2023-03-29, 17:39
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Inte så konstigt. Dasset var väl fyllt med kiss (t.o.m kanske luktade bajs) och spya.

En död person släpper oftast ut allt som finns i kroppsöppningarna.

Inför avrättning förses delinkventen med tampong i arselet och blöjor…
Citera
2023-03-29, 17:40
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
NEJ!

MH sa att JJ hade sagt att "TOVES ansikte är helt smält" (vid förhöret idag).

Horribelt...

FyFan

Detta låter för mig som om att JJ ville verkligen förstöra Tove till sådan grad att hon inte skulle ens skulle kunna kännas igen. Hat, hot hämnd...

Glad musik efteråt och kändes sig glad. Vilket jevla psycho det handlar om.

Lukar nästan som Jeffrey Dahmer...

https://sv.wikipedia.org/wiki/Jeffrey_Dahmer
Senast redigerad av Fibonaccital 2023-03-29 kl. 17:43.
Citera
2023-03-29, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Mycket otydligt hur MH stod och hjälpte till enligt JJ. Därför jag har svårt att tro på vem som verkligen berättar sanningen angående hur mordet gick till.

JJs version:
Direkt när de kommer upp i lägenheten, vid 02, visar hon runt och då tycker Tove inte toaletten är så sevärd, vilket JJ blir jättekränkt av och fäller då ned Tove så huvudet spräcks och sedan stryper hon henne. MH är någonstans där också.

Jag vill veta, var MH redan innanför dörren eller utanför?
Vad var planen, vad skulle MH göra under tiden JJ åkte till McD? Vad tror JJ MH gjorde under tiden?
Alltså mer ingående frågor om MHs roll då från mordet och tills JJ kom tillbaka från McD.
Tiden JJ uppger stämmer inte alls överens med dunsarna som var ca mellan 02.30-02.45 enligt grannarna.

MHs version hade kunnat stämma om hon då sista gången, vid 02.43 inte hade gått på toan (för då borde hon sett Tove). Om JJ mördade Tove 02.30 medan MH sov, då har hon kanske även hunnit möta grannen i trappan och rusar upp för att hämta sin egen mobil och lämna Toves nycklar tillbaka. Precis då möter hon MH i hallen och frågar om hon vill ha något från McD. Rent tidsmässigt stämmer det ju bättre.
Stora frågan blir bara, vågar JJ lämna MH hemma när hon eventuellt kan hitta Toves kropp? Och var är kroppen? Jag tycker ändå JJ verkar ha en sjuklig övertro på sig själv. Hon trodde ju hon skulle komma undan med detta, men har Toves mobil i fickan och har med sin egen till dumpningsplatsen där hon/de aktivt använder telefonen.

Där önskar jag frågor till MH i stil med ”Hur tyckte du JJ betedde sig när du möter henne i hallen samt när hon satt med dig i köket och väntade på du skulle äta klart din burgare?”. Och om hennes advokat tror på henne bör de ju krävt mer DNA sökningar i bland annat garderoben?

Jag tror inte MH sov, men jag tror inte heller hon var med inne på toaletten. Svårt. Känns som sanningen ligger mellan deras två berättelser.

Precis!
Men jj har placerat MH inne på toan i förhör ju.
Och när jag läste så tolkade jag det som att MH var längst in, sen tt och jj vid dörren typ då.
Jag kan ju komma ihåg fel också iofs.. men håller med om att ännu fler såna frågor hade varit bra.

Tror inte heller att MH sov, men är mycket tveksam till att hon hjälpt till att hålla. Mycket svårt faktiskt..
Citera
2023-03-29, 17:44
Medlem
ziracorns avatar
Eftersom jag i mina tonår åkte på en "blankfylla", så kan Mayya mkt väl tala sanning. Hon har uppenbara problem med sin "fylla" i förhör med POLIS....

Mycket sprit på en tom mage på en liten flicka...

Inget konstigt.
Citera
2023-03-29, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
FyFan

Detta låter för mig som om att JJ ville verkligen förstöra Tove till sådan grad att hon inte skulle ens skulle kunna kännas igen. Hat, hot hämnd...

Glad musik efteråt och kändes sig glad. Vilket jevla psycho det handlar om.

Lukar nästan som Jeffrey Dahmer...

https://sv.wikipedia.org/wiki/Jeffrey_Dahmer

Det lyckades hon ju med då eftersom de fick ta hjälp av tandkort?!
Citera
2023-03-29, 17:48
Medlem
argusmaximuss avatar
Två personer samarbetade innan, under och efter mordet. Allt pekar på detta - tider, rörelser, logik etc - förutom ETT skakigt vittnesmål som förändrats dramatiskt, och i långa stycken kan bevisas falskt.

De var tillsammans, i samförstånd. Från start till mål.

Jag förstår att man vill ha en god och en ond i varje historia. Men jag hoppas, för TTs familj och vänners skull, att MHs sympatipoäng inte tar över helt.

