2023-03-15, 00:58
Medlem
Lyssnar på den förjävla bra "Var e vargen" med Imperiet nu. Får rysningar. Thåströms röst där är så jävla mycket nostalgi och barndom för mig. Kanske första gången på nästan 30 år som jag verkligen lyssnar på den.

Men.

Vems är den andra stämman som kan höras lite vagt från runt 2 minuter in här: https://youtu.be/TbwqbJG27JM

Eller är det bara Thåström det också?

Kan inte hitta något vettigt på Wikipedia.
Citera
2023-03-15, 14:59
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunundrum
Lyssnar på den förjävla bra "Var e vargen" med Imperiet nu. Får rysningar. Thåströms röst där är så jävla mycket nostalgi och barndom för mig. Kanske första gången på nästan 30 år som jag verkligen lyssnar på den.

Men.

Vems är den andra stämman som kan höras lite vagt från runt 2 minuter in här: https://youtu.be/TbwqbJG27JM

Eller är det bara Thåström det också?

Kan inte hitta något vettigt på Wikipedia.
Micke Hagström?
Citera
2023-03-15, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
Micke Hagström?

Ahh, tack och bock! Han ligger verkligen som perfekt gjuten där i bakgrunden.
Citera
2023-03-16, 21:20
Medlem
utan.att.stannas avatar
Spelar i Rosendal i juni. Längtar!
Citera
2023-03-20, 17:19
Medlem
Rebali179s avatar
Hittade denna lista på nätet. Joakim Thåström fyller 66 år idag. så med anledning
Thåströms alla album rankade: från Ebba till Dom som skiner

https://482mhz.com/2023/03/20/thastr...om-som-skiner/

Håller ni med honom om detta?
Kan nog säga att det sammanfattar Hela Thåströms karriär
Citera
2023-03-29, 20:30
Medlem
utan.att.stannas avatar
Fan fan fan, gissar att den handlar om relationen med med ooms?
Tänker att de träffades unga, riktig stark förälskelse och texten bla. En sån chans kommer en gång bara aldrig att de kommer två. Eller?
Citera
2023-03-29, 20:43
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Fan fan fan, gissar att den handlar om relationen med med ooms?
Tänker att de träffades unga, riktig stark förälskelse och texten bla. En sån chans kommer en gång bara aldrig att de kommer två. Eller?

Det måste nog ligga lite i det med tanke på att de har varit tillsammans lite av & till

"Från tidigt 1980-tal hade Amanda Ooms under flera år ett förhållande med sångaren Joakim Thåström. Paret återförenades långt senare och sammanlever sedan 2010 och är förlovade med varandra.

Vid sin medverkan i SVT:s Stjärnorna på slottet 9 januari 2016 berättade hon om sin kärlek till Thåström och hur hon valde att flytta utomlands när förhållandet med Thåström tog slut, men också om lyckan att ha hittat tillbaka till varandra"
Citera
2023-03-29, 20:52
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Det måste nog ligga lite i det med tanke på att de har varit tillsammans lite av & till

"Från tidigt 1980-tal hade Amanda Ooms under flera år ett förhållande med sångaren Joakim Thåström. Paret återförenades långt senare och sammanlever sedan 2010 och är förlovade med varandra.

Vid sin medverkan i SVT:s Stjärnorna på slottet 9 januari 2016 berättade hon om sin kärlek till Thåström och hur hon valde att flytta utomlands när förhållandet med Thåström tog slut, men också om lyckan att ha hittat tillbaka till varandra"
Mm läste också från Amanda;
På vänster finger har Amanda Ooms flera ringar, däribland en förlovningsring med en röd rubin. Hon träffade sitt livs kärlek, Joakim Thåström, redan som 16-åring. De var tillsammans i tio år, sen tog förhållandet slut och Amanda Ooms åkte runt i hela Europa och tände ljus i kyrkor och bad om att få honom tillbaka. Efter skilsmässan med barnens pappa hittade hon och Joakim tillbaka till varandra.

https://www.hemtrevligt.se/icakurire...t-livs-karlek/
Sista stycket
Citera
2023-03-29, 21:01
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Mm läste också från Amanda;
På vänster finger har Amanda Ooms flera ringar, däribland en förlovningsring med en röd rubin. Hon träffade sitt livs kärlek, Joakim Thåström, redan som 16-åring. De var tillsammans i tio år, sen tog förhållandet slut och Amanda Ooms åkte runt i hela Europa och tände ljus i kyrkor och bad om att få honom tillbaka. Efter skilsmässan med barnens pappa hittade hon och Joakim tillbaka till varandra.

https://www.hemtrevligt.se/icakurire...t-livs-karlek/
Sista stycket

Det måste nog vara Fan Fan Fan, Samarkanda & Karenina som beskriver hans kärlek till Amanda Ooms.
Kan inte tänka mig något annat
För övrigt så är Karenina en av hans bästa "lugna" låtar
Citera
2023-03-29, 21:05
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Det måste nog vara Fan Fan Fan, Samarkanda & Karenina som beskriver hans kärlek till Amanda Ooms.
Kan inte tänka mig något annat
För övrigt så är Karenina en av hans bästa "lugna" låtar
Ska lyssna lite närmare ✌️
Citera
2023-03-30, 08:18
Medlem
Läste nånstans att TOLEDO på senaste skivan handlar om Ooms och att de inte är ihop längre.
Citera
2023-04-12, 21:21
Medlem
bullbulles avatar
Thåström på Rosendal i sommar. Enda spelningen i år skriver de på Rosendals sida. Får hoppas han gör nånting nästa år inomhus så man får se han i den miljön också en gång iallafall. Blir första gången jag ser han nånsin i år. Taggad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in