2023-03-08, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David.barsati
Jag har läst vad du har skrivit i tråden om att "rättspsyk Gävle avdelning 26" lägger ned. Jag har efter det blivit en maratonkapplöpare, för att jag SJÄLV är intagen/patient på "rättspsyk Gävle avdelning 26 och tror att jag VERKLIGEN vill komma ut innan avdelningen/enheten lägger ned. Jag har räknat ut att din ENDA chans att vinna det här kriget du för mot någon/några kan du BARA vinna om du ringer till Regiondirektören för Region Gävleborg "Göran Angergård" och golar ut/ner/på Anna Sundqvist och resten av ledningen för "psykiatrin i Region Gävleborg" på telefonnummret; 026-15 51 40!? Om du SENARE EFTER telefonsamtalet med "Göran Angergård" inte vunnit kriget du för med någon/några så kanske du kan skicka e-postmeddelanden till e-postadressen som "Göran Angergård" har som är: goran.angergard@regiongavleborg.se

Man får BARA gola om man för ett krig med någon! Man kan INTE vinna ett krig man för mot någon/några om man inte golar ut/ner/på den/dom man för ett krig mot!? Du tror väl inte att du ska kunna vinna det här kriget du för mot någon/några utan att gola ut/ner/på dom? Visst, man vill ju inte va en golbög! Men att vinna kriget man för mot någon/några är viktigare än att inte va en golbög! Handlar det INTE om att man för ett krig mot någon/några så kommer dessa "människor" ALDRIG NÅGONSIN komma undan med vad dom gjort ändå, så det är BARA onödigt, kontraproduktivt och behövs INTE att gola då, och skulle man ÄNDÅ komma undan med vad man har gjort; då MÅSTE man va JÄVLIGT smart!

Mitt namn är; David Barsati, mitt personnummer är; 199300428-1893. Om jag för ett krig mot någon/några golar jag ner båda mina 2 föräldrar DIREKT UTAN att tveka, hellre DOM än MIG!

Mina e-postadresser är: david.barsati1@gmail.com och culpa666@proton.me Det är vilket som vilken e-postaddress du skickar till! Det spelar ingen roll vilken e-postaddress du skickar till, det spelar heller INGEN roll om du skickar till båda 2! Jag kan SÄKERT kolla ALLA mina skräppostmappar på båda dessa 2 e-postkontot! Jag lovar ABSOLUT INGENTING ÖVERHUVUDTAGET! Jag har brutit flera löften innan!?

Mitt favoritcitat: Döm mig när du är perfekt, annars håll käften!

Heder före frihet

Jag för inte ”krig” mot någon. Jag vänder mig bara mot hur en del chefer inom regioner i Sverige, och i just detta fall Region Gävleborg, väljer att behandla sina avdelningar, och genom det behandla sina patienter och anställda. Och det som sker nu i Region Gävleborg verkar helt absurt.

Utifrån ditt inlägg misstänker jag att du behöver väldigt mycket hjälp. Den hjälpen kommer du inte få i Gävle (för i Gävle behandlar man inte patienter), kanske är Sala bättre för dig?

Men det var inte frågan i den här tråden. Utan frågan handlade om huruvida det var rimligt att lägga ned rättspykiatrin helt och hållet i en region? Gävleborg blir med detta först ut i landet, samtidigt som alla andra regioner bygger ut sina rättspsykiatriska avdelningar.
Citera
2023-03-16, 15:58
Medlem
Citat:
Jag har läst vad du har skrivit i tråden om att "rättspsyk Gävle avdelning 26" lägger ned. Jag har efter det blivit en maratonkapplöpare, för att jag SJÄLV är intagen/patient på "rättspsyk Gävle avdelning 26 och tror att jag VERKLIGEN vill komma ut innan avdelningen/enheten lägger ned. Jag har räknat ut att din ENDA chans att vinna det här kriget du för mot någon/några kan du BARA vinna om du ringer till Regiondirektören för Region Gävleborg "Göran Angergård" och golar ut/ner/på Anna Sundqvist och resten av ledningen för "psykiatrin i Region Gävleborg" på telefonnummret; 026-15 51 40!? Om du SENARE EFTER telefonsamtalet med "Göran Angergård" inte vunnit kriget du för med någon/några så kanske du kan skicka e-postmeddelanden till e-postadressen som "Göran Angergård" har som är: goran.angergard@regiongavleborg.se

Om du tror att ett telefonsamtal, eller ett e-post, till en regiondirektör löser saker och ting lever du in en utopisk värld kanske med kuddar och Unicornes? Det kommer inte att hända. Du har uppenbarligen noll koll på hur regioner och politik fungerar.

