2023-03-30, 05:01
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
I början av kartläggningen av Toves förehavanden på utekvällen som resulterade i att Tove försvann beskrev bartendern på utestället att han pratat med Tove och att hon uttryckt att hon verkade orolig och letade efter en person som hon verkade orolig för. Vet man vem denna person var? Var det hennes syster hon var orolig för eftersom det verkade vara en hel del hot från J mot Toves familj? Någon som vet?

Det var en minderårig anställd hon frågade efter. Denne hade fått gå hem tidigt p.g.a. sin låga ålder.
Senast redigerad av PeterNoster 2023-03-30 kl. 05:19.
Citera
2023-03-30, 05:06
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Rätt häpnadsväckande oxå att JJ knullat runt i Vetlanda, å sen får ingen tjej röra någon av hennes avlagda gubbar.

Snacka om psykopatens behov av makt och kontroll!

Någon i tråden tyckte att så ska det vara, helt normalt.

Jag funderar fortfarande på om det var en trollning.
Citera
2023-03-30, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
Alltså vem fan reagerar på att en dörr till en lägenhet öppnas?

Det är nog inte konstigt att man reagerar om man hör massa oväsen från lägenheten. När mina grannar flyttade så hörde jag massa smällar och dunsar från deras lägenhet så när dom sedan öppnade sin ytterdörr så kollade jag vad fan som försiggick (då fattade jag att dom höll på att flytta). Så klart man antagligen reagerar
Citera
2023-03-30, 05:10
Medlem
ambigues avatar
Funderar på lakanet som TT's kropp var inlindat i när dom flyttade den från lägenheten till bilen, är det underlakan från JJ's bäddade säng som används? Ser inte ut att vara något underlakan i sängen på bilderna från lägenheten plus att JJ även köper ett nytt lakan, men det kanske hon köper för att det ursprungliga brändes upp under mordnatten?

Kanske helt irrelevant men det är lite svårt att riva ur sängkläder om det ligger en sovande person i sängen (MH alltså, då hon ju i sin version sov sig igenom 90% av tiden i lägenheten).

Det är väldigt svårt att få nån tydlig bild av händelseförloppet i lägenheten utifrån rapporteringen om deras utsagor i rätten idag. Tycker inte någon av dom ger tillfredsställande svar på hur det ska gått till, överlag typ jävligt klent underlag som tas upp trots den enorma FUP'en?
Ja det blir ju rättsläkarens vittnesmål samt utfrågningen av honom som kommer adderas i morgon men sen ska rätten ta ställning till om JJ ska åka in på livstid för mord..

Kommer ju uppenbart tas vidare till hovrätten osv men jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om åklagarens taktik i målet.
Citera
2023-03-30, 05:11
Medlem
Jag har inte läst hela fupen än, men finns det inga vittnet som sett när JJ och MH burit ut liket? Grannen tex, han hörde smällar och han var misstänksam, sen kommer tjejerna släpande på ett stort lakan. Är det ingen som reagerat på det eller sett när detta hände?
Citera
2023-03-30, 05:12
Medlem
Hur länge planeras rättegången att pågå? Finns det möjlighet att få tag i ljudfiler sen, och hur i så fall?
Citera
2023-03-30, 05:21
Medlem
Enligt M så sov hon när mordet skedde, sen gick hon upp på toa när J var på donken - då var Tove redan död men M såg ingen kropp och menar på at J kan ha lagt den i klädkammaren eller förrådet. Senare när M går upp ur sängen igen så ligger Tove inlindad i lakanet i vardagsrummet. Någon hade en teori om att J redan fått ut kroppen i trapphuset när grannen reagerade och att lät kroppen vara där i lakanet medan hon åkte till donken, och därför upptäckte M aldrig någon kropp. Men jag tror inte att J är så dum att hon låter kroppen ligga utanför dörren i trapphuset, där vem som helst kan se den. Och det är inte heller logiskt att J skulle släpa ut kroppen i förrådet/klädkammaren för att sedan släpa in den i vardagsrummet igen innan hon väcker M och ber om hjälp - varför inte be om hjälp direkt från klädkammaren då?
Citera
2023-03-30, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kottbullsregn87
Enligt M så sov hon när mordet skedde, sen gick hon upp på toa när J var på donken - då var Tove redan död men M såg ingen kropp och menar på at J kan ha lagt den i klädkammaren eller förrådet. Senare när M går upp ur sängen igen så ligger Tove inlindad i lakanet i vardagsrummet. Någon hade en teori om att J redan fått ut kroppen i trapphuset när grannen reagerade och att lät kroppen vara där i lakanet medan hon åkte till donken, och därför upptäckte M aldrig någon kropp. Men jag tror inte att J är så dum att hon låter kroppen ligga utanför dörren i trapphuset, där vem som helst kan se den. Och det är inte heller logiskt att J skulle släpa ut kroppen i förrådet/klädkammaren för att sedan släpa in den i vardagsrummet igen innan hon väcker M och ber om hjälp - varför inte be om hjälp direkt från klädkammaren då?
Alltså känns det som bullshit, kroppen låg förmodligen i badrummet eller i vardagsrummet redan när J åkte till donken och att M sovit sig igenom allt tumult som grannarna hört och att hon inte upptäcker kroppen någon gång när hon går upp på toa låter osannolikt
Citera
2023-03-30, 05:23
Medlem
Citat:
Hur länge planeras rättegången att pågå? Finns det möjlighet att få tag i ljudfiler sen, och hur i så fall?
Till imorgon eller senast fredag
Citera
2023-03-30, 05:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Jag hittar inga sådana protokoll i FUP. Får man ens åberopa sådant som inte finns med där?
Här är förundersökningsprotokoll / FUP : https://www.krimfup.se/articles/ratten-hor-vittnesmal-i-mordmalet-tove-atalad-20-aringen-i-tarar

De andra länkarna har dött.
Citera
2023-03-30, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av videopac
Ja, just ja, för hon talar säkert sanning. Det är väl klart att hon inte beskriver det när hon försöker komma undan ansvar för sin del i det hela.

Sedan, orelaterat, vore det inte dags att likställa griftefridsbrott (heter det så nu?) med mord. Det finns ju ingen som helst anledning att hålla på med sådan annat än att försöka dölja spår efter mord.
Ja det borde vara mycket höga straff på giftesfridsbrott
Citera
2023-03-30, 05:45
Medlem
Citat:
Jag tror inte alls på att kroppen var gömd i någon garderob eller förråd
Det ser ut som att M har starkare psyke än vad alla tror
Att hålla tyst så länge som hon har varit och hon talade aldrig heller om vad de gömt Tove
Hade hon haft empati och ånger så hade hon berättat
Jag ser ingen sympati fr M för Tove och hennes familj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in