2023-03-30, 07:35
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Hittat ett klipp om hur de har gått till väga. Lite kort beskrivet.

Toverättegången: Två helt olika versioner från de misstänkta

https://www.tv4.se/klipp/va/20490890/toverattegangen-tva-helt-olika-versioner-fran-de-misstankta
Jaha! Det var en ny variant.
I klippet menar J att EFTER hon tagit tag om Ts hals och tryckt till och T börjar hosta, DÅ tar M tag i Ts händer.
Jag tror inte en sekund på henne.
Citera
2023-03-30, 07:41
Medlem
Poesidamens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Har lyssnat på många mordrättegångar där den tilltalade nekar eller berättelser går isär och jag förvånades över hur lite frågor de tilltalade fick, hur pass ”snäll” åklagaren var. Det brukar vara betydligt tuffare frågor för att få klarhet under hela. Känns som allt blev väldigt tunt.. Tycker en ordentlig rekonstruktion borde gjorts tidigare på brottsplatsen. Hittar inte heller något om att klädkammaren noggrant genomsökts efter spår att en kropp skulle legat där (MHs tankar) Skulle T nu blivit ditsläpad borde den varit ordentligt rengjord eller innehållit spår.

Vet du jag tror att de (åklagare) efter en gedigen utredning redan har händelseförloppet i princip klart för sig. Och att rättegången är egentligen bara något som måste göras. För de vet redan vilka versioner tjejerna skulle hävda, så de kommer ändå ingenstans. Så rätten kommer få döma på allt det bevismaterialet som är aktuellt under denna sista rättegångsdag. Om du förstår hur jag tänker…
Citera
2023-03-30, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nja, det sker som regel en hel del sammanblandningar i den typen av liverapportering som du hänvisar till, FUP däremot är som regel utskrivet från inspelade förhör. Tror på att det var exakt det hon sa, när jag hör det själv. Vem vet, kanske finns i någon av inspelningarna.

Det finns ingenting i hennes historia som är orimligt. Hade du inte varit full av förutfattade meningar hade du sett det.

Håller med, hennes version kan mycket väl stämma. Kan ge flera exempel på när jag varit packad och blivit spik nykter på 2 röda. Vilket kan vara fallet här, från att vara trött och inte bry sig så mycket om omgivningen till att se ett lik på golvet, nog fan hade man blivit alert direkt.
Citera
2023-03-30, 07:45
Medlem
Vilken länk är bäst?
Citera
2023-03-30, 07:46
Medlem
Förstår inte varför Tove umgicks med dessa kvinnor...Tove var vacker hade pojkvän....så knasigt alltihop
Citera
2023-03-30, 07:47
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Vilken länk är bäst?

SR Jönköping eller SVT Jönköping
Citera
2023-03-30, 07:53
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av headkeeper
Maja är en indolent elak djävul som lika som JJ njöt av att täppa till munnen på Tove.
Ni som försvarar Maja lyssna på Toves pojkvän. Tove var vettskrämd för Maja...

Hela Vetlanda verkar bestå av en generation köpta adoptivbarn. Någon med kännedom som kan bekräfta?
Det verkar vara ett sk bibelbälte i Vetlanda. Så att ta hit dessa köpebarn är nog tänkt som en guds gärning
https://www.kyrktorget.se/kommun/Vetlanda
Citera
2023-03-30, 08:01
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
I klippet menar J att EFTER hon tagit tag om Ts hals och tryckt till och T börjar hosta, DÅ tar M tag i Ts händer.

Men va… Vad skulle ens vara anledningen att hålla i händerna efter att Tove dött? Verkligen BS, jag tror som jag sagt från början inte på ett ord som kommer ur JJ:s mun.
Citera
2023-03-30, 08:03
Medlem
Citat:

Ja det är ju helt nytt! Underligt. Det är ju väldigt stor skillnad på att hålla i armarna på någon som just blivit strypt, eller medan någon blir strypt.

Undrar vad det har för inverkan på rätten, om de bara ser det om en felsägning eller om det undergräver trovärdigheten?

Slirigt detta att båda ändrar sig så mycket. Sanningen är väl kanske något som ingen av som sagt.
Citera
2023-03-30, 08:03
Medlem
Citat:

Jag tror inte för 5 öre varken på JJ eller MH. JJ är nog närmast sanningen men sett ur en annan synvinkel.
Citera
2023-03-30, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
Kan man tänka sig att även armbågarnas skador tillkommit EFTER mordet i badrummet? Tex om man drar ut en kropp ur ett bagageutrymme, då kan både huvud och armar skrapas. Och både M och J har ju sagt att de drog T's kropp över grusväg. Visserligen hade de virat in henne i ett lakan, men var lakanet helt? Ett nytt lakan tydligen. Det där får jag inte heller ihop, de säger att de virar in T i ett gammalt lakan på natten? Varför köper då J ett nytt dagen efter???

Så vitt jag kommer ihåg så framgår det av fup att skadorna på armarna var förenliga med att de pressats mot ett golv, och uppkommit medan TT var i livet.
Citera
2023-03-30, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivera
Ja det är ju helt nytt! Underligt. Det är ju väldigt stor skillnad på att hålla i armarna på någon som just blivit strypt, eller medan någon blir strypt.

Undrar vad det har för inverkan på rätten, om de bara ser det om en felsägning eller om det undergräver trovärdigheten?

Slirigt detta att båda ändrar sig så mycket. Sanningen är väl kanske något som ingen av som sagt.

De kanske inte vågar säga den riktiga sanningen. Idag ska det verkligen bli spännande då rättsläkaren ska höras.
Senast redigerad av Braskamin58 2023-03-30 kl. 08:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in