Regiondirektören är inte ens insatt i den här frågan. Han har delegerat frågan till hälso- och sjuvårdsdirektören som i sin tur har delegerat frågan till vice Hälso- och sjukvårdsdirektör, som i sin tur lyssnar på chefen för psykiatrin Anna Sundqvist.

Förstår du vart jag vill komma?

Ingen vill ta ansvar, och snart är rättspsykiatrin inom region Gävleborg ett minne blott och Anna Sundqvist har fått som hon alltid har velat - bort med rättspsykiatrin.

Hur hon kan vara chef över en verksamhet som då hon anställdes krävdes högre krav än vad hon själv uppfyllde kan bara vissa sociademokradiska landstingsråd förklara.

Hon borde inte ens ha kunnat bli anställd. Hon uppfyllde inte alla kraven. Men ändå är hon nu chef. Fundera över det.

Som jag skrev tidigare. I stort sett alla andra regioner i Sverige bygger ut sina rättspsykiatriska avdelningar. Men i Region Gävleborg väljer man att lägga ned sin!
Senast redigerad av kLFFiVfTFba9Huz 2023-03-16 kl. 16:32.
Citera
2023-03-30, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
jag vill se de argument som finns för att lägga ner verksamheten.
Den ekonomiska anledningen har du ju inte sett så du får väl avvakta tills dess innan du tar ställning.

Jag tror jag har fått reda på en ekonomisk anledning, eller två eller kanske tre.

Verksamhetschefen försöker nu slå flera flugor i en smäll.

Hon har manipulerat igenom att få bort sitt hatobjekt rättspsykiatrin. Den avdelning hon har pratat illa om ända sedan hon anställdes för många år sedan.

Genom det frigör hon nu stora resurser. Dels frigör hon personal, dels frigör hon lokaler.

Nu har hon personal hon kan fördela ut på andra avdelningar. Kostnaden finns redan där. Då täcker hon upp för de luckor som finns på de andra slutenvårdsavdelningarna som inte lyckas rekrytera personal, psykos och allmänpsykiatriska avdelningarna.

Sedan får hon tillgång till nya lokaler som hon vill ha till antingen både en missbruksenhet och en sk psykiatrisk akutvårdsavdelning. Lokaler som har planerats byggas men som stoppats pga ekonomin.

Ska hon få till detta kommer det att innebära att avd 25 kommer att på förbereda sig på förändringar för annars kommer hennes planer inte att gå ihop. Att ta över avd 26 lokaler är bara början. Ska sedan jouren få nya lokaler och sedan en missbruksenhet, då krävs att avd 25 rör på sig också.

Frågan blir då var BUP hamnar? Den avdelning som enligt lagen tveksamt kan ligga inom avd 25 domäner som den gör idag. Var kommer den att hamna? Men å andra sidan. Region Gävleborg hävdar att de inte har några behov av mer än 2 BUP-platser per vecka...

Omorganisationen kanske är bra i sak. Det som är mindre bra att hon nu driver igenom det utan att involvera personalen.

Hon bryter mot själva intentionen i medbestämmandelagen eftersom ingen inom rättspsykiatrin har fått höra om detta före det att jag skrev om det här i den här tråden.

Bra jobbat. Är det så Region Gävleborg genomför organisationsförändringar?

Region Gävleborg har styrts av Socialdemokraterna i 100 år och det har satt sina spår. Samtidigt hävdar Socialdemokraterna att de står på de anställdas sida. Nu har de dock ett nytt styre efter årsskiftet och de har lite att arbeta med.

Jag har ingenting emot att det sker organisationsförändringar. Det jag dock stör mig på är att chefer kör över sin personal och till och med bryter mot lagar för att genomföra förändringarna.

Var tog MBL vägen? det vet jag. Det kan jag ta i nästa svar/inlägg. Men en retare: - När kommunal ringer upp och ber om ett ombud på avdelningen eftersom arbetgivaren begärt en förfrågan om riskanalys inför en kommande förändring på arbetsplatsen och inte en själ som arbetar där har en aning om vad kommunal pratar om...

Det är nästan episkt.

