Citat:
Ursprungligen postat av
skogsnosse
Tänkte på det att jj sagt att tt tog stryptag på jj. Då ”försökte” MH ta bort händerna och hålla fast dom.
Samtidigt läste jag att jj lutade sig bakåt så tt inte skulle få grepp om JJs hals.
Så hur var det nu, tog tt stryptag på jj eller inte?!
En annan grej jag funderat på är om jj visar runt i lägenheten tt och MH går in på toan och jj står typ vid dörren, står MH kvar längst inne på dass medan tt går utåt och ”knuffar till” jj då?
För jag Tänker att MH hänger på tt ganska snabbt ut från toan och om jj fäller tt och MH är strax bakom så borde ju faktiskt även MH falla i golvet, för så stor är inte toan.
Liksom att tt borde dragit med sig MH i fallet om det var otydligt på något sätt.
Mycket otydligt hur MH stod och hjälpte till enligt JJ. Därför jag har svårt att tro på vem som verkligen berättar sanningen angående hur mordet gick till.
JJs version:
Direkt när de kommer upp i lägenheten, vid 02, visar hon runt och då tycker Tove inte toaletten är så sevärd, vilket JJ blir jättekränkt av och fäller då ned Tove så huvudet spräcks och sedan stryper hon henne. MH är någonstans där också.
Jag vill veta, var MH redan innanför dörren eller utanför?
Vad var planen, vad skulle MH göra under tiden JJ åkte till McD? Vad tror JJ MH gjorde under tiden?
Alltså mer ingående frågor om MHs roll då från mordet och tills JJ kom tillbaka från McD.
Tiden JJ uppger stämmer inte alls överens med dunsarna som var ca mellan 02.30-02.45 enligt grannarna.
MHs version hade kunnat stämma om hon då sista gången, vid 02.43 inte hade gått på toan (för då borde hon sett Tove). Om JJ mördade Tove 02.30 medan MH sov, då har hon kanske även hunnit möta grannen i trappan och rusar upp för att hämta sin egen mobil och lämna Toves nycklar tillbaka. Precis då möter hon MH i hallen och frågar om hon vill ha något från McD. Rent tidsmässigt stämmer det ju bättre.
Stora frågan blir bara, vågar JJ lämna MH hemma när hon eventuellt kan hitta Toves kropp? Och var är kroppen? Jag tycker ändå JJ verkar ha en sjuklig övertro på sig själv. Hon trodde ju hon skulle komma undan med detta, men har Toves mobil i fickan och har med sin egen till dumpningsplatsen där hon/de aktivt använder telefonen.
Där önskar jag frågor till MH i stil med ”Hur tyckte du JJ betedde sig när du möter henne i hallen samt när hon satt med dig i köket och väntade på du skulle äta klart din burgare?”. Och om hennes advokat tror på henne bör de ju krävt mer DNA sökningar i bland annat garderoben?
Jag tror inte MH sov, men jag tror inte heller hon var med inne på toaletten. Svårt. Känns som sanningen ligger mellan deras två berättelser.