2023-03-29, 17:01
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
kan verkligen inte släppa hur osmakligt det är för maja ge en sån detaljerad beskrivning om hur Toves ansikte ser ut efter hon brunnit. Totalt osmakligt

Vad säger du.

Har MH sett Toves uppbrända ansikte.
De har jag missat. Var du i rätten och såg/hörde detta?

Då måste ju hon sett Tove EFTER en brand, ju...
Citera
2023-03-29, 17:01
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Nja.. vid mordtillfället tror jag det ser ut som på polisens bilder.
Men polisen var väl inte i JJs lägenhet vid mordtillfället?
Citera
2023-03-29, 17:03
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer-Ka-Ba
Extremt lättkränkt. Det känns som en helt rimlig kommentar i ett badrum under renovering, med enbart toalettstol på plats. Men JJ tyckte ju att T åtminstone kunde sagt något om att det var fint/fräscht därinne tyckte jag att jag läste någonstans

Att sen stå i dörröppningen och inte flytta på sig när T är på väg ut ur badrummet, för att sen hävda att T knuffat henne in i väggen på vägen ut....

J är nog väldigt ensam om att tycka att detta är en rimlig förklaring till varför T inte finns kvar i livet idag. Eller förresten, Clea tyckte väl även hon att det v-e-r-k-l-i-g-e-n var en rimlig förklaring

Clea Sangborn är lika "Fake" som hennes eget namn och klient.
Citera
2023-03-29, 17:03
Medlem
Thunderbolt11s avatar
Citat:
Vad säger du.

Har MH sett Toves uppbrända ansikte.
De har jag missat. Var du i rätten och såg/hörde detta?

Då måste ju hon sett Tove EFTER en brand, ju...

MH berättade idag att JJ ska ha sagt något i stil med: "Jag vet inte om du vill höra detta men Toves ansikte och hår var..." osv.
Citera
2023-03-29, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popupcoffee
Pojkvännen sparade alla meddelanden som skrevs på snap.
ja men det MH skrev till JJ sparades nog inte. Jag har inte sett det i fupen
Citera
2023-03-29, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popupcoffee
Pojkvännen sparade alla meddelanden som skrevs på snap.
Yes, han gjorde det direkt i samband med meddelanden skickades. Annars brukar de försvinna efter 24 timmar, det är standard inställningarna.
Citera
2023-03-29, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Yes, han gjorde det direkt i samband med meddelanden skickades. Annars brukar de försvinna efter 24 timmar, det är standard inställningarna.
Klokt av honom
Citera
2023-03-29, 17:06
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Christer El-Mochantaf
I dag 09.24
När Tove ligger på marken med 20-åringen över sig så säger hon "vad fan håller ni på med?". 20-åringen berättar att Tove försöker ta strypgrepp på henne, och då gör hon detsamma på Tove. Hon trycker till. Tove hostar till, och 20-åringen trycker till med sitt knä. Sedan sätter sig 20-åringen intill 18-åringen på golvet i badrummet. Tove väser på ett märkligt sätt säger hon. "Det är så obehagligt", säger hon samtidigt som hon börjar gråta.

Erica - Läsarkommentar
I dag 10.48
Bra rapportering! Dock undrar jag en sak som du skrev att 20-åringen satte sitt knä på halsen fast man läst i FUP att hon tagit händerna. Sa 20-åringen nu att hon satt sitt knä för halsen?

Christer El-Mochantaf
I dag 10.48
Förlåt, då var jag otydlig. Hon sa att hon satte knäet "på Tove", men ej specificerat på halsen. Där har hon sagt att hon höll händerna mot halsen och tryckte till med tummarna.
Hur f_n kan T nå att ta stryptag på J när J, som är 20 cm längre, sitter på henne och har alla möjligheter att luta sig bakåt!?! Och hur orkar man prata när någon sitter på en!?!
Citera
2023-03-29, 17:07
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Men polisen var väl inte i JJs lägenhet vid mordtillfället?

Nej, givetvis inte.
Men jag förutsätter att JJ flyttar nog inte runt möbler och prylar så ofta.
Det verkar för mig som att hon dessutom är ganska pedantisk.
Jag tror heller inte att hon gjorde det för att förbereda ett kommande mord heller.
Citera
2023-03-29, 17:12
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Nej, givetvis inte.
Men jag förutsätter att JJ flyttar nog inte runt möbler och prylar så ofta.
Det verkar för mig som att hon dessutom är ganska pedantisk.
Jag tror heller inte att hon gjorde det för att förbereda ett kommande mord heller.
Aha, okej.
Då förstår jag vad du menar.

Sorry.
Citera
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Hur f_n kan T nå att ta stryptag på J när J, som är 20 cm längre, sitter på henne och har alla möjligheter att luta sig bakåt!?! Och hur orkar man prata när någon sitter på en!?!
Johanna-umbo Jansson har stora öron.. och ljuger så bra.. eller nja.. hon styr samtalet
Citera
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Christer El-Mochantaf
I dag 09.24
När Tove ligger på marken med 20-åringen över sig så säger hon "vad fan håller ni på med?". 20-åringen berättar att Tove försöker ta strypgrepp på henne, och då gör hon detsamma på Tove. Hon trycker till. Tove hostar till, och 20-åringen trycker till med sitt knä. Sedan sätter sig 20-åringen intill 18-åringen på golvet i badrummet. Tove väser på ett märkligt sätt säger hon. "Det är så obehagligt", säger hon samtidigt som hon börjar gråta.

Erica - Läsarkommentar
I dag 10.48
Bra rapportering! Dock undrar jag en sak som du skrev att 20-åringen satte sitt knä på halsen fast man läst i FUP att hon tagit händerna. Sa 20-åringen nu att hon satt sitt knä för halsen?

Christer El-Mochantaf
I dag 10.48
Förlåt, då var jag otydlig. Hon sa att hon satte knäet "på Tove", men ej specificerat på halsen. Där har hon sagt att hon höll händerna mot halsen och tryckte till med tummarna.
Det fetade:
Här misstänker jag att journalisten har missuppfattat eller alternativt hört fel.
Live-rapporteringarna på andra medier uppger att hon säger att hon satte sig på knä vid Tove.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in