2023-03-29, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Familjerna ska skämmas rejält över sina döttrar, men jag lider lika mkt med dom som jag gör med Toves anhöriga i allt detta. Dom visste inget om detta och vad deras döttrar är kapabla till
Pappan till Maja visste att hon varit med och sprayat BITCH på en bil, och nog hade dom mer att oroa sig för då hela familjen följer hennes förehavanden på Hitta
Senast redigerad av A.Stalker 2023-03-29 kl. 14:18.
Citera
2023-03-29, 14:15
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Fascinerande hur olika uppfattningar det finns om Mayas delaktighet i mordet/eller inte här i forumet.

Det som åtminstone framkommit både i förhör & rättegång är att det INTE fanns någon osämja mellan MH och TOVE/TOVES syster.
Vart har detta bevisats ???
Citera
2023-03-29, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Tidsmässigt stämmer faktiskt MHs version mer med ljudet av dunsarna grannarna hörde.
02 - Hemma hos JJ
02.19 - MH går upp på toa, JJ och Tove sitter i köket
02.30 - JJ mördar Tove
02.41/42? - Grannen har frågat om JJ ska ha skjuts
02.43 - MH vaknar igen, möter på JJ i hallen (som har sprungit upp för att hämta sin egen mobil) och som säger hon ska till McD och frågar vad hon vill ha

Det enda som inte går ihop är var Tove var då kl 02.43. MH måste ha sett henne då.

JJs version stämmer inte alls med de högljudda dunsarna. Hon menar mordet skedde direkt när de kom in i lägenheten kl 02.

Om hon hade lagt lakan eller något annat över så kanske man inte reflekterar om man är trött mår illa och dålig uppmärksamhet . Utan bara har tänkt att det är en klädhög eller nåt .
Citera
2023-03-29, 14:16
Medlem
PeterNosters avatar
Nu har rättens ordförande tröttnat och vill ta en tupplur:

Citat:
Polisen frågade om du var rädd för någon, minns du vad du svarade? "Nej."
Rättens ordförande bryter in och säger att tingsrätten inte vill höra fler uppgifter ur förundersökningen.
"Det var bara en mening till", säger Clea Sangborn.
"Ja, men det var en mening för mycket", säger rättens ordförande.
Citera
2023-03-29, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Tack.

Har för mig att det finns en bild på barren i sängen i fup men minns inte om de låg på lakan eller på bäddmadrassen.

Är det JJ som påstår att hon tog lakan ur en låda (helt missat det)?

Isåfall är det ju ännu konstigare att hon köpte ett nytt på förmiddagen efter.
Ja det va JJ som sa det i förhör, att hon tog det ur lådan. Är inte helt hundra, men har för mig att bilden på sängen med grejorna såg ”obäddad” ut. (Utan sängkläder helt, för hon bodde inte där, det va renovering) Har för mig att hon sagt den va obäddad också.
Citera
2023-03-29, 14:17
Medlem
Marchionesss avatar
Nedan MH:s motiv för att ljuga:

Clea Sangborn frågar om polisförhören, om 18-åringen uppfattat att man kan få strafflindring om man berättar om sig själv och andra i de förhören.

- Ja, säger 18-åringen.
Citera
2023-03-29, 14:18
Medlem
Ska de inte sätta dit dessa är hoppet ute
Psykisk störning är inte samma som psykopati
Gråta i rätten för att hon är ledsen över sig inte ledsen över Tove
I Usa döms kvinnor ofta till livstid
Citera
2023-03-29, 14:18
Medlem
Huruvida Maja var med i badrummet eller inte kan bara dom själva svara på - men jag har lite svårt för att släppa tanken på att om Johanna inte varit inblandad, så hade Tove aldrig dött. Maja hade aldrig initierat det här mordet på egen hand. Johanna har varit helt och hållet drivande. Med tanke på Majas uppenbart bristande omdöme och även intelligens tycker jag nog därför att hon ska få ett så milt straff som möjligt/endast gravfridsbrott.
Citera
2023-03-29, 14:19
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Men Maja drar väl inte upp de där om Johannas walk in closet längre. De var i början av förhöret med henne, har inte hört henne nämna de efter de. Och de kan jag förstå för de är inte trovärdigt nånstans. Toves kropp har legat mestadels på toaletten och en liten stund i hallen, ingen annanstans

Senast idag faktiskt

Åklagare Adam Rullman fortsätter:

Det jag inte får ihop, när 20-åringen berättar att det hände i badrummet, och det händer innan hon åker till McDonalds. Du berättar att du går upp ur sängen, möter 20-åringen i hallen, går in på toan, sedan åker 20-åringen till McDonalds. Då uppstår ju frågan, var finns Tove då?

– Jag vet ju 20-åringen har en stor walk in-closet, och precis utanför hennes lägenhet har hon ett olåst förråd.(aftonbladet)
Citera
2023-03-29, 14:19
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Någon med namnet Benny var vittne till den händelsen enligt denna tråd.

Benny har hörts som vittne och han kan inte minnas att han sett något bråk mellan TT och JJ. Han var dock ganska berusad men tror inte han glömt det om han sett.
Citera
2023-03-29, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
J kan väl inte veta vad M sagt i förhör ? Hur kan hon då hämnas ?
Hon möttes av informationen av förhörsledarna.

Kopierar mitt svar till någon annan:
Jo det visste hon. När förhörsledarna sa till JJ hennes story om bilresa ej stämde och att MH berättade de åkte för att dumpa Toves kropp blev JJ helt ställd. Sedan kom hon efter någon dag och erkände förloppet, där hon inkluderade MH på toaletten.
Citera
2023-03-29, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Om hon hade lagt lakan eller något annat över så kanske man inte reflekterar om man är trött mår illa och dålig uppmärksamhet . Utan bara har tänkt att det är en klädhög eller nåt .
Fast hon säger att hon direkt ser att det är Tove fastän kroppen är inlindad i lakan när hon ser henne på hallgolvet sen! Hon säger att hon ser det på fötterna, kroppslängden och att ”det inte kunde vara någon annan”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in