2023-03-29, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dvx1234
Detta kan förklara (om händelsen är sann dvs) varför Tov* svimmade av före JJ ifall båda höll strypgrepp om varandra. Enligt JJ så satte hon knäet på Tov* men sa aldrig var. Förmodligen höll hon strypgrepp samt satte knäet någonstans i mage/mellangärde. Den smärtan som uppkommer upplevs som en slags trånghetskänsla och som gör att det är svårt att få luft och styr hon knäet mot mellangärde/bröstkorgen så kramar det luften ur kroppen snabbare. Det extra trycket kunde även få magsäcksinnehållet att vandra uppåt i luftstrupen.

Hon knäade henne på knävecket så hon föll det vill säga Johannas knä mot baksidan av Toves knä
Citera
Medlem
LuiLuis avatar
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Maja ljuger som en borstbindel haha

Japp det tror jag oxo (Borstbindare)

https://sv.wikipedia.org/wiki/Borstbindare
Senast redigerad av Fibonaccital 2023-03-29 kl. 16:45.
Citera
2023-03-29, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Fast det fanns ju blod på blusen?

Litet sår i bakhuvudet men inga skallskador, enligt obducenten. TT kan ha blivit påverkad och fått en hjärnskakning. Därför fick JJ ett ordentligt övertag.

JJs gråt i rätten handlar om hennes egen situation, inte om vad hon har gjort mot TT.
Citera
2023-03-29, 16:44
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderbolt11
Fast det inköpet sker ju dock dagen efter mordet?
Så TT är död när hon eldar ?
Vilken tur.
(Eldar en eller två gånger) ?

Anledningen till TT dog var kvävning, MH på bröstkorgen och JJ med händerna på TTs hals.

Strypning och Sex hör ihop med JJs fantasier och förverkligande.. kan det stämma ?
Citera
2023-03-29, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Precis så hon kanske tryckte dom mot golvet ovanför huvudet. Kanske till och med satt på dom. JJ kanske hade för mycket fokus på att döda tt att hon inte såg alla detaljer. Se skräcken i tt:s ögon fy så fruktansvärt!

Tror att JJ tryckte ned TTs armar med sina knän, medan hon satt på TT och strypte henne. TT försökte få sina armar fria och pga trycket från JJs knän fick hon armbågsskadorna.

TROR JAG.
Citera
2023-03-29, 16:49
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Man topsar inne i munnen på insidan av kinden. Det duger väl inte med urinprov.
"Einstein", menar du att man skulle sökt efter urin i Toves mun?
Och inte på golvet i JJs badrum?

Fast polisens tekniker kanske enbart använder tops i truten på folk (förslagsvis vid kinden)
och inte vid några andra tillfällen...?
Citera
2023-03-29, 16:49
Avslutad
J i rätten om varför hon satte eld på T.
"........jag har ju alltid velat bli kremerad"
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/20-aringen-haller-fast-vid-forloppet-under-natten-nar-tove-dor
Citera
2023-03-29, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Åklagaren frågar återigen vad de kom överens om, när det gällde vad de skulle säga till polisen. 18-åringen säger att de kom överens om att säga att Tove åkt hem från 20-åringens lägenhet på natten.
"Jag fick en snap från (Toves pojkvän) och jag...nej, men då, jag visste inte vad jag skulle svara."
Toves pojkvän skriver det här meddelandet tidigt på söndagsmorgonen. 18-åringen säger att hon då skrev till 20-åringen och frågade vad hon skulle skriva.
"Hon sa att jag skulle skriva att Tove gick ifrån lägenheten, helt enkelt."

Lite nytt. Har de skrivit på Snapchat? Där raderas meddelanden ju.

Pojkvännen sparade alla meddelanden som skrevs på snap.
Citera
2023-03-29, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror att JJ tryckte ned TTs armar med sina knän, medan hon satt på TT och strypte henne. TT försökte få sina armar fria och pga trycket från JJs knän fick hon armbågsskadorna.

TROR JAG.

Christer El-Mochantaf
I dag 09.24
När Tove ligger på marken med 20-åringen över sig så säger hon "vad fan håller ni på med?". 20-åringen berättar att Tove försöker ta strypgrepp på henne, och då gör hon detsamma på Tove. Hon trycker till. Tove hostar till, och 20-åringen trycker till med sitt knä. Sedan sätter sig 20-åringen intill 18-åringen på golvet i badrummet. Tove väser på ett märkligt sätt säger hon. "Det är så obehagligt", säger hon samtidigt som hon börjar gråta.

Erica - Läsarkommentar
I dag 10.48
Bra rapportering! Dock undrar jag en sak som du skrev att 20-åringen satte sitt knä på halsen fast man läst i FUP att hon tagit händerna. Sa 20-åringen nu att hon satt sitt knä för halsen?

Christer El-Mochantaf
I dag 10.48
Förlåt, då var jag otydlig. Hon sa att hon satte knäet "på Tove", men ej specificerat på halsen. Där har hon sagt att hon höll händerna mot halsen och tryckte till med tummarna.
Citera
2023-03-29, 16:55
Medlem
kan verkligen inte släppa hur osmakligt det är för maja ge en sån detaljerad beskrivning om hur Toves ansikte ser ut efter hon brunnit. Totalt osmakligt
Citera
2023-03-29, 16:58
Medlem
Thunderbolt11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Så TT är död när hon eldar ?
Vilken tur.
(Eldar en eller två gånger) ?

Anledningen till TT dog var kvävning, MH på bröstkorgen och JJ med händerna på TTs hals.

Strypning och Sex hör ihop med JJs fantasier och förverkligande.. kan det stämma ?

Nu förstår jag inte vad du menar? Tolkade det som du trodde JJ:s inköp av lakan, bensin och våtservetter skedde innan mordet och att det var de lakanet TT blev inlindad. Om så inte var fallet så missuppfattade jag ditt inlägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in