2023-03-29, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjalla
En sak som de utelämnat i sina förhör vad jag kan se är grannens påringning.

Varför nämner inte Johanna att dörren ringer medans hon stryper Tove? Hon lär knappast ha glömt det. Måste fått pulsen att stiga ännu högre.

Grannen sa att han hörde dunsar medan han stod vid dörren. Tyder på att det under kvävningen var en fight där Tove sparkar och inte några snabba 10 sekunder..

Att han ringer på och att de/hon inte öppnar grusar ju också idén om att det var ngt som bara hände dvs dråp. Hon måste varit målmedveten vilket i min värld är mer mord?

JJ var så kåt på själva dödandet och njöt i fulla drag.
Citera
2023-03-29, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjalla
En sak som de utelämnat i sina förhör vad jag kan se är grannens påringning.

Varför nämner inte Johanna att dörren ringer medans hon stryper Tove? Hon lär knappast ha glömt det. Måste fått pulsen att stiga ännu högre.

Grannen sa att han hörde dunsar medan han stod vid dörren. Tyder på att det under kvävningen var en fight där Tove sparkar och inte några snabba 10 sekunder..

Att han ringer på och att de/hon inte öppnar grusar ju också idén om att det var ngt som bara hände dvs dråp. Hon måste varit målmedveten vilket i min värld är mer mord?

Det kom upp idag:

Åklagaren frågar om grannen sa att han varit och ringt på dörren. "Det nämnde han säkert, men det minns jag inte”
Åklagaren frågar om 20-åringen minns om någon ringde på dörren när de var i badrummet.
"Någonstans när vi satt i badrummet så ringde det på dörren, men hjärnan hade helt kopplat bort, så det var knappt något ens som jag reagerade på."
Citera
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Men får man ens använda sådant som inte finns inFUP som bevis???

Vete fåglarna vad Clea lutar sig emot…?

Måhända något gammalt preliminärt utlåtande som då rättsmedicin bara kan vifta bort och hänvisa till det slutgiltiga utlåtandet.
Citera
Medlem
sheforests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Se fetad stil; exakt så gick det sannolikt till. Först borde T ha försökt häva sig upp med hjälp av armbågarna, innan J placerar vart och ett av sina ben på vardera sidan över axlar och armbågar i ett fasthållande grepp med hjälp av lårens inåtförare, muskler som är starka och välutvecklade hos hästtjejer.

Ingen dum teori alls 🤔
TT blir fälld baklänges. Hon slår i bakhuvud och rygg mot ett kaklat badrumsgolv. Men att häva sig upp är kanske inte det första hon är fokuserad på att göra..
Nu har jag bara slagit i exempelvis knä, "hitta saker i mörkret"-tån (lilltån) och armbåge mot kaklad vägg/yta, men bara sånt gjorde förbannat(!) ont. Smärtan gjorde i samtliga fall tappat fokus på det jag gjorde, för att känna efter så att inget var brutet eller skadat. Så utifrån den teori ni samtalar om får mig att tänka att TT hade armar uppe vid huvudet för att känna efter hur illa skadan var, snarare än att hon försökte häva sig upp. Och då allt verkar ha gått väldigt snabbt (enligt JJ) kan jag se hur det i sig ger JJ en gyllene chans att försvåra för TT att ens hinna tänka på att göra något genom att placera sig så som ni beskriver.
Citera
2023-03-29, 21:34
Medlem
MrGrants avatar
I början av kartläggningen av Toves förehavanden på utekvällen som resulterade i att Tove försvann beskrev bartendern på utestället att han pratat med Tove och att hon uttryckt att hon verkade orolig och letade efter en person som hon verkade orolig för. Vet man vem denna person var? Var det hennes syster hon var orolig för eftersom det verkade vara en hel del hot från J mot Toves familj? Någon som vet?
Citera
2023-03-29, 21:35
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja där är den. Tack!

Ja eller inte? Det är ett högt spel hon spelar. Är det på det sättet Clea påstår så börjar man ju faktiskt undra. Men att gå i strid med en sakkunnig på deras egen hemmaplan ska man akta sig för. Det är ett högt spel hon spelar. Det kan vara skillnaden på livstid och 4-6 år.

Jag tror Clea åker på en knock imorgon. Men en fight värd att ta, då hon är låst till sin klients historia.
Sangborn menar att de ändrat utlåtandet efter Js erkännande och strukit att det fanns matrester I lungorna. I så fall borde medicinarna ligga lite pyrt till.
Sangborn kan satsa allt på ett kort hon har ju inget att förlora.
Citera
2023-03-29, 21:35
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag ligger som sagt efter, och det krävs lite läsa i efterhand för att se hur samstämmigt det är mot bevisningen känner jag (för min egen dle menar jag).

