2023-03-29, 23:43
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det hade varit lite svårt för henne att förklara varför hon hade med sig Toves telefon till donken ifs

Enkelt förklarat med att hon lånat den med sig... då hon skulle kunna ringa sin egna eller att Tove skulle ha kunnat ringa henne enklare ifall hon ville ha något från donken.

En enkel förklaring... som skulle varit hyffsat svår att motbevisa...
Citera
2023-03-29, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Klockrent inlägg! Instämmer i allt. M är skyldig så det skriker om det

Jag tror också att M är skyldig
Hon spelar ut på diagnos och rädsla för J

Sen tror jag J styrt upp det en del men jag gissar på att de var överens om att klå upp T
när de bjöd hem henne

Kanske var det så att de började med att plåga /var elaka på något sätt mot T under de 30 min som de inte har redovisat
Sen vem som gjort vad är svårt att veta
Men jag tror att M var delaktig i T död

Läste någonstans att My och M hade bråkat vid nåt tillfälle längre tillbaks
Så M hade nog ett litet agg till systrarna
Senast redigerad av Anedin 2023-03-29 kl. 23:48.
Citera
2023-03-29, 23:44
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
"Misstänkta och målsägande samt vissa vittnen talar inte inför ed."

https://www.aklagare.se/ordlista/e/ed/

Oklart vilka vissa vittnen är. Men antagligen familj osv.

Det är alla som är närstående dvs även kompisar som känner den tilltalade
Citera
2023-03-29, 23:45
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Enkelt förklarat med att hon lånat den med sig... då hon skulle kunna ringa sin egna eller att Tove skulle ha kunnat ringa henne enklare ifall hon ville ha något från donken.

En enkel förklaring... som skulle varit hyffsat svår att motbevisa...

Fast J hade med sin egen telefon till Donken också....
Citera
2023-03-29, 23:46
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, precis!
Jag tänker mig att JJ måst ha hjälpt till där med att dra omkull henne.

Förhör erkännandet 30 dec A 153/1009:

"[...]och då blev jag arg och fäller Tove så att hon trillar liksom pladask ner i
backen, eh, ja på rygg då och hon jag vet att jag blir förvånad för hon hinner liksom inte ta
emot sig utan hon bara åker ner i backen och slår i huvudet rejält då och då så sparkar hon
mot mig och då så sätter jag mig grensle över Tove då på hennes mage typ. Eh, jag vet att
hon försöker liksom åla sig ur och sparkar mot väggen och så där.
"
//
/1012

"och sen säger Tove här finns ju inte så mycket att se och
ska tränga sig förbi mig och då blir det att hon puttar in mig i väggen och jag blir arg och jag
fäller omkull Tove och jag blir ganska förvånad för hon hinner inte ta emot sig utan hon
faller ju rakt ner i golvet så att hon hamnar på rygg då och slår i huvudet och då sparkar hon
mot mig och jag sätter mig på henne då liksom grensle så och ja hon försöker ta sig loss
liksom och får till en spark i väggen av något slag så vi ändrar lite plats position så.
"

//

Så blir det lite mer detaljer:
/1019

"J: Eh, ja jag står ungefär vid utgången då någonstans och sen så står Tove och Maja i
badrummet. Eh, och eftersom att jag står vid utgången och när Tove skulle gå förbi mig så
blev det liksom att hon knuffar in mig i väggen.
F: Kan du beskriva det lite grann? Vad menar du med att knuffa till dig?
J: Det var ungefär som att hon axlade till mig och det gick ganska fort så jag kommer inte
exakt ihåg men hon knuffar liksom till mig med kroppen kan man väl säga och ja då åkte jag
in i väggen helt enkelt.
F: Mmm och vad händer då?
J: Ja, hon knuffar helt enkelt in mig då och då blev jag ju arg så att då fäller jag Tove.
F: Kan du beskriva hur du fällde henne?
J: Eh, jag tog min arm runt kan man säga om hennes axlar på något sätt och sen satte jag mitt
ben bakom hennes ben så att man liksom ja fällde ner henne kan man säga.
F: Du fällde henne bakåt, är det så jag ska förstå dig?
J: Ja. Jag tog ju bakom hennes ben så att hon föll med ryggen mot golvet då?
F: Mmm hon föll pladask sa du senast.
J: Ja hon hann inte alls ta emot sig utan hon åkte rakt i golvet.
F: Okej vet du om hon slog sig på något sätt?
J: Nej jag vet inte.
A: Du måste tänka efter, du kan inte bara liksom säga jag vet inte. Försök att tänk efter.
J: Alltså hon hann ju inte ta emot sig som sagt så hon åkte med en ganska kraftig duns rakt
ner i golvet och då slog hon ju i ryggen och huvudet.
"
//
"J: Ja och sen stod Tove lite framför mig då ungefär så föll hon ju liksom rakt bakåt så hennes
huvud hamnade någonstans här och sen blev det ju så, så hon hamnade väl så då.
F: Okej så hon ligger med huvudet mot själva, ut mot hallen eller trapphuset?
J: Mmm ja det blir det ju då.
"

Jag kan inte se att Johann här säger något om knäa, utan det är väl Maja som berättar det.

Knäa = fäller.

Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
https://imgur.io/a/uaVxEmW

Det är ju en PostNord-anställd, haha

Citat:
https://imgur.com/a/Cpj2c8H

Där är ju inte hon med rosa byxor.
Citera
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
- Så, vad är problemet med att lita på M:s ord om att hon går in i badrummet två gånger; vid första tillfället (02:19) sitter T och J i köket, andra gången (02:43) är T borta?

