2023-03-29, 13:56
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Från SVT

"18-åringen säger att 20-åringen påstår att hon varit delaktig när Tove dog på grund av hämnd.

- Det var nog för att jag började berätta i förhören. Hon är väldigt hämndlysten."

Ja fast Johanna vet ju inte om då att Maja sagt något. Herregud så dum

Haha roligt att Maja säger sånt nu JLJ VAR JU BARA SÅ BÄÄÄÄÄÄÄST FÖRUT.... hon är så jävla dum i huvudet den där jävla *******
Citera
2023-03-29, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Tror mer på att han trodde för mkt på bevisningen som finns, Och när man läser fupen så vet man inte riktigt hur han tänkte, för de finns inte en chans att Maja kan dömas för mord på de dom har. Medhjälp absolut. Men inte mord någonstans
Precis, hjärnsläpp på den karln. grovt gravfridsbrott är väl närmst, JJ ljuger för mycket
Citera
2023-03-29, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Nä, dom kommer om 2-3 veckor, men midsommar kan hon nog garanterat fira
Ja men hon kan släppas fri i väntan på dom, och om hon nu redan suttit av straffet i häkte är det bara att knalla hem på Fredag
Citera
2023-03-29, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Från SVT

"18-åringen säger att 20-åringen påstår att hon varit delaktig när Tove dog på grund av hämnd.

- Det var nog för att jag började berätta i förhören. Hon är väldigt hämndlysten."

Ja fast Johanna vet ju inte om då att Maja sagt något. Herregud så dum
Jo det visste hon. När förhörsledarna sa till JJ hennes story om bilresa ej stämde och att MH berättade de åkte för att dumpa Toves kropp blev JJ helt ställd. Sedan kom hon efter någon dag och erkände förloppet, där hon inkluderade MH på toaletten.
Citera
2023-03-29, 13:59
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Precis, hjärnsläpp på den karln. grovt gravfridsbrott är väl närmst, JJ ljuger för mycket

MH ljuger precis lika mycket... men det är nog lugnt... Det får bli mobrättvisa på horan då... om systemet inte klarar utav att dela ut straff
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Finns inte en chans att dessa går fria... Hur jävla mkt IQ har alkisen LG Persson supit bort?

Har han påstått att det skulle bli en friande dom? Låter märkligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Tack vare JJ berättelse och grannes vittnesmål och hennes aktivitet på sin egen telefon. Därför vill han få henne fälld för mord. För hon bidrog till hennes död. Fruktansvärt om
Hon kommer undan 😣förstår om hon inte får lika långt straff men hoppas på väldigt nära livstid iaf.

Självklart vill jag ju att båda ska dömas till livstid och helst inte komma ut igen. De vill jag med alla mördare, pedofiler osv. Men nu får man ju förhålla sig till bevis värdet och de som finns. Och där är de uteslutet att Maja kommer dömas till mord.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Har han påstått att det skulle bli en friande dom? Låter märkligt.

I stort så var det de han sa...
Citera
2023-03-29, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Ja men hon kan släppas fri i väntan på dom, och om hon nu redan suttit av straffet i häkte är det bara att knalla hem på Fredag

Jag tror inte de sker, men om 2-3 veckor kommer hon kunna knalla överallt utom i Vetlanda
Citera
2023-03-29, 14:00
Medlem
Ken Drydens avatar
Nu har Svarta Maja beseglat sitt öde och kommer att dömas för mord.

Det faktum att JJ skulle ha släpat runt TTs 60 kilo tunga kropp och gömt den i en "walk in closet" (dvs en klädkammare) för att kunna väcka MH och fråga om hon vill ha en cheeseburgare, åka tvärs över hela Vetlanda, köpa en burgare som MH äter, för att strax därpå falla i sömn, varvid hon väcks för att mötas av ett färdigpaketerat lik, som återigen flyttats, denna gång till hallen, bär inte sannolikhetens prägel.

Och i sådana fall blir det Rullmans och JJs gemensamma framställan om att MH hjälpte till vid strypningen som kommer att gälla. Det är en berättelse utan logiska eller tidsmässiga luckor.

MH är stekt nu.
Citera
2023-03-29, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker

Är nog bäst att hon stannar i häktet… när typ hela Vetlanda hatar henne
Citera
2023-03-29, 14:01
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Åklagaren frågar varför 20-åringen skulle ha sagt att 18-åringen var med i badrummet när Tove dog, om det inte stämmer. 18-åringen suckar:
"Jag tänker väl att...någon form av hämnd för att jag berättade i förhör då, vad som hände."
"Att hon hittar på detta för att hämnas på dig?"
"Ja."
"Vad skulle hon vinna på det då?"
18-åringen suckar djupt, återigen.
"Jag vet inte, men jag vet ju att (20-åringen) är en väldigt hämndlysten person."

J kan väl inte veta vad M sagt i förhör ? Hur kan hon då hämnas ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in