GW föll för det "fina och goda" narrativet redan innan nyår, och han är för stolt för att ändra det. Åklagare och polis, de mest insatta, har däremot sett igenom MHs luftslott. Hoppas fler gör det.
Senast redigerad av argusmaximus 2023-03-29 kl. 17:50.
Citera
2023-03-29, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Hon hävdar, och och hon hävdar, Grundtesen är att hon hjälper i första skedet ut mot granskogen, men sen inte orkar mer (hjälper lite med lyse från mobil). Sen tar Johanna över helt.

Sen ska hon somna i passagersäte, se "ett ljus" och vakna till och förstå att det är en eld! Den berättelsen är svår att förstå...

Kanske var hon så påverkad som hon säger, eller bara hittepå?
Jag tycker ändå hon verkar rätt genuin med att hon tyckte det var helt sjukt vad de två höll på med. Saknade lite mer av det i JJs berättelse som mer kändes som ett inövat tal (men hon har definitivt någon form av psykopati). Tror inte MH somnade på riktigt men att hon inte vet hur hon ska förklara det bättre när hennes hjärna går in i någon typ av ”blackout” för hon inte pallar hantera det som händer. Fyfan tänk att titta upp och se elden. Och sedan JJ som spelar festmusik och stoltserar dagen efteråt om att hon har lyckats och sedan berättar detaljer för MH om att Ts ansikte hade smält. Vilken sjuk jävla sadist! Riktigt tragiskt MH skyddade denna sadist så länge. MH måste få straff för medhjälp/skyddande av JJ och undanhållit information samt gravfridsbrott. Och JJ bör få livstid men om hon får 18 är det väl ”bra” i Sverige. Tiskho hade Wilmas styckade huvud i sin jävla garderob och fick inte ens livstid! Jag vet att lagarna har ändrats lite men man är ju lite pessimistisk av sig.
Citera
2023-03-29, 17:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av treestream
Ur Expressens liverapportering

"18-åringen säger något som inte hörs på grund av att Leif GW Persson är i salen och hostar högt."

Suck...
Fan...gubbe...kunde stannat hemma med sin äckliga rökhosta
Citera
2023-03-29, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsnosse
Precis!
Men jj har placerat MH inne på toan i förhör ju.
Och när jag läste så tolkade jag det som att MH var längst in, sen tt och jj vid dörren typ då.
Jag kan ju komma ihåg fel också iofs.. men håller med om att ännu fler såna frågor hade varit bra.

Tror inte heller att MH sov, men är mycket tveksam till att hon hjälpt till att hålla. Mycket svårt faktiskt..
Konstigt man har ”rundvisning” och ska visa sitt kala badrum, och då går MH först in på toaletten? Var hon så intresserad av visningen och att se Toves reaktion på det ”vackra” badrummet så hon rusade in först och stod därinne? Nej, det där är bullshit. Mycket mer troligt att MH som levde på få timmars sömn, efter tuff festdagar i Gbg och sedan ut och supa igen på Nöjet, låg och halvslumrade på soffan.
Citera
2023-03-29, 17:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Det lär hon knappast göra. Men inte ovanligt att den personlighetstypen hotar med självmord för att manipulera sin omgivning. Dvs få Maja att hålla tyst.

Skulle kunna införa dödstraff bara för jjs skull, rullman kan ju fråga henne om skulle vilja det?
Citera
2023-03-29, 17:53
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonicoclolasos
J i rätten om varför hon satte eld på T.
"........jag har ju alltid velat bli kremerad"
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/20-aringen-haller-fast-vid-forloppet-under-natten-nar-tove-dor

Ljuger så hon tror sig själv.
Skulle hon plötsligt vilja hedra sitt mordoffer?!
Nej, hon mördade Tove och ville göra sig av med kroppen. Psykopat.
Maja var delaktig, det är jag övertygad om, även om Johanna var styrande. Maja om hon haft minsta vett, etik och moral hade kunnat hindra Johanna från att strypa Tove, istället hjälpte hon till.
Citera
2023-03-29, 17:53
Medlem
Antipats avatar
Jag har för första gången klämt mig igenom en hel förundersökning och följde rapporteringen från rättegången. Det känns ju inte helt uttömmande. Skulle man inte behöva en riktigt dokumenterad tidslinje så att man kan blottlägga alla självmotsägelser och avvikelser mellan deras berättelser. Dessutom borde man nog valla JJ så att det blir begripligt exakt vad hon menar och att man kan mappa det mot den tekniska bevisningen?

Inte för att jag behöver det, för det är fullt klarlagt för mig att de överlagt, gemensamt och i samförstånd lockade hem TT och mördade henne i badrummet någon minut efter att de stängt lägenhetsdörren. Sedan att JJ är psykopaten, och att MH är en lättledd svag människa förtar ingens ansvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in