2023-03-30, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det du kommer med är bara rent flum. Jag bad dig förklara VAD som inte stämmer, och du bara upprepar att DET inte stämmer, men inte ett enda ord om vad DET är.

Att MH över tid ändrat sin story är inget konstigt. Men det betyder inte att det hon nu säger inte stämmer.

Så jag upprepar min fråga från förra inlägget. Ordagrant. Svara på det, tack.

Okej, lycka till. Man kan säga såhär att om MHs berättelse stämde överens med övrig bevisning så skulle hon inte sitta i Eksjö tingsrätt åtalad för mord. Igen, det betyder inte att hon är skyldig till mord, det vet ingen (utom de två åtalade)

Men du verkar mena att hennes berättelse håller? Om den gjorde det skulle det inte finnas ett åtal.
Citera
2023-03-30, 09:49
Medlem
Sangborn börjar starkt, verkar verkligen vara hennes andra dag på jobbet

"Advokat Sangborn frågar om grannen själv varit med om att hus har brunnit. Det har hon, "det var fruktansvärt". Advokaten ställer ingen följdfråga på det. Rättens ordförande, rådman Erik Handman, undrar vad det har med saken att göra."
Citera
2023-03-30, 09:50
Medlem
ellaaas avatar
Rosa stickad kofta igår, rosa stickad tröja idag, lilla oskuldsfulla JJ.
Citera
2023-03-30, 09:50
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VPS
Tycker det är lite creepy att J väljer att klä sig båda dagarna i den färgen som hon hade på sig den kvällen Tove mördades..
" The Black is the new Orange"
Feminist JJ diggar nog Rosa klädesplagg.
Kan advokat Clea ha uppmuntrat sin klient ang. färgval måntro?
Senast redigerad av Romper 2023-03-30 kl. 09:53. Anledning: .
Citera
2023-03-30, 09:51
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Sangborn börjar starkt, verkar verkligen vara hennes andra dag på jobbet

"Advokat Sangborn frågar om grannen själv varit med om att hus har brunnit. Det har hon, "det var fruktansvärt". Advokaten ställer ingen följdfråga på det. Rättens ordförande, rådman Erik Handman, undrar vad det har med saken att göra."

Ja det är ju tydligen Sangborn som kallat grannen till TT´s pappa idag....
Citera
2023-03-30, 09:51
Medlem
Ken Drydens avatar
Maja: Hon är 18 år, dvs samma ålder då grabbar och tjejer gör värnplikt. På morddagen steg hon upp ganska tidigt, åkte bil från Göteborg till Vetlanda, åt ganska dåligt, gick ut och festade på kvällen och drack då tre glas vin, två flaskor öl och en cocktail. Detta beskrivs som en så omänsklig påfrestning kombinerad med kopiöst alkoholintag så att denna "späda" flicka (sportig, 175 cm, 65 kg !) bedöms inte kunna vara tillräknelig överhuvudtaget enligt försvaret. Tillåt mig vara skeptisk. Detta är något som de flesta personer i hennes ålder och med hennes fysiska förutsättningar klarar utan problem.

Hon agerar utan anmärkning på förfest, klubben, under promenad då hon plåtar rådjur, etc.

Däremot händer det saker så snart som hon får obehagliga frågor: hon somnar sex gånger under tre timmar pga "utmattning", kroppen "fryser till is", hjärnan "slutar fungera", hon "kan inte klockan", minnesfunktionerna "upphör".

Jag ser allt som helt löjeväckande försök till undanflykter.
Citera
2023-03-30, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
" The Black is the new Orange"
Feminist JJ diggar nog Rosa klädesplagg.
Kan advokat Clea ha uppmuntrat sin klient ang. färgval måntro?
Det var MH som att rosa kläder kvällen på Nöjet. JJ bar svart
Citera
2023-03-30, 09:54
Medlem
Får ändra mig lite av de jag skrev igår, tydligen kan åklagaren ändra rubricering men då måste de ske väldigt snart, de går inte att hålla på de så att säga. Och min åsikt är, gör de fort som fan till medhjälp för 18 åringen, chansa inte på att hon kanske kan åka på mord för de anser jag som helt uteslutet
Citera
2023-03-30, 09:55
Medlem
Aftonbladet:

"Nu säger rätten att fler från allmänheten kan få en plats här i dag, eftersom några platser bland journalisterna är lediga."

(GW är ju inte på plats så det blir väl 3 som blev ledigt där och då)
Citera
2023-03-30, 09:56
Medlem
lindblomsgröns avatar
Att MH sov tror jag inte ett dugg på, hur skulle hon hunnit det. Allt har gått fort från det de kom hem tills hon fick hamburgaren och tills de bar ner Tove. Och hur kan man äta när det ligger en död kropp på golvet och man är i chock. Hon ljuger……
Citera
2023-03-30, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Rosa stickad kofta igår, rosa stickad tröja idag, lilla oskuldsfulla JJ.
Känns ju definitivt som ett knep. Å andra sidan så hade inte jag suttit som tilltalad i en rättssal med min Megadeth-tisha direkt heller.. Även om jag var oskyldig
Citera
2023-03-30, 09:57
Medlem
Har vi ett namn på grannen som kört 20 åringen till McDonalds?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in