2023-03-30, 08:32
Medlem
ICKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag tror att obduktionsutlåtandet kommer att väga tungt. Och att det blir svårt för försvarsadvokaterna att argumentera på ett riktigt sätt och därmed försvara de åtalade för sina gärningar som de har begått.

Det ska bli kul att se Clea Sangborns dumma ansiktsuttryck när det utlåtandet kommer. Hade Tove dött pga. kvävning till följd av att hon kräkts hade det förmodligen kommit fram vid det här laget. Det borde till och med en advokat förstå.
Citera
2023-03-30, 08:33
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolineMM
Håller med, hennes version kan mycket väl stämma. Kan ge flera exempel på när jag varit packad och blivit spik nykter på 2 röda. Vilket kan vara fallet här, från att vara trött och inte bry sig så mycket om omgivningen till att se ett lik på golvet, nog fan hade man blivit alert direkt.

Ja visst. De av oss som har lite livserfarenhet och vanligt sunt förnuft förstår detta hur enkelt som helst
Citera
2023-03-30, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Varför kastade de telefonen i sjön då? Medan Johanna tog med sig sin till dumpningsplatsen.

Ja det är så ologiskt att de kastade Toves telefon i sjön, som om de visste att den kunde spåras, men hon (JJ) verkar inte haft någon tanke på sin egen telefon. Eller så såg de bara telefonen som en tillhörighet i likhet med nycklarna.
Citera
2023-03-30, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Alla som var rädd för Johanna var nog också lite rädd för Maja, för dom literally satt ihop. Bråkade du med Johanna så fick du Maja på köpet.
Det är Johanna som förstört henne, egentligen är hon världens mest genuina person som aldrig vill någon illa, men hon måste ju vara lojal mot sin ledare.
Maja vågade inte ens se våldsfilmer såsom Beck, hon är absolut inte en farlig person.

Men snälla. Hon bevittnar inte ett, utan FLERA mordförsök som Johanna genomför utan att backa undan från vänskapen eller meddela föräldrar/polis/whatever.
Citera
2023-03-30, 08:37
Medlem
Vilken tid startar rättegången idag?
Citera
2023-03-30, 08:37
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Alla som var rädd för Johanna var nog också lite rädd för Maja, för dom literally satt ihop. Bråkade du med Johanna så fick du Maja på köpet.
Det är Johanna som förstört henne, egentligen är hon världens mest genuina person som aldrig vill någon illa, men hon måste ju vara lojal mot sin ledare.
Maja vågade inte ens se våldsfilmer såsom Beck, hon är absolut inte en farlig person.

Jag har fått en känsla av att det kan ligga en hel del i det du skriver. Jag tänkte också efter att de gjort P7 att de borde undersökas/förhöras av en "vanlig" psykolog också. Då kanske motiv och skeenden skulle kunna förstås mycket bättre.
Citera
2023-03-30, 08:39
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja visst. De av oss som har lite livserfarenhet och vanligt sunt förnuft förstår detta hur enkelt som helst

Sen hade ju vi med livserfarenhet och sunt förnuft ringt 112. Men Maja har varken det ena eller det andra, dessutom så blockeras ju hennes hjärna några dagar senare patetiskt
Citera
Medlem
Någon som får upp nya länkar för dagens live rapportering? Jag får bara upp gamla när jag googlar.
Citera
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Men snälla. Hon bevittnar inte ett, utan FLERA mordförsök som Johanna genomför utan att backa undan från vänskapen eller meddela föräldrar/polis/whatever.

Vart hon alltså närvarande vid dessa försök?
Jag fick intrycket att hon inte varit närvarande.
Citera
2023-03-30, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Vart hon alltså närvarande vid dessa försök?
Jag fick intrycket att hon inte varit närvarande.

Hon har varit delaktig i planering och suttit och väntat på Johanna när hon tuttat på.
Citera
2023-03-30, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kottbullsregn87
Vilken tid startar rättegången idag?

Klockan 09.00.
Citera
2023-03-30, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Någon som får upp nya länkar för dagens live rapportering? Jag får bara upp gamla när jag googlar.

Jag hittar inte heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in