Så agerar inte en riktig chef. Så agerar en usel chef. Så agerar en usel Region.

Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Att vara låst vid att varje region måste ha en viss kompetens gynnar ju inte lyhördhet, det kan ju vara mer resurseffektivt att lägga ut det..
nä jag tycker det är du som är oinsatt i förhållandena efter vad du skriver här i alla fall.

Det kan absolut vara resurseffektivt ur det perspektivet, men då ska vi förstatliga både sjukvården inklusive psykiatrin. Då kan vi börja fördela resurserna bättre. Där har du en poäng helt klart.

Men där är vi inte idag. Det finns idag inget parti som driver denna fråga vad jag vet. Moderaterna gjorde det innan Reinfeldt, sedan har KD och SD berört frågan. Men inget av de sistnämnda partierna driver frågan idag.
Senast redigerad av kLFFiVfTFba9Huz 2023-03-30 kl. 02:52.
Citera
2023-04-02, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Verksamhetschefen har enligt uppgift verkat för detta under många år och nu lyckats manipulera både personal som anställda för att genomföra detta.

Till personalen säger verksamhetschefen att det är politiken som vill detta, till politikerna säger hon att personalen vill det. Det verkar som att hon försöker göra vad hon kan för att få sin vilja igenom.

Enligt den informationen jag har fått här på Flashback har verksamhetschefen under många år aktivt drivit frågan om att lägga ned regionens rättspsykiatriska enhet. Nu ska de i stället köpa in tjänsten utifrån, framför allt från Sala. Det här låter för mig helt absurt.

Nästan alla andra regioner i Sverige bygger ut rättspsykiatrienheterna eftersom att behovet ökar i linjär riktning. Men i Region Gävleborg planerar de nu att lägga ner verksamheten.

Är politikerna i Region Gävleborg med på detta?

Att diskutera: Är det rimligt att en region lägger ned sin rättspsykiatriska verksamhet?

Ja, du borde ju VERKLIGEN ringa till en riksdagsledamot i Riksdagens Socialutskott för att berätta för riksdagsledamoten hur "Anna Sundqvist" lägger ner Rättspsyk Gävle! Du får ringa till Riksdagens växel och fråga om mobiltelefonnummer till en riksdagsledamot! Men jag tycker INTE att du ska ta en kvinnlig riksdagsledamot i första taget, utan ta en manlig riksdagsledamot i första taget!

Det är skillnad på den manliga själen och den kvinnliga själen! Även om mannen och kvinnan byter kön så har dom fortfarande samma själar! Kvinnan har oförstånd i själen!
Citera
2023-04-21, 01:29
Medlem
Citat:
Ja, du borde ju VERKLIGEN ringa till en riksdagsledamot i Riksdagens Socialutskott för att berätta för riksdagsledamoten hur "Anna Sundqvist" lägger ner Rättspsyk Gävle! Du får ringa till Riksdagens växel och fråga om mobiltelefonnummer till en riksdagsledamot! Men jag tycker INTE att du ska ta en kvinnlig riksdagsledamot i första taget, utan ta en manlig riksdagsledamot i första taget!

Det är skillnad på den manliga själen och den kvinnliga själen! Även om mannen och kvinnan byter kön så har dom fortfarande samma själar! Kvinnan har oförstånd i själen!

Du, det spelar ingen roll ifall du eller jag ringer till en riksdagsledamot. Vad tror du den ledamoten ska göra när det kommer till en regions verksamhet?

Riksdagsledamöter har ingen som helst befogenhet över regionerna. Tror du det är du grundlurad.
Citera
2024-09-04, 23:09
Medlem
Citat:
Jag tror jag har fått reda på en ekonomisk anledning, eller två eller kanske tre.

Verksamhetschefen försöker nu slå flera flugor i en smäll.

Hon har manipulerat igenom att få bort sitt hatobjekt rättspsykiatrin. Den avdelning hon har pratat illa om ända sedan hon anställdes för många år sedan.

Genom det frigör hon nu stora resurser. Dels frigör hon personal, dels frigör hon lokaler.

Nu har hon personal hon kan fördela ut på andra avdelningar. Kostnaden finns redan där. Då täcker hon upp för de luckor som finns på de andra slutenvårdsavdelningarna som inte lyckas rekrytera personal, psykos och allmänpsykiatriska avdelningarna.

