2023-03-29, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Tove ligger på hallgolvet och hon frågar inte vad som har hänt. Är ju bara pinsamt.

Hon har gjort bort sig rätt rejält faktiskt..
Citera
2023-03-29, 13:50
Medlem
Herre nu kommer MH :s orimliga bortförklaringar igen 🫣 blir nästan pinsamt.
Citera
2023-03-29, 13:51
Medlem
Nu känns det som att 18åringen inte talar sanning.
Svårt å bära en kropp jö
Citera
2023-03-29, 13:51
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Men Tove ligger ju på badrumsgolvet när Jj åker till donken?? Är hon helt dum med att svara nej om hon ser tove då??

MH har naturligtvis ljugit hela tiden. Det har åklagare och utredare insett och förhoppningsvis gör MH:s duperade omgivning det nu också när hon försäger sig under förhöret.
Citera
2023-03-29, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
MH har naturligtvis ljugit hela tiden. Det har åklagare och utredare insett och förhoppningsvis gör en del av MH:s duperade omgivning det nu också när hon försäger sig under förhöret.

Att hon själv inte ser hur otroligt dumt det låter haha. Herregud så pinsam
Citera
Medlem
Åklagaren frågar återigen vad de kom överens om, när det gällde vad de skulle säga till polisen. 18-åringen säger att de kom överens om att säga att Tove åkt hem från 20-åringens lägenhet på natten.
"Jag fick en snap från (Toves pojkvän) och jag...nej, men då, jag visste inte vad jag skulle svara."
Toves pojkvän skriver det här meddelandet tidigt på söndagsmorgonen. 18-åringen säger att hon då skrev till 20-åringen och frågade vad hon skulle skriva.
"Hon sa att jag skulle skriva att Tove gick ifrån lägenheten, helt enkelt."

Lite nytt. Har de skrivit på Snapchat? Där raderas meddelanden ju.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Finns inte en chans att dessa går fria... Hur jävla mkt IQ har alkisen LG Persson supit bort?
Citera
2023-03-29, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Han har gjort bort sig grovt. eller så är han rädd att bli kallad rasist

Tror mer på att han trodde för mkt på bevisningen som finns, Och när man läser fupen så vet man inte riktigt hur han tänkte, för de finns inte en chans att Maja kan dömas för mord på de dom har. Medhjälp absolut. Men inte mord någonstans
Citera
2023-03-29, 13:54
Medlem
Åklagaren frågar varför 20-åringen skulle ha sagt att 18-åringen var med i badrummet när Tove dog, om det inte stämmer. 18-åringen suckar:
"Jag tänker väl att...någon form av hämnd för att jag berättade i förhör då, vad som hände."
"Att hon hittar på detta för att hämnas på dig?"
"Ja."
"Vad skulle hon vinna på det då?"
18-åringen suckar djupt, återigen.
"Jag vet inte, men jag vet ju att (20-åringen) är en väldigt hämndlysten person."
Citera
2023-03-29, 13:54
Medlem
Från SVT

"18-åringen säger att 20-åringen påstår att hon varit delaktig när Tove dog på grund av hämnd.

- Det var nog för att jag började berätta i förhören. Hon är väldigt hämndlysten."

Ja fast Johanna vet ju inte om då att Maja sagt något. Herregud så dum
Citera
2023-03-29, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
""18-åringen fortsätter:

– Hon berättade att hon varit ute i skogen där vi lämnade Tove. Och hon sa liksom att... hon sa "du vill säkert inte veta det här, men...".

Här tar 18-åringen en paus.

– Ansiktet på Tove hade smält, och majoriteten av hennes hår var borta."

Att hon säger detta framför Toves anhöriga, har hon inte mer respekt för att bespara dom det?? på riktigt
Fast om man är på en rättegång så får man vara förberedd på att allt kan sägas eller visas tyvärr.
Citera
2023-03-29, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Tror mer på att han trodde för mkt på bevisningen som finns, Och när man läser fupen så vet man inte riktigt hur han tänkte, för de finns inte en chans att Maja kan dömas för mord på de dom har. Medhjälp absolut. Men inte mord någonstans
Tack vare JJ berättelse och grannes vittnesmål och hennes aktivitet på sin egen telefon. Därför vill han få henne fälld för mord. För hon bidrog till hennes död. Fruktansvärt om
Hon kommer undan 😣förstår om hon inte får lika långt straff men hoppas på väldigt nära livstid iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in