2023-03-29, 17:53
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Sant! Enligt Maya så berättade hon för henne att "Toves ansikte var smält" efter andra eldningen. Källa Expessen - live.

Det togs senare bort av Expressen. För makabert, kanske.

Eller så gör M och hennes försvarare en efterkonstruktion i rätten om det som finns med i FUP:en som M fått ta del av före rättegången.
M och hennes försvarare har givetvis sett bilden på den brända korken med hårstrån, läst att håret var bortbränt på T samt att T hade brända plastbitar i ansiktet i FUP:en.
Det är ju lägligt att M använder materialet i FUP:en så att det blir något som J sagt till henne.
Hon är listig M@ja.
Senast redigerad av Pythia_88 2023-03-29 kl. 17:56.
Citera
2023-03-29, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Två personer samarbetade innan, under och efter mordet. Allt pekar på detta - tider, rörelser, logik etc - förutom ETT skakigt vittnesmål som förändrats dramatiskt, och i långa stycken kan bevisas falskt.

De var tillsammans, i samförstånd. Från start till mål.

Jag förstår att man vill ha en god och en ond i varje historia. Men jag hoppas, för TTs familj och vänners skull, att MHs sympatipoäng inte tar över helt.

GW föll för det "fina och goda" narrativet redan innan nyår, och han är för stolt för att ändra det. Åklagare och polis, de mest insatta, har däremot sett igenom MHs luftslott. Hoppas fler gör det.

Håller fullständigt med dig när man tar ett helikopterperspektiv och undviker att grotta i varenda liten detalj. För många omständigheter som resulterar i en sammanhållen indiciekedja.
Citera
2023-03-29, 17:54
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Hon hävdar, och och hon hävdar, Grundtesen är att hon hjälper i första skedet ut mot granskogen, men sen inte orkar mer (hjälper lite med lyse från mobil). Sen tar Johanna över helt.

Sen ska hon somna i passagersäte, se "ett ljus" och vakna till och förstå att det är en eld! Den berättelsen är svår att förstå...

Kanske var hon så påverkad som hon säger, eller bara hittepå?
Hittepå!!
Hon sover igenom alltihopa förutom nedforslingen till bilen, jajamen! Hon ljuger har ni väl förstått. Jj ljuger också. Undanflykter, efterkonstruktioner från båda. Båda försöker släta över i hopp om låga straff givetvis. Mord och inget annat än mord.
Citera
2023-03-29, 17:55
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Två personer samarbetade innan, under och efter mordet. Allt pekar på detta - tider, rörelser, logik etc - förutom ETT skakigt vittnesmål som förändrats dramatiskt, och i långa stycken kan bevisas falskt.

De var tillsammans, i samförstånd. Från start till mål.

Jag förstår att man vill ha en god och en ond i varje historia. Men jag hoppas, för TTs familj och vänners skull, att MHs sympatipoäng inte tar över helt.

GW föll för det "fina och goda" narrativet redan innan nyår, och han är för stolt för att ändra det. Åklagare och polis, de mest insatta, har däremot sett igenom MHs luftslott. Hoppas fler gör det.

Exakt. Alla vill få det till att lilla Maja är oskyldig och helt i händerna på den hemska Johanna. Maja hade kunnat förhindra mordet men det gjorde hon inte. Hon var delaktig.
Citera
2023-03-29, 17:55
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Nej eftersom MH blandar bara ihop sådant som sker i bostaden. Inte vad som hänt på Nöjet, promenaden, dumpning av kroppen et cetera.

Men plötsligt blir MH förvirrad av berusning och/eller diagnoser när hon ska redogöra för vad hon har gjort i lägenheten? Omöjligt.

Antingen är man förvirrad angående hela perioden efter den påstådda berusningen eller så minns man allt tydligt och klart. Man kan inte blanda och välja att komma ihåg de bitar som gynnar sig själv.
Så är det. Där finner vi lögnerna.
Citera
2023-03-29, 17:56
Medlem
MH kan mket väl välja att gå o lägga sig, som 18 åring, onykter, trött osv och tyckte säkert att bråket mellan dem var obehagligt, då skönare gå och lägga sig. Och dessa toabesök, kan hon blanda ihop när hon gick dit. För Tove måste ju ha funnits där. Går man på toaletten två ggr under 30-45 min....
Citera
2023-03-29, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Du lägger kroppen över dina två axlar håller i armar och ben... du kan bära otroligt tunga saker då...
Och det ser du en ovan ung kvinna göra i en smal trappuppgång, bara gå nerför en trappa utan att snubbla, lägga kroppen i bilen, vilket M sagt var svårt, och bära ut i skogen? Du drömmer. Dessutom har M sagt att J drog kroppen genom grus och vegetation, vilket lät hemskt. Ingen av kvinnorna kunde brandmansgreppet.
Citera
2023-03-29, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Hej Flashback, har laddat ner FUPen. Ni som läst Fupen, Vilken bilaga är huvudprotokollet och i vilken ordning ska man läsa den?
Kan du lägga ut den !?
Citera
2023-03-29, 17:57
Medlem
Kan du länka FUP snälla?
Citera
2023-03-29, 17:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cherryblossom1701
Kan du länka FUP snälla?

Se trådens första sida.
Citera
2023-03-29, 18:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
..fast även JJ blir känslosam trots att hon är psykopat..
Hur känns det nu?
– Det klart, det känns väldigt tufft. Jag tycker om 18-åringen väldigt mycket.
Nu börjar hon gråta.
– Jag har aldrig haft en så bra vän, vi var jättenära. Det är fruktansvärt att det blivit som det blivit, för jag tycker om henne väldigt mycket.

Farligt som fan att bli omtyckt av jj. Se vad som händer. Och vad som hände ex killen. Den sista man vill bli väldigt mycket omtyckt av för gör man nåot fel så dör man och bränns.
Citera
2023-03-29, 18:01
Medlem
Peace2023s avatar
"18-åringens berättelse om transporten av Toves kropp kom först den 2 december, efter 1,5 månad i häkte. Fram tills dess håller hon fast vid historien om att Tove lämnat 20-åringens lägenhet på natten.
Åklagaren: "Om du varit med och upplevt den här saken, men du har ingen del i det som hänt Tove, varför berättar du inget för polisen?"
18-åringen: "Som jag sagt innan, när det blir för mycket intryck för mig, och särskilt när det är...extremt traumatiska händelser, så blockeras, alltså min hjärna blockerar sådant och det försvinner ur mitt minne."
"Du är ju misstänkt och häktad för väldigt allvarliga brott och enligt din uppfattning har du ingen del i att Tove har dött. Tänke du inte då att det hade varit bättre att säga något i förhören?"
"Jag visste ju inte då. Utan det var ju när minnet började komma tillbaka som jag började berätta vad som hänt."

Vilken lögnare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in