Sedan får hon tillgång till nya lokaler som hon vill ha till antingen både en missbruksenhet och en sk psykiatrisk akutvårdsavdelning. Lokaler som har planerats byggas men som stoppats pga ekonomin.

Ska hon få till detta kommer det att innebära att avd 25 kommer att på förbereda sig på förändringar för annars kommer hennes planer inte att gå ihop. Att ta över avd 26 lokaler är bara början. Ska sedan jouren få nya lokaler och sedan en missbruksenhet, då krävs att avd 25 rör på sig också.

Frågan blir då var BUP hamnar? Den avdelning som enligt lagen tveksamt kan ligga inom avd 25 domäner som den gör idag. Var kommer den att hamna? Men å andra sidan. Region Gävleborg hävdar att de inte har några behov av mer än 2 BUP-platser per vecka...

Omorganisationen kanske är bra i sak. Det som är mindre bra att hon nu driver igenom det utan att involvera personalen.

Hon bryter mot själva intentionen i medbestämmandelagen eftersom ingen inom rättspsykiatrin har fått höra om detta före det att jag skrev om det här i den här tråden.

Bra jobbat. Är det så Region Gävleborg genomför organisationsförändringar?

Region Gävleborg har styrts av Socialdemokraterna i 100 år och det har satt sina spår. Samtidigt hävdar Socialdemokraterna att de står på de anställdas sida. Nu har de dock ett nytt styre efter årsskiftet och de har lite att arbeta med.

Jag har ingenting emot att det sker organisationsförändringar. Det jag dock stör mig på är att chefer kör över sin personal och till och med bryter mot lagar för att genomföra förändringarna.

Var tog MBL vägen? det vet jag. Det kan jag ta i nästa svar/inlägg. Men en retare: - När kommunal ringer upp och ber om ett ombud på avdelningen eftersom arbetgivaren begärt en förfrågan om riskanalys inför en kommande förändring på arbetsplatsen och inte en själ som arbetar där har en aning om vad kommunal pratar om...

Det är nästan episkt.

Så agerar inte en riktig chef. Så agerar en usel chef. Så agerar en usel Region.

Det kan absolut vara resurseffektivt ur det perspektivet, men då ska vi förstatliga både sjukvården inklusive psykiatrin. Då kan vi börja fördela resurserna bättre. Där har du en poäng helt klart.

Men där är vi inte idag. Det finns idag inget parti som driver denna fråga vad jag vet. Moderaterna gjorde det innan Reinfeldt, sedan har KD och SD berört frågan. Men inget av de sistnämnda partierna driver frågan idag.

Nu är Sundqvist ett minne blott.

Men det tog tid, en alldeles för lång tid. Så mycket har blivit så fel och nonchalerat under hennes tid som boss. Både i Gävle och Hudiksvall.
Tråkigt att just detta kanske är en orsak till de tre misshandlade, två allvarligt skadade, på psyk i Gävle när en tvångsintagen attackerade personalen. Den intagna rymde sedan från sjukhuset med ett stulet passerkort.

Tydligen fick den intagna sen komma tillbaka till avdelningen där allting hände. Underbart för personalen att möta den som misshandlade dem eller deras kollegor (gissar att de två allvarligt skadade inte är tillbaka på jobbet än. Hen ska ha dunkat åtminstone en personals huvud i golvet).
Citera
2024-09-06, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam

Men det tog tid, en alldeles för lång tid. Så mycket har blivit så fel och nonchalerat under hennes tid som boss. Både i Gävle och Hudiksvall.
Tråkigt att just detta kanske är en orsak till de tre misshandlade, två allvarligt skadade, på psyk i Gävle när en tvångsintagen attackerade personalen. Den intagna rymde sedan från sjukhuset med ett stulet passerkort.

Tydligen fick den intagna sen komma tillbaka till avdelningen där allting hände. Underbart för personalen att möta den som misshandlade dem eller deras kollegor (gissar att de två allvarligt skadade inte är tillbaka på jobbet än. Hen ska ha dunkat åtminstone en personals huvud i golvet).

Se där ja! Äntligen får man väl lov att säga. Nu har Region Gävleborg lite att arbeta med. Nya chefen måste börja med att rensa ut Annas underchefer så att nya direktiv verkligen sjösätts. Annars misstänker jag att nya direktiv kommer att nonchaleras och inte mycket till förändring kommer att ske.

