, Tove har legat kvar i badrumet tills de ska göra sig av med kroppen.
Citera
2023-03-30, 10:55
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Ang grannen
kommer ni att kolla vad grannen ville tillägga
AB
Någon detalj har jag inte fått fram, men han säger att han upplevde det som att han fick "munkavle", att han inte fick säga allt han ville.
Från "slaskmedia" Expressen

Jeppe - Läsarkommentar
I dag 10.45
Frågar du sonen vad det var han ville tillägga? Borde vara läge att göra det nu när ni ändå inte får vara på plats i salen?

Christer El-Mochantaf
I dag 10.45
Ja, vi ska reda ut vad det var han ville ha sagt.
Citera
2023-03-30, 10:57
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Är du säker på att den rätta termen är "Besöksförbud"?

Att en person kan avivisas under pågående domstolsförhandling har jag hört om.

Haha, nej besöksförbud är inte den rätta juridiska termen, det är min tolkning av att bli avvisad.
Citera
2023-03-30, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Ang grannen
kommer ni att kolla vad grannen ville tillägga
AB
Någon detalj har jag inte fått fram, men han säger att han upplevde det som att han fick "munkavle", att han inte fick säga allt han ville.

Från expressens liverapportering

"Vi väntar på att få komma in igen – då kan vi ta del av vad rättsläkaren sagt.
Just nu har jag pratat med grannen. Vad ville han ha sagt när han avbröts av rättens ordförande?"

Fortsättning

"Grannen som körde 20-åringen till McDonald's känner sig "diskriminerad" över att inte ha fått tala till punkt i rättssalen.

Hans syfte med att tillägga något ytterligare var att 20-åringen i förhören, vid några tillfällen, säger att hon tror att grannen kan ha något med Toves död att göra. Hon planterar – felaktigt har det ju visat sig – en teori om att han kan ha utsatt Tove för något. Detta ville grannen adressera och samtidigt fråga varför han inte fick veta, före det att utredningen var klar."

Jahopp
Citera
2023-03-30, 10:59
Medlem
Från expressen
"Grannen som körde 20-åringen till McDonald's känner sig "diskriminerad" över att inte ha fått tala till punkt i rättssalen.

Hans syfte med att tillägga något ytterligare var att 20-åringen i förhören, vid några tillfällen, säger att hon tror att grannen kan ha något med Toves död att göra. Hon planterar – felaktigt har det ju visat sig – en teori om att han kan ha utsatt Tove för något. Detta ville grannen adressera och samtidigt fråga varför han inte fick veta, före det att utredningen var klar. "

Typiskt att dra rasistkortet så fort de inte får som de vill
Citera
2023-03-30, 10:59
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
För att spekulera lite vad jag tror grannen ville ha sagt men inte fick, är om Toves röda plastpåse som låg i cykelkorgen, han har ju berättat om den i tidigare förhör vad han såg i den lite snabbt och så
Jag har för mig att påsen med vin i (ev. med en ciderburk i också) var JJs och att den var placerad i Toves cykelkorg
Citera
2023-03-30, 11:00
Medlem
Sitter de åtalande också kvar under detta förhör eller har de fått lämna salen som åhörarna?
Hanna
Av vad jag kan höra verkar de ha placerats i ett häktesrum nu.

Nu säger rådmannen att 18-åringen valt att sitta i häktesrummet under förhöret med rättsläkaren.

Nu har förhöret med rättsläkaren Aleksandra Lazarevic börjat

Rättsläkaren berättar nu hur hon arbetat, och säger bland annat att fler rättsläkare har jobbat med henne.

Adam Rullman säger att det i obduktionsrapporten står att fynden talar för att Tove ha blivit strypt och ber rättsläkaren gå igenom de skador de sett.
Nu går rättsläkaren igenom var de sett blödningar, bland annat i hårbotten och i muskulaturen i halsen, på båda sidorna.
De har också sett skador i bland annat ryggen.

Adam Rullman frågar om det finns fler fynd som talar för kvävning.
Rättsläkaren säger att det gör det i lungorna bland annat.
– Det finns syrebrist och skador i hjärnan, säger rättsläkaren också.

Adam Rullman frågar om det finns fler fynd som talar för kvävning.
Rättsläkaren säger att det gör det i lungorna bland annat.
– Det finns syrebrist och skador i hjärnan, säger rättsläkaren också.
Adam Rullman: hur kan skadorna i halsen uppkommit?
– Av ett tryck, säger rättsläkaren.
Går det utifrån hur skadorna ser ut ha en aning om hur sett sånt grepp har tagits, på kraft och hur lång tid?
– För att åstadkomma dessa blödningar krävs det stadigt, långvarigt kraftigt tryck.

A.Rfrågar nu om trycket mot T.Tbröstkorg spelat någon roll.
– Det har en bidragande betydelse. Vi fick en uppgift om att den ena misstänka suttit på buken – hon kan ha gjort det, men också suttit högre upp. Det har försvårat eller förhindrar bröstkorgens andning som behövs, säger rättsläkaren.
Senast redigerad av Tezz-l 2023-03-30 kl. 11:25.
Citera
2023-03-30, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av treestream

Just nu har jag pratat med grannen. Vad ville han ha sagt när han avbröts av rättens ordförande?"

Fortsättning

Hans syfte med att tillägga något ytterligare var att 20-åringen i förhören, vid några tillfällen, säger att hon tror att grannen kan ha något med Toves död att göra. Hon planterar – felaktigt har det ju visat sig – en teori om att han kan ha utsatt Tove för något. Detta ville grannen adressera och samtidigt fråga varför han inte fick veta, före det att utredningen var klar."

Jahopp
ja det hade ju inte bidragit till något
Citera
2023-03-30, 11:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Grannen d ä hör dörren öppnas och stängas, ja. Fast det är strax innan J går ner och blir överraskad av grannen.

M och J åker iväg en timme senare.

Ja du har så rätt, tankefel där.
Det är förstås efter McD och när de ska iväg...
Citera
2023-03-30, 11:01
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av treestream

Fortsättning

Jahopp

Handman och Rullman manifesterar rasism i rättssalen!

Det här blir nästa Janne & Bojan-gate - garanterat!
Citera
2023-03-30, 11:02
Medlem
euromixerss avatar
"18-åringen har valt att inte sitta med i salen. Hon sitter i ett häktesrum och följer förhöret med enbart ljud."
Citera
2023-03-30, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Från expressen

Hans syfte med att tillägga något ytterligare var att 20-åringen i förhören, vid några tillfällen, säger att hon tror att grannen kan ha något med Toves död att göra. Hon planterar – felaktigt har det ju visat sig – en teori om att han kan ha utsatt Tove för något. Detta ville grannen adressera och samtidigt fråga varför han inte fick veta, före det att utredningen var klar. "

Typiskt att dra rasistkortet så fort de inte får som de vill

När har "de" dragit rasistkortet enligt expressens text?
Vad får du det ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in