Låt oss se.....J ska alltså först ha flyttat Tove från badrummet till garderoben. Därefter åkt iväg till McDonalds och när hon återvänt till lgh ha sagt till M att Tove inte är kvar i lgh bara för att senare flytta Tove till hallen, väcka M och kräva hjälp med att flytta liket. Vilket M gick med på. Därefter ska M ha drabbats av minnesförlust som lägligt försvann efter att J pekat ut henne som deltagande i bilresan.

Du ser inget problem med den här historien? M är sanningsenlig?
Citera
Medlem
Citat:
https://imgur.com/a/Cpj2c8H

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fimgur.io%2Fa%2FuaVxEmW
Citera
2023-03-29, 23:47
Medlem
trngws avatar
Citat:
Och? I rätten sa hon något annat. Så varför rätta mig?

Nja, det sker som regel en hel del sammanblandningar i den typen av liverapportering som du hänvisar till, FUP däremot är som regel utskrivet från inspelade förhör. Tror på att det var exakt det hon sa, när jag hör det själv. Vem vet, kanske finns i någon av inspelningarna.

Citat:
Eller så är det så enkelt som att M visste mycket väl vad som hänt och båda historierna helt enkelt är lögner. M har noll trovärdighet, det finns inget som är rimligt i hennes historia. Vill du tro på henne, så varsågod.

Det finns ingenting i hennes historia som är orimligt. Hade du inte varit full av förutfattade meningar hade du sett det.
Citera
2023-03-29, 23:47
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tror också att M är skyldig
Hon spelar ut på diagnos och rädsla för J
Sen tror jag J styrt upp det en del men jag gissar på att de var överens om att klå upp T
när de bjöd hem henne
Sen vem som gjort vad är svårt att veta
Men M jag tror att M var delaktig

Läste någonstans att My och M hade bråkat vid nåt tillfälle längre tillbaks
Så M hade nog ett litet agg till systrarna

Ja hon visste garanterat att TT skulle med för att de skulle klå upp henne.
Hoppas rätten ser igenom hennes lögner som hon verkligen snurrat in sig i
Citera
2023-03-29, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
I förhör uppgav MH att hon frågade innan JJ åkte till donken, finns i FUP. Det är också det rimliga förloppet. MH vaknar, går till toan, ser JJ, undrar var Tove är. De pratar om donken.

Vi vet att de pratade om donken innan JJ åkte. Rimligt att MH då också undrar var Tove är. Å andra sidan kan det mycket väl vara så att hon inte tänkte på Tove först, om hon var sömndrucken, och insåg efter att JJ åkt till donken att Tove inte syns till, och ställer frågan när JJ kommer tillbaka. återigen så kan det vara en sammanblandning av minnesbilder som ger upphov till att en beskrivning av ett visst skeende hamnar vid två olika tidpunkter.
Vi vet inte alls att de pratar om Donken innan hon åkter, det är en efterhandskonstruktion! Som hela hänger på hur jävla full MH var hur hon spytt och bankat med ben osv!
JJ springer i trapphuset efter mordet! Ska flytta cykeln, slänga mobil OCH köra fram bilen. Vf skulle hon köra fram bilen om det inte var dags för att köra lik?
Ojdå hon springer på grannen i trappen olyckligt nog. Eftersom historien om den fulla kompisen redan är igång sen det knackade på dörren, är det lika bra att köra på det. Eftersom grannen undrar vart hon ska mitt i natten. Då passar det lägligt med att säga att den fulla kompisen behöver fylle mat. Men hon glömde kortet visst, hon måste bara springa upp!
Där sitter MH redo att lasta lik, men JJ måste snabbt säga det är ändrade planer, grannen kom ivägen hon måste snabbt till Donken först bara!

När de har sin romantiska stund dagen efter i bilen, blir det MYCKET viktigt att köra på det här med fyllet, spyorna, trilla i badrummet OCH Donken! Eftersom det finns vittnen kopplade till detta!

En gång för alla! De pratade inte om Donken uppe i lägenheten, JJ skulle inte dit från början, hon skulle ut göra sig av med bevis och köra fram bilen!
Citera
2023-03-29, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Men jag förstår inte

Spelar det här med ev kräk så stor roll i det hela ?

Tove har avlidit på J:s badrumsgolv efter att J tagit stryp-grepp på henne

Är det då inte J som är skyldig till Toves död oavsett om Tove har kräkt vid strypningen el inte ?
"skyldig" till någons död kan man inte vara, man kan vara vållande. märk väl mord kan utdömas om det varit fråga om allvarlig oförsiktighet med. ett exempel är dom går på fotbollsderby och misshandlar någon till dötts med enbart sparkar och slag, du har då inte begått mord eftersom mord kräver motiv, och ditt motiv var inte att ta någon av daga. däremot om du tar med en kniv till ett slagsmål kan det vara fråga om mord (genom oförsiktighet alltså) om du utdelar dödligt våld, även om kniven ej har kommit till användning
Citera
2023-03-29, 23:49
Medlem
Nä jag ger upp jag lyckas inte posta och länka, när man hade tjejen i rosa byxor och gick två steg framåt såg man en färgad kvinna gå emot henne

Och förmodligen en postmodern brud cykla i periferin, men nog fan ser dom två andra ut som M och J?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in