Men det var på tiden att den där verksamhetschefen fick sparken.
Citera
2024-09-10, 23:21
Medlem
Det här är ju intressant ur många perspektiv:

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2024/09/tre-skadades-i-patientattack-manga-ar-chockade-och-har-det-tufft/

Citat:
Vi har inte varit med om något av den här karaktären innan. Det är en jätteovanlig händelse«, säger Karl Engström, biträdande verksamhetschef för psykiatrin i Region Gävleborg, till Läkartidningen

Här antingen ljuger biträdande verksamhetschef eller så har han inte koll på sin egen verksamhet. För faktum är att det har de senaste fyra åren varit många våldsamma incidenter på den avdelning där det här nu hände.

Vad sägs om en patient som under två dagar lyckades misshandla fem sjukvårdspersonal samt en ordningsvakt innan patienten blev avskiljd. En ordningsvakt fick en kraftig spark i underlivet, en skötare tvingades gå med mitella i sex veckor. Under avskiljningen gick sedan patienten lös på en annan personal med en toalettsits som han slitit lös. Patienten blev efter den 6:e misshandeln avskiljd under tre veckor.

Eller vad sägs om den patient som kring 2020 åkte hem till en personal med tårgas och hammare för att göra upp med denne. Åtalades och dömdes. Ett år senare misshandlade samma patient en kurator och inom loppet av två veckor ytterligare två anställda. Åtalades och dömdes även för detta. Sedan kom patienten tillbaka till samma avdelning.

Att det här skulle vara en "jätteovanlig händelse" är ju en ren lögn!
Citera
2024-09-12, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam

Såg en annan sak värd att kommentera.

Hur är det ens möjligt att passerkort inte kombineras med en kod? Varför har man ens kort istället för nycklar? Jo eftersom man med kort kombinerar det med en pinkod. Nycklar kan tappas på golvet och en tvångsvårdad kan hitta det och lämna avdelningen, eller som nu sno kortet från en anställd. Kort kan också tappas men kombineras de med pinkod vid utgången/sista dörren ut så spelar det ingen roll ifall ett kort tappas eller blir stulet.

Men även här verkar ju psykiatrin vid Gävle sjukhus inte ha kontroll. Man har uppenbarligen inget säkerhetstänkande alls. Men, det var ju bristen på säkerhetstänk som gjorde att en sjuksköterska kunde våldta tre patienter vid fyra tillfällen på den allmänpsykiatriska avdelningen så jag är inte ett dugg förvånad.

Bra att verksamhetschefen nu äntligen fått sparken. Hoppas det kommer in ett nytt friskt och sunt chefskap nu som kan strukturera upp verksamheten så att de mest basala sakerna börjar fungera. Inte bara för personalens skull utan framför allt för patienternas skull.
Citera
2024-09-16, 01:17
Medlem
Nu ser jag ytterligare en sak värd att kommentera:

Citat:
Bra att verksamhetschefen nu äntligen fått sparken. Hoppas det kommer in ett nytt friskt och sunt chefskap nu som kan strukturera upp verksamheten så att de mest basala sakerna börjar fungera. Inte bara för personalens skull utan framför allt för patienternas skull.

Nu ska tydligen biträdande hälso- och sjukvårdsdirektör T*na M*nsson S*derlund gå in som tillfällig chef för psykiatrin.

Är det inte hon som under de senaste åren när det blåst som mest kring *nna S försvarat henne in i absurdum? Samma person som känt till alla brister men vägrat agera utan istället låtit *nna fortsätta haverera verksamheten?

Det har funnits mycket information om hur illa verksamheten fungerat, och dåvarande hälso- sjukvårdsdirektör som nu gått vidare till SKR hänvisade alltid till sin biträdande chef när det kom till alla problem inom psykiatrin. Dock tillsatte den mannen en utredning som blev klar 2022 som kraftigt sågade ledningen för psykiatrin i Region Gävleborg. Men ändå har ingenting hänt efter det. Förrens nu när tre kvinnliga personal blev SVÅRT misshandlade av en patient.

Det är väl tur att det finns rättspsykiatri kvar i Gävle för då kunde väl i alla fall deras personal springa på larmet? *nna ville ju hela tiden få bort den avdelningen tillsammans med alla skötare för att istället anställa unga nyutexaminerade undersköterskor.