På något vis känner jag att Maja känns mer trovärdig (har också svårt at änka mig att hon ska själv kunna klura ut att få ihop sin historia med tidierna då hon plockat upp sin mobil (hälsoappens steg).
Du har tid på dig att läsa igenom.

Grejen är ju den att M håller fast vid stora delar av sin story, förutom att hon ljuger till en början om att hon ramlat på golvet och spytt och att T gick hem; just den berättelse hon har fått veta att hon ska hålla sig till.

När M går upp ur sängen för andra gången (strax innan 02:43) möter hon J i hallen, men upptäcker ingen T. Frågar efter henne och får svaret att pojkvännen hämtat T.
Efter hamburgaren lägger sig M igen och väcks av J som vill ha bärhjälp. Först då får hon se det vita byltet på hallgolvet.

Detta är intressant, varför? Jo, hade M haft för avsikt att ljuga om sin inblandning vore det enklast att hävda att T låg på golvet redan runt 02:43 när hon är på väg till badrummet för andra gången.

Istället verkar hon uppriktigt förvånad över att T inte syntes till och försöker hitta en logisk förklaring; klädkammaren som förvaringsplats. En plats jag inte finner rimlig, då den ligger i anslutning till sovalkoven. Däremot är det enkelt att dra ut från badrummet till hallen och vidare utanför dörren; notera grannens vittnesmål om att dörren öppnas och stängs minst två gånger innan... J går ner.

Så, vad pågår inuti J:s huvud om hon har varit ensam om att ha ihjäl T? Att frakta bort kroppen utan hjälp och därefter åka hem till M som om inget hade hänt vore mest praktiskt ur hennes synvinkel; att aldrig blanda in M överhuvudtaget.

Men M vaknar. Och J överraskas av grannen nedanför vilket leder till plan B?
Citera
2023-03-29, 21:37
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Men får man ens använda sådant som inte finns inFUP som bevis???
Det ligger väl i slasken, som åklagaren har bestämt inte har någon betydelse. Rätten läser inte fup, de följer omedelbarhetspricipen, och går bara på det som tas upp på rättegången. Försvararna kan ju t ex kalla vittnen som inte hörts, och som inte finns i fup.
Citera
2023-03-29, 21:38
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolineMM
https://samnytt.se/atal-maja-och-johanna-strop-och-eldade-upp-21-ariga-tove-i-vetlanda/

Tack så mycket
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, det var någon i tråden som länkade en expressen intervju med Clea. Där hon påstod att att rapporten ändrades efter J s erkännande om att hon hållit ett stryptag. Kortfattat så fanns det enligt Clea initiala uppgifter på att dödsorsaken kan ha varit kvävning av egen spya.

Clea är löjeväckande....

När en man stryper en kvinna på det här sättet, genom att sitta på mordoffret och samtidigt hålla ett hård, dödande strypgrepp... är det relativt vanligt att offret kräks pga trycket på diafragma, lungor och buk, det är inget nytt men det är givetvis lika mycket MORD oavsett!!!!!!!!

Det här jävla spelet är PINSAMT och allvarliga tjänstefel!!!!!!
Citera
Medlem
Rompers avatar
Detta sa Leif GW igår:

"”Rätt ska vara rätt”
Leif GW Persson, professor i kriminologi, ser dock brister i det rättsmedicinska utlåtandet.
– Det innehåller saker som det inte borde göra om det är en handstrypning, samtidigt saknas det saker som borde finnas där om det vore en handstrypning. De kommer väl att envisas med den punkten har jag förstått och hamnar väl i hovrätten då och så tar de dit en egen rättsläkare som påstår att det här kan inte stämma.
– Och rätt ska ju vara rätt. Det kan ju mycket väl vara så att hon har dött av det som vi kallar inre kvävning. Den vanliga formen av inre kvävning är ju att man varit på fyllan och andats in sina egna spyor."

https://www.expressen.se/nyheter/gws-tuffa-kritik-mot-aklagaren-efter-mordet-pa-tove/

( Jo jag Vet att han haft fel många gånger förut)
Citera
2023-03-29, 21:39
Medlem
Alonens avatar
Rätt häpnadsväckande oxå att JJ knullat runt i Vetlanda, å sen får ingen tjej röra någon av hennes avlagda gubbar.

Snacka om psykopatens behov av makt och kontroll!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in