2023-03-30, 08:50
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Binance är också "TradFi", det vet du va...?
En bank som anammar krypto blir inte DeFi bara för det. Nu vet du det iaf.

DYDX, Mango Markets eller Uniswap är exempel på "Binance", fast utan ett företag (börs/bank) i botten. Finns inte ens en serverhall i bakgrunden. Helt decentraliserat.
Det är ju det jag säger. Binance är en som bank, hedgefond och börs (bland annat), fast helt oreglerad, icke-transparent och kriminell. Ändå är ni alla väldigt förtjusta i den verksamheten, av någon outgrundlig anledning. Sedan firar ni alla när denna "bank" manipulerar marknaden enligt godtycke.
Citera
2023-03-30, 08:55
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Det är ju det jag säger. Binance är en som bank, hedgefond och börs (bland annat), fast helt oreglerad, icke-transparent och kriminell. Ändå är ni alla väldigt förtjusta i den verksamheten, av någon outgrundlig anledning. Sedan firar ni alla när denna "bank" manipulerar marknaden enligt godtycke.
Då är du äntligen med på tåget med mig att Binance (och dyl) behöver regleras mer. Välkommen.
Citera
2023-03-30, 09:00
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Då är du äntligen med på tåget med mig att Binance (och dyl) behöver regleras mer. Välkommen.
Har jag någonsin sagt något annat? Du förstår väl att de gör allt i sin makt för att undvika insyn, regleringar och revision? Tror du verkligen att de sysslar med hederlig verksamhet överhuvudtaget?
Citera
2023-03-30, 09:07
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Har jag någonsin sagt något annat? Du förstår väl att de gör allt i sin makt för att undvika insyn, regleringar och revision? Tror du verkligen att de sysslar med hederlig verksamhet överhuvudtaget?

Don´t hate the player, hate the game.

Det är så det funkar där ute i politiken. Inget som är specifikt för Binance.
Citera
2023-03-30, 09:09
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Don´t hate the player, hate the game.

Det är så det funkar där ute i politiken. Inget som är specifikt för Binance.
Haha! Tror du att Binance m fl är "som alla andra banker"? Du är mer hjärntvättad än man kunde tro.
Citera
2023-03-30, 13:19
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Haha! Tror du att Binance m fl är "som alla andra banker"? Du är mer hjärntvättad än man kunde tro.
Varför följa regler som inte finns? Där har du svaret.

Ännu en lång dag för kebaben. Ses vi vid nästa halmstrå?
Citera
2023-03-30, 13:29
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Varför följa regler som inte finns? Där har du svaret.

Ännu en lång dag för kebaben. Ses vi vid nästa halmstrå?
Det finns många "regler".

Du resonerar så som att om jag begår ett mord men håller mig undan polisen pga jag befinner mig utomlands på okänd plats så har jag inte brutit några "regler".
Citera
2023-03-30, 15:31
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Du resonerar så som att om jag begår ett mord men håller mig undan polisen pga jag befinner mig utomlands på okänd plats så har jag inte brutit några "regler".
Bara det att mord är reglerat. Hade du någon bättre jämförelse?

Påståendet var: "Varför följa regler som inte finns?"
Citera
2023-03-30, 15:33
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:

Du har ju snart kommenterat i denna tråd i 4 års tid i varje dag flera gånger om dagen. Du verkar vara helt besatt av bitcoin om att det är en scam. Påminner om boomers som sa att internet inte skulle vara bra för människan etc.
Citera
2023-03-30, 15:41
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gustavsson
Du har ju snart kommenterat i denna tråd i 4 års tid i varje dag flera gånger om dagen. Du verkar vara helt besatt av bitcoin om att det är en scam. Påminner om boomers som sa att internet inte skulle vara bra för människan etc.
Du menar på samma sätt som vissa andra skribenter kommenterar ännu mer, fast försöker promota bitcoin som världens bästa investering? Vilket tycker du är värre?
Citera
2023-03-30, 15:43
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Bara det att mord är reglerat. Hade du någon bättre jämförelse?

Påståendet var: "Varför följa regler som inte finns?"
Tror du verkligen att inga lagar eller regleringar finns kring hur man driver en exchange? Du är helt från vettet. I så fall hade de ju inte haft något problem med att befinna sig i USA, Sverige eller något annat land med ett fungerande rättssystem.

Jämför med t ex Pirate bay, eller dylik tjänst.
Citera
2023-03-30, 15:45
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Du menar på samma sätt som vissa andra skribenter kommenterar ännu mer, fast försöker promota bitcoin som världens bästa investering? Vilket tycker du är värre?

Tror inte någon här har sagt att det är världens bästa investering men det är en av dom bättre investeringarna på kort tid 5-10år ifall man investerade för ett par år sedan.

Låter som att du är bitter för att du inte gick in i BTC och surar och nu ska påpeka om att det är världens sämsta investering och att det är bättre att ha pengarna på banken istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in