2023-03-30, 09:24
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Det har rapporterats i media om att M var rädd för J. Du är sjukligt lögnaktig.
Att hänvisa till skvaller media och kalla detta för fakta, är inte trovärdigt med mina mått mätt
Citera
2023-03-30, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Fan...gubbe...kunde stannat hemma med sin äckliga rökhosta

Vi får glädjas över att han inte är på plats idag
Citera
2023-03-30, 09:28
Medlem
Jag hoppas erkligen attt Maja åker dit för detta. Om inte mord så borde ju iallafall medhjälp till mord vara möjligt
Citera
2023-03-30, 09:29
Medlem
Det är många som ställt frågan tidigare men VARFÖR har inte Rullman gått hårdare på tjejerna? Han verkar ju oerhört skarp så det finns säkert nån bra anledning men för oss som läst FUP kan man inte undgå att känna att vissa saker hade behövt komma upp till ytan även i rätten, eller har jag fel?

Känns som förhören varit korta, förstår att det är skillnad på en förundersökning och en rättegång men hela FUPen är ju full av vittnesmål som talar om vilken farlig människa J är. Kan inte låta bli att känna att rätten som inte tagit del av de tusentals sidor som finns i Fup, gått miste om viktig information?

Sen är ju inte jag varken domare, åklagare eller jurist. Men tycker ändå att de kommer lindrigt undan än så länge i rättegången.
Citera
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellan38
Många här är så tvärsäkra på vem som gjort vad och hur de tänkt. Tyvärr allt för ofta grundat i mer eller mindre uttalad rasism och andra fördomar kombinerat med låg kognitiv förmåga. Jag tycker det skulle vara intressant att höra hur ni som är insatta i fallet tänker om vissa delar av de misstänktas berättelser som går i sär eller som bara den ena har nämnt.

Tror ni på Ms beskrivning av J efter att kroppen hade dumpats i skogen, att hon diggade till Bolaget och att hon senare (dagen efter?) var på gott humör (för att Tove var död?)

Sen det här med hamburgaren, J säger att det inte var meningen att hon skulle åka för att köpa en burgare utan det bara blev så men enligt henne så åt M snällt upp burgaren då J kom tillbaks. Om de tillsammans just hade strypt Tove och hon låg död några meter bort, hur sjukt är det inte då att M har aptit nog att äta. Isf säger det kanske en del om hur hon fungerar mer generellt? Varsågod ät! och hon bara gör som hon blir tillsagd per automatik?

Alternativt att J just dödat Tove och så vill en full M plötsligt ha mat, hur sjukt är det inte då att J tar sig tid att åka iväg och köpa en hamburgare och lämnar M ensam med Toves döda kropp i en lite lägenhet med risk för att M upptäcker den. J har ju större problem än att M mår illa och behöver mat.
Med tanke på hur mycket lögner som kommer över de båda MGMs tungor så verkar mycket fabulerat.

Det är inte ens säkert att burgaren blev uppäten, den kan tex. åkt i sopsäcken som eldades bredvid Tove ute i skogen
Citera
Medlem
Tiares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Jag hoppas erkligen attt Maja åker dit för detta. Om inte mord så borde ju iallafall medhjälp till mord vara möjligt

Något kommer hon absolut få, inte blir hon helt frikänd iallafall
Citera
2023-03-30, 09:30
Medlem
Birdogirls avatar
Har läst FUP och tråden utan att kommentera ännu. Men nu är det dags! Jag måste säga att jag tyvärr inte köper historian M kommer med. Det är för mycket som inte stämmer... Sättet hon redogör för det som hände på nöjet och det som hände när de dumpade kroppen är helt annorlunda jämfört med det sättet hon redogör för det som hände i lägenheten på. Tror tyvärr inte detta beror på att hon lägligt somnade/var full just denna stund, just då Tove dog.

Sätt er in i denna situationen. Du, din vän o Tove tar sällskap hem efter Nöjet. Du lägger dig o somnar medan de sitter och fredligt samtalar i köket. Du går upp några gånger och blir sedan väckt av att Tove ligger i ett lakan, död. Från att allt har varit bra förutom lite tjafs på krogen som sedan löst sig. Finns det NÅGON som inte skulle fråga sin ”bästa vän” vad som har hänt? Inte ett enda ord? Hur rädd man än var skulle man ställa frågan. Inte vänta till dagen därpå? Då du åter igen gladeligen följer med mördaren för ett ensam fråga detta i en bil?

