2023-03-29, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Fast hon kan visst ha sett den och tyckt att det var oerhört obehagligt. Men det kan hon ju inte säga för då åker hon dit för mord.

Precis så, hon kan ju bara berätta hur otäckt saker varit som hon erkänt hon varit med om!
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Ponera att JJ är en man.....

Då hade det inte varit en sådant här daltande med mördaren!!!!!
Det du kallar daltande, kallar jag försök till förklaring för att kunna förstå.
Att endast döma efter mitt eget tyckande ligger inte för mig.
Citera
Medlem
Stör mig på att många tror att M kan ha däckat o inte vetat vad som hänt....Hon däckar direkt i lägenheten, ca kl 02.05. Saken är bara den att hon två ggr under en 40 min period vaknar. Första gången hon vaknar efter att ha däckat så går hon ut i köket o ser T o J där, snacka om en kort däckning(min personliga erfarenhet är att de gånger jag däckat...ja då är det många timmar till ett uppvaknande)....sedan däckar hon igen...o vaknar...går på toaletten utan ett spår av T( rätt osannolikt eller??!!)...J åker till MC o skriver till M som svarar snabbt....Fablernas värld från M
Citera
Medlem
Citat:
Kan också vara tvärtom. Hon är övertydlig med att kroppen var det värsta hon varit med om/sett, just för att dölja sanningen.
Jag tyckte det lät intressant att MH sa " Jag frös till is", jag kanske missat det i förhören i Fup men det var väl Johanna som sa exakt så i sitt förhör? Det blir lite konstigt...
Citera
2023-03-29, 21:13
Medlem
sybels avatar
Citat:
Kan också vara tvärtom. Hon är övertydlig med att kroppen var det värsta hon varit med om/sett, just för att dölja sanningen.
Det är möjligt, men jag ser det inte som troligt.
Citera
2023-03-29, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Kan det vara ett Preliminärt utlåtande ifrån RMV som Clea försöker att hänga upp detta på?

Ja, precis. Jag tyckte ju Clea var väldigt klantig när hon gjorde felaktiga uttalanden i måndags som jag trodde baserade på det slutgiltiga protokollet. Men då kanske hon har grund för sina påståenden. Ska bli oerhört intressant att höra rättsläkaren imorgon!

Vet nån vilken tid hon vittnar?
Citera
Medlem
Halloween2s avatar
Förlåt men det är många sidor nu. Någon som kan länka till bilder hur kvinnorna ser ut?
Citera
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Precis!

Hade det varit en olycka så hade man kontaktat ambulans på direkten. JJ har gjort allt hon kan för att undgå ansvar och varit ganska så glad över det.
Jag hörde i någon intervju (osäker på var) att JJ blev sur när när polisen inte ville
ta upp anmälan av misshandeln som hon påstod att Tove utsatt henne för.
Därav tyckte hon att det inte skulle vara någon bra ide att ringa 112.

En Dåres försvarstal?
Senast redigerad av Romper 2023-03-29 kl. 21:18. Anledning: .
Citera
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Förlåt men det är många sidor nu. Någon som kan länka till bilder hur kvinnorna ser ut?
Sammanfattningen på sidan 1.
Citera
2023-03-29, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, det var någon i tråden som länkade en expressen intervju med Clea. Där hon påstod att att rapporten ändrades efter J s erkännande om att hon hållit ett stryptag. Kortfattat så fanns det enligt Clea initiala uppgifter på att dödsorsaken kan ha varit kvävning av egen spya.

Expressen: måste varit denna. Jag hade den forts öppen
https://www.expressen.se/tv/nyheter/forsvarsadvokaten-om-rattslakarens-tvarvandning-plotsligt/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2

https://samnytt.se/atal-maja-och-johanna-strop-och-eldade-upp-21-ariga-tove-i-vetlanda/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Var det någon som förstod vart Rullman ville komma med sina frågor? Han ställde ju några en gång till, minns inte nu vilka men jag försökte förstå vad han ville "bevisa" med dessa just...men fattade inte...

Känns på ett sätt som han har de mesta klart för sig men et inte riktigt. Tror inte en sekund på att han tror på Ms historia. inte en chans så därför lägger han väl inte mer tid på att ifrågasätta det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in