2023-03-29, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Jag är lite osäker men det står glas framme från FUP på bild och i köket, jag har inte sett polisen säga något om att det fanns något Dna på något glas i köket/lgh...Toves cider låg bränd bredvid med hennes kläder mm oöppnad. (Det var nog den som hämtades i cykelkorgen)
Badrummet vill man kanske visa hur fräscht och nytt det blir o vilka färger typ...

Det stod vinglas på diskbänken /i vasken vilket inte är så konstigt då JJ, MH och Louise hade förfest innan Nöjet. Rosa påsen från cykelkorgen hade JJs flaska i sig och den låg på vardagsrumsgolvet har jag för mig. Var det en ciderflaska bränd också? Då kanske den låg i TTs handväska som JJ brände upp. Annars var det väl bara bensinflaska med lock som de hittade som bränts upp..? Eller?
Citera
2023-03-29, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggmunkaren
Haha, det kan inte vara sant att de på riktigt försöker vrida historian till att JJ den aspirerande arkitekten nu helt plötsligt alltid drömt om att bli författare och läser minst en bok i veckan, vid sidan om alla mordbränder och hatsånger då. självklart är det hennes stora kärlek till Camilla Läckberg som ligger bakom Google-sökningarna som hon i 13 tidigare förhör inte velat kommentera!
Och som hon dessutom sa det måste varit någon annan som hade googlat för många av hennes vänner inklusive MH kunde ju lösenordet till hennes mobil. Men ”det är inte så farligt” ju att googla hur man mördar någon, som hon säger nu, så varför skyllde hon till höger och vänster förr? Hoppas hennes lögner skiner rakt igenom.
Citera
2023-03-29, 10:59
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggmunkaren
Haha, det kan inte vara sant att de på riktigt försöker vrida historian till att JJ den aspirerande arkitekten nu helt plötsligt alltid drömt om att bli författare och läser minst en bok i veckan, vid sidan om alla mordbränder och hatsånger då. självklart är det hennes stora kärlek till Camilla Läckberg som ligger bakom Google-sökningarna som hon i 13 tidigare förhör inte velat kommentera!

Exakt! Löjeväckande. Om det nu var så oskyldigt, varför sade hon inte det under förhöret i stället för det skyldiga ”inga kommentarer”?

/AI
Citera
2023-03-29, 10:59
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Handlar inte om att dalta, utan att få fram sanningen.

Tror ju tyvärr inte att det hjälper.
Citera
2023-03-29, 11:00
Medlem
Kan någon se JJ;s Facebook? Har tidigare kunnat se hennes sida men nu när jag söker kan jag ej finna henne. Tittade då också på Instagram och ser MH : s nu är satt som privat. Anses det ”annorlunda” för JJ & MH vad gäller mobiltelefon i samband med att det är rättegång? 🤔

Tänker om det efter färdig utredning är möjligt för dem att önska hos polisen att polisen gör deras konto privata eller inaktiva? Exempelvis genom att lämna samtyckte om att dessa åtgärder vidtas.
Att det kanske är därför som deras konton inte är offentliga längre? Genom att polisen fått vidta dessa åtgärder?
Någon som vet?

Om någon hänger med haha.
Citera
2023-03-29, 11:00
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kanske dags för någon att riva hans VIP-kort nu.

Men de måste ju ges möjlighet att kunna bemöta den andres påståenden.

Det är väl åklagare och försvarare tillräckligt kompetenta att göra.
Citera
2023-03-29, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolineMM
Är det bara hos mig som liven inte funkar på aftonbladet?
Inte hos mig heller, fick komma in här och läsa!
Citera
2023-03-29, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, klokt reflekterat om speglingen. JJ verkar ofta lägga sina egna känslor och egenskaper på andra, särskilt de hon ogillar.

JJ har pratat med vakt/polis. Däremot vet jag inte om det finns någon som bevittnat Toves sk misshandel mer än tjejrna? Jag har dock inte läst de vittnesmålen från Nöjet.

Och det att hon säger att hon lagt sig med för att skydda huvudet från Ts slag .
Det är T som har fått de slagen mot huvudet .
Citera
2023-03-29, 11:02
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Ja, JJ hade dagarna kring mordet googlat på en kriminalroman om en styckad kvinna, som olyckligt nog återfanns i fuppen. Olyckligt i den mån att försvaret nu använder det som förevändning för ”oskyldigt” googlande.

/AI

Man läser en bok och googlar lite runt denna. Helt oskyldligt. Några veckor senare när en polare råkar ha dött i ens lägenhet, så raderar man alla oskyldiga sökningar i samband med bokläsningen - och bara dem.
Citera
2023-03-29, 11:03
Medlem
"Skriver du egen musik?"
"Ja, det har jag faktiskt gjort ända sedan jag var liten och spelade piano. Det har alltid kommit lätt för mig att skriva, rimma. Jag har alltid skrivit sångtexter."

Underbarnet 😅
Citera
2023-03-29, 11:03
Medlem
Han frågar om Tove kunde försvara sig när hon var fasthållen på golvet. "Ja, hon kunde väl sparka med benet eller något", säger 20-åringen.
Citera
2023-03-29, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Inte hos mig heller, fick komma in här och läsa!

Liven funkar inte längre 🥲
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in