Det var bara en tidsfråga innan det skulle inträffa en sådan här allvarlig händelse. Det j-vliga är bara att regionledningen valt att titta åt andra hållet medan *nna fått hålla på. För det är på intet sätt något nytt med våldsamma incidenter inom psykiatrin i Region Gävleborg, oavsett vad biträdande verksamhetschef än hävdar.
Citera
2024-09-23, 21:03
Medlem
Som jag skrev i trådstarten 2023-02-12:

Citat:
Verksamhetschefen har enligt uppgift verkat för detta under många år och nu lyckats manipulera både personal som anställda för att genomföra detta.

Till personalen säger verksamhetschefen att det är politiken som vill detta, till politikerna säger hon att personalen vill det. Det verkar som att hon försöker göra vad hon kan för att få sin vilja igenom.

Enligt den informationen jag har fått här på Flashback har verksamhetschefen under många år aktivt drivit frågan om att lägga ned regionens rättspsykiatriska enhet. Nu ska de i stället köpa in tjänsten utifrån, framför allt från Sala. Det här låter för mig helt absurt.

Nästan alla andra regioner i Sverige bygger ut rättspsykiatrienheterna eftersom att behovet ökar i linjär riktning. Men i Region Gävleborg planerar de nu att lägga ner verksamheten.

Medan belastningen på rättspsykiatrin i hela landet ökat under många år och de flesta regioner i takt med behoven byggt ut sin verksamhet, började Region Gävleborg med numera avpolletterade verksamhetschef *nna *undqvist för fyra-fem år sedan planera för att helt avskaffa den rättspsykiatriska slutenvården i regionen. Sic!

Här ser man tydliga bevis på att den kvinnan var helt fel person på den chefsposten. Fyra-fem helt bortkastade år där hon planerade för nedläggning istället för utbyggnad, och det jävliga är att ledningen lät henne hållas.

https://www.dagensmedicin.se/specialistomraden/psykiatri/overfullt-pa-rattspsyk-domda-pa-fri-fot/

Citat:
”Nationellt är beläggningen på rättspsyk 108 procent, enligt de senaste siffrorna från SKR. Regionen med lägst beläggning ligger på 98 procent, högst är en region med 144 procent.
Pähr Forsberg, verksamhetschef vid regionkliniken i Vadstena som har 86 vårdplatser men 93 patienter inneliggande, menar att siffrorna inte visar hur illa det faktiskt är.
– Siffrorna visar bara vilka patienter vi lyckats få in och att vi är sprängda till gränsen. Det visar inte alla de patienter som borde varit här. ”
…
Citat:
”Tidigare har regioner kunnat lösa platsbrist genom att köpa platser i andra delar av landet. Nu är det fullt överallt. ”
…
Citat:
”En allvarlig konsekvens är att rättspsykiatrin tvingas placera patienter hos allmänpsykiatrin. Det innebär färre platser för dem som är i behov av vård men som inte är dömda för brott ”
…
Citat:
”– Under mina år har jag inte någonsin sett en sådan beläggning som vi har i dag, när jag tittar över hela landet.
Även Pähr Forsberg säger att situationen saknar motstycke. – Det har eskalerat enormt de senaste två åren.”
…

Grattis Region Gävleborg för fem borttappade år! Men samtidigt även grattis för att ni nu kanske kan tänkas få en dugligare chef.

Men den som lever får se för om ledningen som låtit *nna *undqvist bedriva sin agenda nu är kvar och ska tillsätta en ny ledning, samtidigt som *nnas rekryterade inre krets finns kvar så är det långt kvar innan det kommer att ske några större förändringar.

Region Gävleborg behöver en storstädning i ledningsgrupp och bland verksamhetsenhetscheferna. Eller så tar man in en externt rekryterad chef med ett mycket stort förändringsmandat och att detta mandat tydligt kommuniceras ned i organisationen så att alla inom psykiatrin vet om att "nu kommer det att bli åka av".
Senast redigerad av kLFFiVfTFba9Huz 2024-09-23 kl. 21:07.
Citera
2025-10-26, 20:11
Medlem
Väcker tråden till liv så här ett år efter senaste inlägget.

Hur ser det ut med rättspsykiatrin i Gävleborg idag?

Nedstängningen och flytten till Sala verkar ju ha kraschlandat. Sedan läste jag att rättspsykiatrin senaste sommaren fått ta ansvar för BUP (barn- och ungdomspsykiatrin) i perioder. Kan det verkligen stämma?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in