2023-03-30, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Vilken länk är bäst?

Utveckla vad du menar.
Citera
2023-03-30, 08:08
Medlem
Tiares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av headkeeper
Maja är en indolent elak djävul som lika som JJ njöt av att täppa till munnen på Tove.
Ni som försvarar Maja lyssna på Toves pojkvän. Tove var vettskrämd för Maja...

Hela Vetlanda verkar bestå av en generation köpta adoptivbarn. Någon med kännedom som kan bekräfta?

Alla som var rädd för Johanna var nog också lite rädd för Maja, för dom literally satt ihop. Bråkade du med Johanna så fick du Maja på köpet.
Det är Johanna som förstört henne, egentligen är hon världens mest genuina person som aldrig vill någon illa, men hon måste ju vara lojal mot sin ledare.
Maja vågade inte ens se våldsfilmer såsom Beck, hon är absolut inte en farlig person.
Citera
2023-03-30, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Tove ska enligt Johanna ha legat kvar i badrummet under McDonalds -resan och sen flyttade Johanna själv ut Tove på lakanet i hallen.
Varför gör Johanna allting från att flytta och bära och allt, om hon och M i samförstånd har mördat Tove och båda bär lika stor skuld? Borde inte JJ bli förbannad på MH för att hon inte vill hjälpa till knappt? Istället verkar JJ tycka det räcker med MH bara lyser med mobilen i skogen.
Citera
2023-03-30, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Har lyssnat på många mordrättegångar där den tilltalade nekar eller berättelser går isär och jag förvånades över hur lite frågor de tilltalade fick, hur pass ”snäll” åklagaren var. Det brukar vara betydligt tuffare frågor för att få klarhet under hela. Känns som allt blev väldigt tunt.. Tycker en ordentlig rekonstruktion borde gjorts tidigare på brottsplatsen. Hittar inte heller något om att klädkammaren noggrant genomsökts efter spår att en kropp skulle legat där (MHs tankar) Skulle T nu blivit ditsläpad borde den varit ordentligt rengjord eller innehållit spår.

Håller med. Enda rimliga förklaringen är att de tror att vittnesmålen i dag kommer slå hål på MH och TT's historia totalt och att det blir avgörande. Annars vette fan hur de har tänkt.
Citera
2023-03-30, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popupcoffee
Håller med. Enda rimliga förklaringen är att de tror att vittnesmålen i dag kommer slå hål på MH och TT's historia totalt och att det blir avgörande. Annars vette fan hur de har tänkt.

Jag tror att obduktionsutlåtandet kommer att väga tungt. Och att det blir svårt för försvarsadvokaterna att argumentera på ett riktigt sätt och därmed försvara de åtalade för sina gärningar som de har begått.
Citera
2023-03-30, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Johanna är en ondsint människa och mörderska. Det är inte Maja.

Maja är indragen i detta. Det torde bli skillnad i straffmätning mellan de båda. Johanna max Maja minimum.
Ja, JJ hade mördat förr eller senare.
MH är farlig pga hon är en ”Ja”-sägare. Hon ifrågasätter inte ens sjukaste sakerna som mordbränder. Hon vågar inte säga ifrån till sin bösta vän att det är helt störda tankar, istället sitter hon och ber till Gud inombords om att det ska fortsätta regna (planerat mordbrand hos Julia) eller att branden ska misslyckas (mordbrand hos Tove). Väldigt mesigt faktiskt pch farligt på ett annat sätt.
Hon sätter lojalitet till sin kompis före sin egen moral, före rätt och fel, före att ge Toves anhöriga ett ordentligt besked om var kroppen fanns.
Citera
2023-03-30, 08:18
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Alla som var rädd för Johanna var nog också lite rädd för Maja, för dom literally satt ihop. Bråkade du med Johanna så fick du Maja på köpet.
Det är Johanna som förstört henne, egentligen är hon världens mest genuina person som aldrig vill någon illa, men hon måste ju vara lojal mot sin ledare.
Maja vågade inte ens se våldsfilmer såsom Beck, hon är absolut inte en farlig person.

Känner du Maja ?
Citera
2023-03-30, 08:19
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popupcoffee
Så vitt jag kommer ihåg så framgår det av fup att skadorna på armarna var förenliga med att de pressats mot ett golv, och uppkommit medan TT var i livet.

Om det nu då stämmer som JJ sa i rätten att MH höll i Toves händer först efter att Tove redan dött så är det ju bara JJ kvar som kan ha pressat ner armarna när Tove levde.
Citera
2023-03-30, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Det verkar vara ett sk bibelbälte i Vetlanda. Så att ta hit dessa köpebarn är nog tänkt som en guds gärning
https://www.kyrktorget.se/kommun/Vetlanda

Ja, att hoppas miljön ska överbrygga ett okänt arv är lite naivt. Lite symptomatiskt för en frikyrkopadtor kanske.

Många adoptivföräldrar har fått bekymmer med gener de inte hade en aning om att deras adopterade barn bär på.

Maja har verkligen hamnat snett i Vetlanda. Trots ett gudfruktigt hem. Eller delvis beroende på just det.
Citera
2023-03-30, 08:25
Medlem
Jag hittar inte länken till direktrapporteringen P 4 Jönköping.
Citera
2023-03-30, 08:29
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag har för mig att det var inte så J beskrev hur hon fällde T?

Det var inte heller vad jag sa.
Citera
2023-03-30, 08:31
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Där tog visst argumenten slut

Sötnos, det var DU som bestämde dig för att rätta mig, fastän det jag skrev har återrapporterats av MINST två oberoende nyhetskällor. Kan du inte bara erkänna att du gjorde fel som rättade mig? Är det så svårt?

Sad.

Nämen lilla vän, var är dina argument? Jag skrev redan från början att FUP säger annorlunda, och du har fortfarande inte kunnat ta till dig att det kan ha gått till som FUP säger.

Snacka om att inte kunna erkänna att du kan ha fel. Är det så svårt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in