2023-03-30, 10:16
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claudiadolphin
Asså hahah vad tillförde ens grannen till pappan? enligt vad jag uppfattat från liverapport så sa kan 0 viktigt?

Precis! Har man inget substantiellt att komma med får man greppa efter halmstrån, i detta fall nåt helt obegripligt. Jag tycker Clea i detta fall har gjort bort sig både i pressen (påminner mig om när Silbersky citerade Stig Dagermans "Att döda ett barn" i Engla-rättegången) och som nu idag… SKÄRPNING
Citera
2023-03-30, 10:17
Medlem
Kan någon vara bussig och köra en snabb tidslinje från när de kom hem till JJ fram till när JJ drar till donken?

Får liksom inte ihop tiderna som grannen påstår sig hört dunsar med tiden som JJ påstår det tar innan strypningen sker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Sangborn börjar starkt, verkar verkligen vara hennes andra dag på jobbet

"Advokat Sangborn frågar om grannen själv varit med om att hus har brunnit. Det har hon, "det var fruktansvärt". Advokaten ställer ingen följdfråga på det. Rättens ordförande, rådman Erik Handman, undrar vad det har med saken att göra."
Vilken liverapportering följer du? Verkar vara ljusår bättre än min
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Förhöret med grannen:

J säger inte ett enda sant ord till denne granne under hela deras samtal.

1) Väninnan är full.

2) Det lät så mycket eftersom hon föll på sidan.

2) Mamma ska hämta.

3) Det är min bästa kompis XX som sitter i bilen vid Donken.

4) Min kompis heter Elsa.

Hon ljuger hela tiden och utan problem. Hon ger dessutom ett samlat, men lite berusat intryck, trots att hon just gått ifrån ett lik, samtidigt som hon blir avbruten i sitt första försök att transportera bort det. Hon vet nu att grannen har hört något, men hon håller ändå känslorna i styr.

Fan vet hur många som skulle kunna klara en sådan pärs.
Citera
2023-03-30, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popupcoffee
Vilken liverapportering följer du? Verkar vara ljusår bättre än min

denna
https://sverigesradio.se/artikel/folj-den-tredje-dagen-av-rattegangen-i-tove-fallet-har
Citera
2023-03-30, 10:20
Medlem
ICKs avatar
Citat:
denna

Advokat Sangborn frågar om grannen själv varit med om att hus har brunnit. Det har hon, "det var fruktansvärt". Advokaten ställer ingen följdfråga på det. Rättens ordförande, rådman Erik Handman, undrar vad det har med saken att göra.

Ingen länk i ditt inlägg men gissningsvis denna? https://sverigesradio.se/artikel/folj-den-tredje-dagen-av-rattegangen-i-tove-fallet-har
Citera
2023-03-30, 10:20
Medlem
En sak till - det här med att grannen hör dörren öppnas 2-3 gånger, kan det tyda på att MH:s story om att JJ skulle lagt TT i förrådet kanske stämmer? Eller öppnar hon mest för att se om någon är där?
Citera
2023-03-30, 10:21
Medlem
Det faktum att JJ säger att MH höll fast Toves händer under strypningen tycker jag motsäger olycka väldigt mycket.
Man behöver väl inte hjälp att hålla fast någon om man inte har uppsåt att fullfölja det man påbörjat, planerat så att säga
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vivamama
En sak till - det här med att grannen hör dörren öppnas 2-3 gånger, kan det tyda på att MH:s story om att JJ skulle lagt TT i förrådet kanske stämmer? Eller öppnar hon mest för att se om någon är där?

Omöjligt att hon tagit ner TT själv till förrådet. MH ljuger, fattar du inte det haha hon var delaktig i mordet
Citera
Medlem
euromixerss avatar
"Förhöret med 20-åringens granne avslutas.
- Jag hade något att tillägga, bara, säger grannen.
Rådman Erik Handman säger att han är här för att svara på frågor, inte för att göra några egna tillägg.

Grannen verkar angelägen:
- Även om det är något som tillhör den här händelsen?
- Nej det är åklagare och advokater som ställer frågor. Säg inte något mer nu, säger rådmannen."
Citera
2023-03-30, 10:22
Medlem
Undrar så vilket tillägg grannen vill göra, vad tror ni?
Citera
2023-03-30, 10:22
Medlem
Citat:
Omöjligt att hon tagit ner TT själv till förrådet. MH ljuger, fattar du inte det haha hon var delaktig i mordet

Trodde förrådet var precis utanför dörren.
Jo, jag tror MH ljuger, men undrar varför hon öppnat dörren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in