2023-03-29, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Åklagaren frågar återigen vad de kom överens om, när det gällde vad de skulle säga till polisen. 18-åringen säger att de kom överens om att säga att Tove åkt hem från 20-åringens lägenhet på natten.
"Jag fick en snap från (Toves pojkvän) och jag...nej, men då, jag visste inte vad jag skulle svara."
Toves pojkvän skriver det här meddelandet tidigt på söndagsmorgonen. 18-åringen säger att hon då skrev till 20-åringen och frågade vad hon skulle skriva.
"Hon sa att jag skulle skriva att Tove gick ifrån lägenheten, helt enkelt."

Lite nytt. Har de skrivit på Snapchat? Där raderas meddelanden ju.
Kan återkallas av polis om de hör av sig till snap
Citera
2023-03-29, 14:08
Medlem
notknapparens avatar
Det här är en mer adekvat tanke, ett uttalande som visar att Maja har ändå känslor. Något liknade tror jag inte JJ kunde hitta på, eftersom hon förmodligen inte besitter sådana känslor, och därför finns inte ens den tanken i hennes huvud. Hon kan liksom inte hitta på något sådant ens i fantasin.

SR:
Förhör Maja

""De ljuden är fruktansvärda", säger 18-åringen och syftar på ljudet när Toves kropp dras i gruset"
Citera
Medlem
Ena stunden är M rädd för J och gömmer lik i skogen för att hon ”inte vågar säga emot”, nästa stund brukade hon känna sig ”väldigt glad och ja, Energifylld” när de umgicks…
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Åtminstone JJ har ju uttryck att hon ämnar begå självmord om hon riskerar fängelse, så hon lär i vilket fall som helst bli kvar i häktet.

/AI

Det vore ju det bästa hon kunde göra för vårat samhälle!!! Tror inte ett dugg på att hon kmr göra det... dock
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Ja men hon kan släppas fri i väntan på dom, och om hon nu redan suttit av straffet i häkte är det bara att knalla hem på Fredag
Njaa, Blir väl lynchmobb på henne skulle jag tro, hemlig ort är väl rimligare
Citera
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Johanna kommer få runt 18 år, där har jag inga problem alls, hade givetvis velat ha livstid. Men man får gå efter de som kommit fram, sen vad hon gör under dom åren i fängelset skiter jag fullständigt i, hon får gärna ta livet av sig

Jag hoppas det, men detta fall kom upp i minnet tidigare i tråden: https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/Xw65yx/styckade-fruns-kropp--frias-for-mord

Det svenska rättsväsendet...

/AI
Citera
2023-03-29, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Tror att Majas version stämmer bättre enligt dom, och enligt mig. Sen ljuger båda så klockorna stannar i vissa segment. Jag tror även Johanna talar sanning under vissa moment som hon talar om
det JJ säger med stämmer med det grannen hört. Hon kan inte hunnit gömma tt i en garderob då som MH beskriver
Citera
2023-03-29, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Ja då får familjen en två veckor på sig att sälja av det dom har och sätta sig i campingbilen mot fjärran mål.

Familjerna ska skämmas rejält över sina döttrar, men jag lider lika mkt med dom som jag gör med Toves anhöriga i allt detta. Dom visste inget om detta och vad deras döttrar är kapabla till
Citera
2023-03-29, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
MH ljuger precis lika mycket... men det är nog lugnt... Det får bli mobrättvisa på horan då... om systemet inte klarar utav att dela ut straff
Om vi ska vara ärliga, Johanna ljuger mer än en häst travar, mh kanske ljuger men fan inte lika mycket, det är Johannas fel att tove är död
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Det finns dock en risk att båda "bara" döms till brott mot griftefriden, om man inte direkt kan bevisa att de har bragt Tove livet.

/AI

Ja och då kan de inte börja grina sen om folk kommer att börja ta lagar i egna händer och skita i att anmäla till polisen... folks tilltro till detta rättsystem är redan kritiskt lågt...
Citera
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Nu har Svarta Maja beseglat sitt öde och kommer att dömas för mord.

Det faktum att JJ skulle ha släpat runt TTs 60 kilo tunga kropp och gömt den i en "walk in closet" (dvs en klädkammare) för att kunna väcka MH och fråga om hon vill ha en cheeseburgare, åka tvärs över hela Vetlanda, köpa en burgare som MH äter, för att strax därpå falla i sömn, varvid hon väcks för att mötas av ett färdigpaketerat lik, som återigen flyttats, denna gång till hallen, bär inte sannolikhetens prägel.

Och i sådana fall blir det Rullmans och JJs gemensamma framställan om att MH hjälpte till vid strypningen som kommer att gälla. Det är en berättelse utan logiska eller tidsmässiga luckor.

MH är stekt nu.

Hahaha! Kokt, stekt å friterad i sina egna lögner!
Citera
Medlem
MH gör bort sig när hon kommer med nya påståenden bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här