Citat:
Ursprungligen postat av
NewInGothenburg
Hello, fellow petrolheads
Du får 300 000 svenska riksdaler att köpa en bil för. Du får köpa den i Sverige eller annat land, spelar ingen roll. Du väljer precis fritt rörande årsmodell etc.
Vilken bil köper du och varför? Ange gärna färg. Gärna ungefärlig årsmodell så man kan googla och se hur den ser ut.
Motivera så det inte blir en list-tråd så mod låser.
Med så lite pengar som 300 lax så blir det nog en Mini Cooper S, 2022.
Dels så gillar jag hyfsat nya fräscha bilar (och då listpriset är 315 så kan du lätt få en 2022-tillverkad lagerbil nerprutad till 300), men sedan så är det en en grymt kul körglad bil. Man får mycket gokartkänsla och härlig kontakt med vägen. Rolig bil att enkelt transporter sig med, och grymt kul liten bil att busköra med i vardagen.
För mig som inte bara ser bilar så enkelspårigt som transportmedel A-B, så tilltalar mig personliga bilar med egen karaktär som Minin grymt mycket.
Självklart blir den i British Racing Green med vitt tak och vita backspeglar.
https://configure.mini.se/sv_SE/configid/4v92l15g
Fick jag dock inte ha några andra bilar, utan bara en enda bil, så skulle det nog bli en Mercedes E-klass kombi diesel med drag (behöver praktiskt en kombi i familjens bilpark). Men det är mer ett praktiskt val, och inte lika mycket med hjärtat.