2023-03-30, 09:37
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Så "Skvallermedia" har medvetet rapporterat om någonting som inte har sagts i TR. igår enligt dig?

I såfall är jorden Platt...

Jösses. Du brukar alltså gå på flat earthers möten.

För on du tror att allt som skvallermedia skriver är sant, då tror du verkligen också att jorden är platt.

De skriver både direkta lögner och rena missförstånd. Utan att tveka. Även liverapportering innehåller som regel en hel del fel. Försök själv att liverapportera vad folk säger under pågående konversation får du ser hur mycket du missar, missförstår och hur fel det blir.
Citera
2023-03-30, 09:38
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birdogirl
Har läst FUP och tråden utan att kommentera ännu. Men nu är det dags! Jag måste säga att jag tyvärr inte köper historian M kommer med. Det är för mycket som inte stämmer... Sättet hon redogör för det som hände på nöjet och det som hände när de dumpade kroppen är helt annorlunda jämfört med det sättet hon redogör för det som hände i lägenheten på. Tror tyvärr inte detta beror på att hon lägligt somnade/var full just denna stund, just då Tove dog.

Sätt er in i denna situationen. Du, din vän o Tove tar sällskap hem efter Nöjet. Du lägger dig o somnar medan de sitter och fredligt samtalar i köket. Du går upp några gånger och blir sedan väckt av att Tove ligger i ett lakan, död. Från att allt har varit bra förutom lite tjafs på krogen som sedan löst sig. Finns det NÅGON som inte skulle fråga sin ”bästa vän” vad som har hänt? Inte ett enda ord? Hur rädd man än var skulle man ställa frågan. Inte vänta till dagen därpå? Då du åter igen gladeligen följer med mördaren för ett ensam fråga detta i en bil?

Det är SÅ mycket som inte stämmer. Skriver jag allt kommer ingen orka ens läsa detta 😂 Så börjar med ovanstående..
Jag förmodar att i JJs värld så brinner det helt i proppskåpet när Tove frågar JJ "hur det känns att vara världens värdelösaste människa?"

För stryperskan är det inget "litet tjafs"
Citera
2023-03-30, 09:38
Medlem
maja bör bli friad för mord, medan johanna bör få 18 år för mord
Citera
2023-03-30, 09:39
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olivera
Jag menar att cheeseburgaren är lite osannolikt sett till tiderna hon säger sig sova……….. jag hr varit på macdonalds

Ok, kan du utveckla vad du menar då? För mig förefaller det inget konstigt.
Citera
2023-03-30, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Exakt vad av det som MH nu hävdar är det som inte stämmer?

Och då menar jag naturligtvis vad som inte stämmer med kända fakta. Inte vad som inte stämmer med din subjektiva uppfattning om vad som kan ha skett.

Undrar om du har läst FUP ordentligt? Det är tyvärr väldigt mycket där som inte stämmer med det MH säger i förhören. Det betyder ju inte att hon inte är oskyldig, men hennes story (hittills) går inte ihop. Det framgår helt tydligt i FUP i sin helhet, tyvärr.
Citera
2023-03-30, 09:40
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Självklart "rättar" jag dig när du påstår något som står i strid med FUP.

Nej, jag påstår något som rapporteras från mediekanaler på plats, oberoende av varandra. Förstår du skillnaden? Är det inte ganska sannolikt att en enad presskår faktiskt hört rätt? Har alla hört fel på precis samma punkt? Jag föreslår att vi tar upp den konversationen när ljudinspelningen blir offentlig, för du börjar faktiskt tråka ut mig.
Citera
2023-03-30, 09:41
Medlem
Citat:
Men bevittnar inte en mordbrand om man sitter i ett tält i skogen och väntar under tiden mordbranden anläggs på annan plats.

MH kanske satt där och väntade just för att hon inte ville vara delaktig i gärningen. Annars hade hon väl hängt med och sett till att det tändes på ordentligt.

I mitt huvud betyder bevittna att man är vittne till att något skett. Att man kan intyga och bekräfta.
Citera
2023-03-30, 09:43
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olivera
Undrar om du har läst FUP ordentligt? Det är tyvärr väldigt mycket där som inte stämmer med det MH säger i förhören. Det betyder ju inte att hon inte är oskyldig, men hennes story (hittills) går inte ihop. Det framgår helt tydligt i FUP i sin helhet, tyvärr.

Det du kommer med är bara rent flum. Jag bad dig förklara VAD som inte stämmer, och du bara upprepar att DET inte stämmer, men inte ett enda ord om vad DET är.

Att MH över tid ändrat sin story är inget konstigt. Men det betyder inte att det hon nu säger inte stämmer.

Så jag upprepar min fråga från förra inlägget. Ordagrant. Svara på det, tack.
Citera
2023-03-30, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kottbullsregn87
Enligt M så sov hon när mordet skedde, sen gick hon upp på toa när J var på donken - då var Tove redan död men M såg ingen kropp och menar på at J kan ha lagt den i klädkammaren eller förrådet. Senare när M går upp ur sängen igen så ligger Tove inlindad i lakanet i vardagsrummet. Någon hade en teori om att J redan fått ut kroppen i trapphuset när grannen reagerade och att lät kroppen vara där i lakanet medan hon åkte till donken, och därför upptäckte M aldrig någon kropp. Men jag tror inte att J är så dum att hon låter kroppen ligga utanför dörren i trapphuset, där vem som helst kan se den. Och det är inte heller logiskt att J skulle släpa ut kroppen i förrådet/klädkammaren för att sedan släpa in den i vardagsrummet igen innan hon väcker M och ber om hjälp - varför inte be om hjälp direkt från klädkammaren då?
Inte en chans att kroppen låg själv i trapphuset. väldigt väldigt riskabelt
Citera
2023-03-30, 09:44
Medlem
Tycker det är lite creepy att J väljer att klä sig båda dagarna i den färgen som hon hade på sig den kvällen Tove mördades..
Citera
2023-03-30, 09:44
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Jösses. Du brukar alltså gå på flat earthers möten.

För on du tror att allt som skvallermedia skriver är sant, då tror du verkligen också att jorden är platt.

De skriver både direkta lögner och rena missförstånd. Utan att tveka. Även liverapportering innehåller som regel en hel del fel. Försök själv att liverapportera vad folk säger under pågående konversation får du ser hur mycket du missar, missförstår och hur fel det blir.
Jag motsäger inte att slaskmedia begår misstag.
Men jag har svårt att tro att när MHs advokat igår intervjuades och fick frågan varför hans klient inte larmat 112 och svarade att hon var rädd.
Att det skulle vara något"hittepå" tror inte jag men det kanske du gör.

Jag tror inte på att jorden är platt, Ironi Sherlock!
Citera
2023-03-30, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Tove ska enligt Johanna ha legat kvar i badrummet under McDonalds -resan och sen flyttade Johanna själv ut Tove på lakanet i hallen.
Hon kan ju ha täckt över liket med lakan/handukar i ett hörn, maja kanske inte tänkte på det utan gick snabbt på toa yrvaken och sen ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in