2023-03-29, 17:30
Medlem
Rompers avatar
Nähe vem är krematoriet/Vedungnen och äter kaniner ?
Kan det vara JJ som inga killar kan behålla som tittar på lesbiskt gangb. med strypning ... var det efter mordet ?[/quote]
Kaninkokerskan= JJ.
En psykopat som mördar och beter sig gränslöst.

Vet inte när JJ kollade stryp porr, någon i tråden skrev att det hände tre dagar innan
Toves liv släcktes.
Senast redigerad av Romper 2023-03-29 kl. 17:32. Anledning: .
Citera
2023-03-29, 17:31
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Det man ser hon har flyttat är toaborsten och toarullarna samt en liten soptunna (alla tre saker som jag antar låg inne på toaletten men när hon skulle storstäda och tvätta och skrubba golvet åkte allt ut)

Psykopater tror sig ju oftast stå över allt och alla. Nu trodde JJ att hon skulle kunna städa undan ett mord. (Samma Thisko, glömde ju hela huvudet i garderoben, Lord fisförnäm och Rut-Leo, blod bakom elementet).

Polisen kommer och hittar DNA efter Tove överallt, tom i bilen och JJs dna på cykeln, osv.

Klantigt att mörda hemma, näst intill omöjligt att få bort alla spår, om man inte bränner ner hela stället.
Citera
2023-03-29, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsnosse
Tänkte på det att jj sagt att tt tog stryptag på jj. Då ”försökte” MH ta bort händerna och hålla fast dom.
Samtidigt läste jag att jj lutade sig bakåt så tt inte skulle få grepp om JJs hals.

Så hur var det nu, tog tt stryptag på jj eller inte?!

En annan grej jag funderat på är om jj visar runt i lägenheten tt och MH går in på toan och jj står typ vid dörren, står MH kvar längst inne på dass medan tt går utåt och ”knuffar till” jj då?
För jag Tänker att MH hänger på tt ganska snabbt ut från toan och om jj fäller tt och MH är strax bakom så borde ju faktiskt även MH falla i golvet, för så stor är inte toan.
Liksom att tt borde dragit med sig MH i fallet om det var otydligt på något sätt.
Mycket otydligt hur MH stod och hjälpte till enligt JJ. Därför jag har svårt att tro på vem som verkligen berättar sanningen angående hur mordet gick till.

JJs version:
Direkt när de kommer upp i lägenheten, vid 02, visar hon runt och då tycker Tove inte toaletten är så sevärd, vilket JJ blir jättekränkt av och fäller då ned Tove så huvudet spräcks och sedan stryper hon henne. MH är någonstans där också.

Jag vill veta, var MH redan innanför dörren eller utanför?
Vad var planen, vad skulle MH göra under tiden JJ åkte till McD? Vad tror JJ MH gjorde under tiden?
Alltså mer ingående frågor om MHs roll då från mordet och tills JJ kom tillbaka från McD.
Tiden JJ uppger stämmer inte alls överens med dunsarna som var ca mellan 02.30-02.45 enligt grannarna.

MHs version hade kunnat stämma om hon då sista gången, vid 02.43 inte hade gått på toan (för då borde hon sett Tove). Om JJ mördade Tove 02.30 medan MH sov, då har hon kanske även hunnit möta grannen i trappan och rusar upp för att hämta sin egen mobil och lämna Toves nycklar tillbaka. Precis då möter hon MH i hallen och frågar om hon vill ha något från McD. Rent tidsmässigt stämmer det ju bättre.
Stora frågan blir bara, vågar JJ lämna MH hemma när hon eventuellt kan hitta Toves kropp? Och var är kroppen? Jag tycker ändå JJ verkar ha en sjuklig övertro på sig själv. Hon trodde ju hon skulle komma undan med detta, men har Toves mobil i fickan och har med sin egen till dumpningsplatsen där hon/de aktivt använder telefonen.

Där önskar jag frågor till MH i stil med ”Hur tyckte du JJ betedde sig när du möter henne i hallen samt när hon satt med dig i köket och väntade på du skulle äta klart din burgare?”. Och om hennes advokat tror på henne bör de ju krävt mer DNA sökningar i bland annat garderoben?

Jag tror inte MH sov, men jag tror inte heller hon var med inne på toaletten. Svårt. Känns som sanningen ligger mellan deras två berättelser.
Citera
2023-03-29, 17:35
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Okej men MH har väl hävdat att hon satt i bilen vid första tillfället JJ försökte sätta eld på Tove? Vid andra försöket var MH inte ens med vilket även videmerat av JJ.