Det är SÅ mycket som inte stämmer. Skriver jag allt kommer ingen orka ens läsa detta 😂 Så börjar med ovanstående..
Citera
2023-03-30, 09:30
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Stopp. Jag har aldrig sagt att det som står i FUP är fel eller rätt. Det enda jag sagt är att du inte borde ha rättat mig, eftersom flera nyhetskällor oberoende av varandra skrev precis det jag skrev. Jag återger bara vad M sa i rättegången, det är allt. Problemet ligger alltså hos dig, det är DU som tyckte det var en bra idé att rätta mig av någon anledning.

Kan vi nu slutligen komma överens om att M under rättegången sa att frågan om Tove kom efter McDonalds? Det är allt jag vill veta.

Självklart "rättar" jag dig när du påstår något som står i strid med FUP. Att media rapporterat något annat har jag aldrig förnekat. Men trots att du fått påtalat vad FUP säger så fortsätter du vidhålla att det media rapporterat är den sanna versionen. Det påtalade jag för dig direkt.
Exakt vad MH sa vid rättegången kanske vi kan få höra om någon inspelning publicerats. Det har jag också redan påtalat.

Det är du som kategoriskt vägrat erkänna att du kan ha fel. Och det faktum att du fortfarande inte kan acceptera att någon (jag) talat om för dig att FUP säger annorlunda, visar tydligt att du bara inte kan acceptera att bli emotsagd.
Inse fakta, FUP säger något annat, sanningen kan vara antingen si eller så, eller något annat.
Uppenbarligen är det enda som betyder något för dig att DU har rätt, inte vad som de facto ÄR rätt. Det säger allt om dig.
Citera
2023-03-30, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, hon kanske aldrig vart på toa. Det kan vara en minnesbild som hon har idag, efter att själv ha fabricerat den runt tiden för händelsen. Det är mer regel än undantag att minnen skapas så vis traumatiska händelser.

Tvärtom extremt normalt. Har du aldrig varit på nattklubb och druckit dig full?

Finns en anledning till att snabbköken har öppet längre än nattklubbarna...

Jag menar att cheeseburgaren är lite osannolikt sett till tiderna hon säger sig sova……….. jag hr varit på macdonalds
Citera
2023-03-30, 09:32
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Att hänvisa till skvaller media och kalla detta för fakta, är inte trovärdigt med mina mått mätt
Så "Skvallermedia" har medvetet rapporterat om någonting som inte har sagts i TR. igår enligt dig?

I såfall är jorden Platt...
Citera
2023-03-30, 09:33
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birdogirl
Har läst FUP och tråden utan att kommentera ännu. Men nu är det dags! Jag måste säga att jag tyvärr inte köper historian M kommer med. Det är för mycket som inte stämmer... Sättet hon redogör för det som hände på nöjet och det som hände när de dumpade kroppen är helt annorlunda jämfört med det sättet hon redogör för det som hände i lägenheten på. Tror tyvärr inte detta beror på att hon lägligt somnade/var full just denna stund, just då Tove dog.

Sätt er in i denna situationen. Du, din vän o Tove tar sällskap hem efter Nöjet. Du lägger dig o somnar medan de sitter och fredligt samtalar i köket. Du går upp några gånger och blir sedan väckt av att Tove ligger i ett lakan, död. Från att allt har varit bra förutom lite tjafs på krogen som sedan löst sig. Finns det NÅGON som inte skulle fråga sin ”bästa vän” vad som har hänt? Inte ett enda ord? Hur rädd man än var skulle man ställa frågan. Inte vänta till dagen därpå? Då du åter igen gladeligen följer med mördaren för ett ensam fråga detta i en bil?

Det är SÅ mycket som inte stämmer. Skriver jag allt kommer ingen orka ens läsa detta 😂 Så börjar med ovanstående..

Exakt vad av det som MH nu hävdar är det som inte stämmer?

Och då menar jag naturligtvis vad som inte stämmer med kända fakta. Inte vad som inte stämmer med din subjektiva uppfattning om vad som kan ha skett.
Citera
2023-03-30, 09:34
Medlem
GW inte på plats idag. Då är det ju faktiskt hopp för att det här blir sista dagen nu när avbrotten blir färre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in