2023-03-29, 14:26
Medlem
"Åklagaren: "Om du varit med och upplevt den här saken, men du har ingen del i det som hänt Tove, varför berättar du inget för polisen?"
18-åringen: "Som jag sagt innan, när det blir för mycket intryck för mig, och särskilt när det är...extremt traumatiska händelser, så blockeras, alltså min hjärna blockerar sådant och det försvinner ur mitt minne."
"Du är ju misstänkt och häktad för väldigt allvarliga brott och enligt din uppfattning har du ingen del i att Tove har dött. Tänke du inte då att det hade varit bättre att säga något i förhören?"
"Jag visste ju inte då. Utan det var ju när minnet började komma tillbaka som jag började berätta vad som hänt.""

maja är 18 år. inte 98 år med minnesproblem

https://www.expressen.se/nyheter/nu-startar-rattegangen-om-mordet-pa-tove/
Citera
2023-03-29, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Pappan till Maja visste att hon varit med och sprayat BITCH på en bil, och nog hade dom mer att oroa sig för då hela familjen följer hennes förehavanden på Hitta

Jo, men vad ska man göra som förälder, förbjuda henne att umgås med vissa. De hjälper ju inte. Maja var ju redan trött på sin pappa som var väldigt överbeskyddande och kontrollerande. Så jag vet inte om ett förbud att träffa Johanna hade hjälpt. När ungar är inne i sin revolt som de heter, man får hoppas på de bästa och kan inte göra så mkt, dom kommer ändå göra de motsatta av de du säger
Citera
2023-03-29, 14:27
Medlem
notknapparens avatar
SR:

"Åklagaren: "Du har berättat att du går upp ur sängen, möter (20-åringen) i hallen och sedan åker hon till McDonalds. Då uppstår ju frågan, var finns Tove då? Eller Toves döda kropp?"
18-åringen säger att det finns en walk-in-closet i 20-åringens lägenhet och att 20-åringen kanske flyttat kroppen dit. "

Har man gjort några topsningar/ tekniska undersökningar av walk-in-closet?
Något som Majas försvar borde ha reflekterat om, var Toves kropp kan ha varit när Maja har varit uppe. Han borde kanske ha begärt kompletternade undersökningar där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Tror att Majas version stämmer bättre enligt dom, och enligt mig. Sen ljuger båda så klockorna stannar i vissa segment. Jag tror även Johanna talar sanning under vissa moment som hon talar om
det JJ säger stämmer med det grannen hört. Hon kan inte hunnit gömma tt i en garderob då som MH beskriver innan hon köper en hamburgare. Det var inte många
Minuter mellan knackningar och det dom möts i trappen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Jag är helt övertygad om att MH går all in på att sänka JJ med alla uppgifter + Extra lögner, allt för att rädda sitt eget arsele!

Tyvärr gör hon inget bra jobb för egen del. Hennes version får bara fler hål ju mer hon berättar.
Citera
2023-03-29, 14:28
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
oj så rädd maja blev helt plötsligt

Ja och minnet försvann 😲 på fullt allvar , är väl ingen som tror på detta svammel.
Citera
2023-03-29, 14:28
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Jag är helt övertygad om att MH går all in på att sänka JJ med alla uppgifter + Extra lögner, allt för att rädda sitt eget arsele!

Absolut är det så. Det erkänner MH i princip idag.

Clea Sangborn frågar om polisförhören, om 18-åringen uppfattat att man kan få strafflindring om man berättar om sig själv och andra i de förhören.

- Ja, säger 18-åringen.
Citera
2023-03-29, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Senast idag faktiskt

Åklagare Adam Rullman fortsätter:

Det jag inte får ihop, när 20-åringen berättar att det hände i badrummet, och det händer innan hon åker till McDonalds. Du berättar att du går upp ur sängen, möter 20-åringen i hallen, går in på toan, sedan åker 20-åringen till McDonalds. Då uppstår ju frågan, var finns Tove då?

– Jag vet ju 20-åringen har en stor walk in-closet, och precis utanför hennes lägenhet har hon ett olåst förråd.(aftonbladet)

Ok, jag följer Expressen nu eftersom de blev problem på Aftonbladet. Och där nämns inte de, och de är ju de jag säger med dessa rapporteringar skriftligt. Man kan missa massa viktig info. Därför jag väntar på att dom crime lirarna på Youtube släpper sitt material. För då kan man höra vad som sägs
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
"Åklagaren: "Om du varit med och upplevt den här saken, men du har ingen del i det som hänt Tove, varför berättar du inget för polisen?"
18-åringen: "Som jag sagt innan, när det blir för mycket intryck för mig, och särskilt när det är...extremt traumatiska händelser, så blockeras, alltså min hjärna blockerar sådant och det försvinner ur mitt minne."
"Du är ju misstänkt och häktad för väldigt allvarliga brott och enligt din uppfattning har du ingen del i att Tove har dött. Tänke du inte då att det hade varit bättre att säga något i förhören?"
"Jag visste ju inte då. Utan det var ju när minnet började komma tillbaka som jag började berätta vad som hänt.""

maja är 18 år. inte 98 år med minnesproblem

https://www.expressen.se/nyheter/nu-startar-rattegangen-om-mordet-pa-tove/

Hennes bortförklaringar är så jävla dumma... och det värsta är att det faktiskt finns idioter som sitter och tror på denna idiot
Citera
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Om JJ har hotat mer eller mindre alla andra runt dem som inte har varit J till lags eller gagn . Så är det väl underförstått att även MH kommer vara hotat den dagen hon gör något J inte gillar eller blir starkare i sig själv och tar avstånd .

Ja visst kan man tolka det så, man kan bli skrämd. Men det är ju inte lika med att JJ är hotfull och tvingar MH!
Citera
2023-03-29, 14:30
Medlem
”Iskall”?? Hur lång tid efter mordet flyttade de kroppen? Tvivlar starkt på att kroppen kallnat särskilt mycket på den tiden.
Citera
2023-03-29, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Hennes bortförklaringar är så jävla dumma... och det värsta är att det faktiskt finns idioter som sitter och tror på denna idiot
hahaha jaa herregud så patetisk hon är.
jj står ändå för de hon gjort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in