Hon hävdar, och och hon hävdar, Grundtesen är att hon hjälper i första skedet ut mot granskogen, men sen inte orkar mer (hjälper lite med lyse från mobil). Sen tar Johanna över helt.

Sen ska hon somna i passagersäte, se "ett ljus" och vakna till och förstå att det är en eld! Den berättelsen är svår att förstå...

Kanske var hon så påverkad som hon säger, eller bara hittepå?
Citera
2023-03-29, 17:36
Medlem
Thunderbolt11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Åh fy fan... Var hittar jag resten av den dialogen

Såg inte detta på SVT och Aftonbladet sida ballade ju ur.

Jag såg det på Aftonbladets live men dom ändrade det väldigt snabbt, kanske var för mycket detaljer att skriva ut, det var något sjukt i stil med att: "Ansiktet hade smält". Vidrigt verkligen.
Citera
Medlem
Rompers avatar
[quote=skogsnosse|83982978]Hon har även sagt att tt tar stryptag.[/QUOTE
Okej, det är säkert möjligt att hon sagt det.
Men det var inte det som jag citerade...
Citera
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Psykopater tror sig ju oftast stå över allt och alla. Nu trodde JJ att hon skulle kunna städa undan ett mord. (Samma Thisko, glömde ju hela huvudet i garderoben, Lord fisförnäm och Rut-Leo, blod bakom elementet).

Polisen kommer och hittar DNA efter Tove överallt, tom i bilen och JJs dna på cykeln, osv.

Klantigt att mörda hemma, näst intill omöjligt att få bort alla spår, om man inte bränner ner hela stället.
Precis.. Stefan Davidsson gjorde det rätta tillslut då han förstod att han inte kunde städa efter ett mord även om han nästan lyckades.. med Lena liggandes ungf. 600m från hemmet.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
I denna .rar-fil finns alla aktbilagor. Aktbilaga 153 är huvuddokumentet
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fanonfiles.com%2FZeFcZ8ee za%2FTove_FUP_rar

Packa up med 7-zip
Filen kunde inte hittas
Citera
Medlem
Citat:
Jag tror det är flyttat pga renoveringen.
Mattan lades ju in samma vecka och de skulle komma tillbaka på måndagen och fixa mera.
De vill inte ha grejer i vägen tänker jag.
Tack! Det låter rimligt.
Citera
2023-03-29, 17:37
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det där är extremt enkelt att förklara. MH har till följd av berusning, sömnbrist och att hon var sömndrucken blandat ihop när och i vilken ordning vissa saker skedde.

Om det hon säger hade varit en uppdiktad och planerad lögn görs knappast en sådan trivial sammanblandning.

Jag måste säga att jag tycker att det passar rätt bra ihop också med att JJ åker till donken när MH ligger och sover. Hade MH inte sovit, hade hon helt säkert åkt med. Jag tror inte en sekund att JJ skulle lämnat MH ensam i lägenheten vaken med en död Tove. Tove låg död och MH låg och sov. Jag tar en sväng till donken med grannen, tänkte JJ och trodde att det skulle bli någon form av alibi.

Nej eftersom MH blandar bara ihop sådant som sker i bostaden. Inte vad som hänt på Nöjet, promenaden, dumpning av kroppen et cetera.

Men plötsligt blir MH förvirrad av berusning och/eller diagnoser när hon ska redogöra för vad hon har gjort i lägenheten? Omöjligt.

Antingen är man förvirrad angående hela perioden efter den påstådda berusningen eller så minns man allt tydligt och klart. Man kan inte blanda och välja att komma ihåg de bitar som gynnar sig själv.
Citera
2023-03-29, 17:38
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Hon har även sagt att tt tar stryptag.

Okej, det är säkert möjligt att hon sagt det.
Men det var inte det som jag citerade..
Citera
2023-03-29, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popupcoffee
Jo jag vet, har läst FUP. Skrev det eftersom du sa det var nytt och att meddelanden försvinner. Det låg med i FUP och anledningen till att de inte försvann var att han sparade allt.
Jaha. Då kanske jag inte var tydlig i första inlägget. Menade såklart det som var nytt var att MH hade skrivit till JJ ”Vad ska jag svara Albin” (vet inte ordagrant vad de skrev) och att JJ hade svarat hon skulle säga att Tove hade gått hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in